نتانیاهو به کاخ‌سفید دعوت نخواهد شد

 نتانیاهو به کاخ‌سفید دعوت نخواهد شد

نتانیاهو

شبکه «آی‌۲۴» در گزارشی اعلام کرد که واشنگتن از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حضور در کاخ‌سفید دعوت نکرده و احتمالا رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با او گفت‌وگو خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی امروز (جمعه، ۸سپتامبر) گزارش دادند که با عدم دعوت «جو ‎بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از ‎«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، احتمالاً آن‌ها دیداری در کاخ‌سفید نخواهد داشت.

پایگاه اینترنتی شبکه «آی‌۲۴» در این باره نوشت: نخست‌وزیر ‎تل‌آویو به احتمال فراوان در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رئیس‌جمهور ‎آمریکا دیدار خواهد کرد.

این شبکه صهیونیستی در ادامه نوشت: انتظار می‌رود نتانیاهو،در آستانه سال نو عبری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، راهی ایالات متحده شود؛ به نظر می‌رسد در این مرحله او با بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید در واشنگتن دیدار نخواهد کرد، اما آن‌ها در حاشیه نشست عمومی گفت‌وگویی خواهند داشت.

براساس این گزارش، آمریکایی‌ها هنوز از جزئیات دیدار بایدن با نخست‌وزیر تل‌آویو خبر نداده‌اند، اما بر اساس همه برآوردها، نتانیاهو در اقامتگاه رئیس‌جمهور آمریکا حاضر نخواهد شد؛ زیرا خودش در جریان برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک حضور خواهد داشت.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، نتانیاهو در نشست مجمع عمومی در نیویورک در روز جمعه ۲۲سپتامبر سخنرانی خواهد داشت؛ بنابراین شنبه آینده را در ایالات متحده سپری خواهد کرد. گفته می‌شود نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو روز شنبه ۲۳سپتامبر به دلیل اهمیت حضور در مراسم آغاز سال نوع عبری به سرزمین های اشغالی بازمی‌گردد.

نتانیاهو از ابتدای نخست‌وزیری تاکنون به کاخ‌سفید دعوت نشده و طی ماه‌های اخیر، حتی سفر وزرای کابینه خود به واشنگتن و دیدار با همتایان آمریکایی را نیز برایشان ممنوع اعلام کرده بود. دلیل عدم دعوت دولت بایدن از نتانیاهو، مخالفت مقامات آمریکایی با طرح تغییرات قضایی کابینه اوست که ماه‌هاست موجب جنجال و درگیری بین صهیونیست‌ها شده است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید