نشانه‌های در حال ظهور حمله زمینی به غزه؛ سفر غیرمنتظره ژنرال بلندپایه آمریکایی به اسرائیل

 نشانه‌های در حال ظهور حمله زمینی به غزه؛ سفر غیرمنتظره ژنرال بلندپایه آمریکایی به اسرائیل

حمله زمینی اسرائیل به غزه

ژنرال ارشد آمریکایی در سفری غیرمنتظره برای اعلام همبستگی دفاعی با تل‌آویو وارد اسرائیل شد.

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه روز سه‌شنبه سفری اعلام‌نشده به اسرائیل داشت و گفت امیدوار است ارتش اسرائیل آنچه را که نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.

به نوشته رویترز، سفر ژنرال مایکل اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه آخرین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به اسرائیل در آستانه حمله زمینی قریب‌الوقوع ارتش اسرائیل به غزه است. این دیدار یک روز قبل از سفر جو بایدن به اسرائیل صورت می‌گیرد.

در حالی که نگرانی‌های بین‌المللی از یک جنگ گسترده منطقه‌ای افزایش می‌یابد، ارتش ایالات متحده در حال تقویت قدرت آتش خود در منطقه بوده و ادعا شده هدف آن جلوگیری از گسترده‌تر شدن درگیری بین حماس و اسرائیل است. پنتاگون همچنین تسلیحاتی از جمله دفاع هوایی و مهمات را به اسرائیل می‌فرستد.

قبل از فرود، کوریلا در اظهاراتی کوتاه گفت: «من اینجا هستم تا اطمینان حاصل کنم که اسرائیل آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، به ویژه بر جلوگیری از گسترش درگیری توسط طرف‌های دیگر، در اختیار داشته باشد».

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که کوریلا قرار است جلساتی در سطوح بالا با رهبری نظامی اسرائیل برگزار کرده تا درک روشنی از الزامات دفاعی متحد نزدیک ایالات متحده به دست آورد. همچنین انتظار می‌رود که کوریلا حمایت نظامی ایالات متحده با هدف جلوگیری از گسترش درگیری اسرائیل و حماس را تشریح کند.

واشنگتن یک ناوگروه تهاجمی ناو هواپیمابر را در شرق مدیترانه مستقر کرده و در روزهای آینده ناو دیگری را به منطقه می‌فرستد؛ اقداماتی که دولت بایدن ادعا می‌کند به معنای بازدارندگی است، نه یک تحریک. روز دوشنبه، یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده همچنین به برخی از نیروها، احتمالاً ۲۰۰۰ نفر، گفته که به جای ۹۶ ساعتی که معمول است، در صورت لزوم باید ظرف ۲۴ ساعت آماده استقرار باشند.

پس از حمله نیروهای حماس به شهرهای اسرائیلی‌نشین که از نظر تلفات در تاریخ اسرائیل بی‌سابقه است، اسرائیل ادعا کرده که حماس را نابود کند. اسرائیل غزه که محل سکونت ۲.۳ میلیون فلسطینی است، تحت محاصره کامل قرار داده و با حملات هوایی بی‌سابقه‌ای بمباران می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که یک حمله زمینی گسترده را در این منطقه آغاز کند. مقامات غزه می‌گویند حداقل ۲۸۰۰ نفر در غزه کشته شده‌اند که حدود یک‌چهارم آن‌ها کودک هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در روز دوشنبه ساعت‌ها با کابینه جنگی اسرائیل گفت‌وگو کرد و زمانی که آژیر حمله هوایی به صدا درآمد، مجبور شد به مدت پنج دقیقه در پناهگاهی پناه بگیرد. دیپلماسی بین‌المللی بر کاهش تلفات انسانی و جلوگیری از سرایت درگیری، به ویژه از سمت لبنان متمرکز شده که شبه‌نظامیان حزب‌الله برای روزها در حال تبادل آتش با اسرائیل بوده‌اند.

یکی از نشانه‌هایی که حاکی از سرایت احتمالی این جنگ به سایر جبه‌هاست، این بود که اسرائیل در روز دوشنبه دستور تخلیه ۲۸ روستا در منطقه‌ای به عمق ۲ کیلومتر در نزدیکی مرز لبنان را صادر کرد. حزب‌الله اعلام کرده که پنج موضع اسرائیل را هدف قرار داده است.

درگیری‌های هفته گذشته مرگبارترین درگیری‌ها در منطقه مرزی لبنان از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بین اسرائیل و حزب‌الله بوده است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید