مرتضی پورصمدی درگذشت

 مرتضی پورصمدی درگذشت

مرتضی پورصمدی

 

مرتضی پورصمدی فیلمبردار سینما و تلویزیون در سن ۷۰ سالگی درگذشت.بهرام بدخشانی همکار این سینماگر و یکی از فیلمبرداران سینمای ایران ضمن تایید خبر درگذشت مرتضی پورصمدی در گفتگویی کوتاه گفت: امروز ۱۱ شهریور ماه مرتضی پورصمدی سر صحنه سریال شبکه خانگی به کارگردانی حامد عنقا بوده که حالش بد می‌شود و متاسفانه پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش پزشکان از دنیا می‌روند.

به گفته‌ی او؛ این فیلمبردار قدیمی عوارضی شبیه سکته قلبی داشته است.مرتضی پورصمدی مستند ساز و فیلمبردار سینما و تلویزیون ایران را شاید بیش از همه با کارهای مستندش بشناسیم، همچون «حوردورق» «نقش و نقشه برداری» و همچنین مجموعه تلویزیونی «کودکان سرزمین ایران» و…. است.

مرتضی پورصمدی متود ۱۳۳۱ در همدان و فارغ‌التحصیل رشته فیلم‌برداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود. او در سه حوزه فیلم‌های مستند، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی مدیر فیلمبرداری بوده و در برگزاری نمایشگاه عکس نیز دستی بر آتش داشته است.
فیلم‌های سینمایی گیلانه، دایره زنگی، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند، هویت، روایت سه‌گانه (اپیزود رخشان بنی‌اعتماد) و یک گزارش واقعی از جمله فیلم‌هایی است که او در فیلمبرداری آن‌ها نقش داشته است.

همچنین سریال‌های مزد ترس، مدار صفر درجه و حیرانی نیز از جمله سریال‌های تلویزیونی است که تصویربرداری آن‌ها برعهده پورصمدی بود.

او به واسطه سال‌های فعالیت حرفه‌ای، جوایز مختلفی را در حوزه فیلمبرداری به دست آورد که از آن جمله می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری از بیست و هفتمین جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره‌های رشد، کودک، سینماحقیقت و… اشاره کرد.
پورصمدی همچنین نمایشگاه‌های عکس خود را در سوئد، فرانسه، کانادا و… برگزار کرده بود.

زمان مراسم خاکسپاری او متعاقبا اعلام می‌شود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید