شروع طوفانی ایران در آسیا با قلعه‌نویی/ گلباران فلسطین در نخستین گام جام ملت‌ها

 شروع طوفانی ایران در آسیا با قلعه‌نویی/ گلباران فلسطین در نخستین گام جام ملت‌ها

شروع طوفانی ایران در آسیا با قلعه‌نویی/ گلباران فلسطین در نخستین گام جام ملت‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا خوش درخشید و با نتیجه‌ای پر گل فلسطین را شکست داد.

تیم ملی فوتبال ایران امشب در نخستین بازی خود از گروه C جام ملت‌های آسیا به مصاف فلسطین رفت که این دیدار درنهایت با نتیجه ۴-۱ به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی خاتمه پیدا کرد.

کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۲، شجاع خلیل‌زاده در دقیقه ۱۲، مهدی قایدی در دقیقه ۳۸ و سردار آزمون در دقیقه ۵۵ گل‌های ایران را زدند و تامر صیام در دقیقه ۶+۴۵ تک گل حریف را به ثمر رساند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده (۴۴- مجید حسینی)، صادق محرمی (۸۱- رامین رضاییان)، احسان حاج‌صفی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۹۰- امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی (۴۶- محمد محبی)، کریم انصاری‌فرد (۴۶- سردار آزمون) و مهدی طارمی.

ترکیب فلسطین: رامی حماده، یاسر حامد (۴۶- محمد صالح)، مصعب البطاط، میشل ترمانینی، کامیلو سالدانا (۴۶- محمد خلیل)، محمد باسم، عدی خروب، تامر صیام (۸۳- سامر زبیرا)، محمود ابو ورده، زید قنبر (دقیقه ۶۵- حسن علاء‌الدین) و شهاب قنبر (دقیقه ۶۵- دباق).

داور: عبدالرحمن الجاسم از قطر

ملی‌پوشان فوتبال ایران بازی را طوفانی آغاز کردند و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۲ روی کار گروهی که از خود انصاری‌فرد شروع شد توپ در میانه میدان به سامان قدوس رسید و این بازیکن قایدی را در سمت چپ راه انداخت در ادامه ارسال قایدی به قدوس رسید و این بازیکن با یک پاس دیدنی انصاری‌فرد را در موقعیت گل قرار داد که مهاجم کهنه‌کار ایران با یک ضربه دقیق و فنی گل اول تیم ملی را به ثمر رساند.

تیم ملی کشورمان که بازی هجومی را به نمایش گذاشته بود در دقیقه ۱۲ به گل دوم رسید. این بار روی ارسال تماشایی سامان قدوس از روی ضربه ایستگاهی در میانه‌های میدان شجاع خلیل‌زاده به عنوان آخرین بازیکن از پشت مدافعان فلسطین فرار کرد و با یک ضربه مهارنشدنی ایران را به گل دوم رساند. عطش ملی‌پوشان ایران در نیمه نخست تمام نشد و مهدی قایدی در دقیقه ۳۸ روی ضدحمله و پاس توی عمق جهانبخش با بغل پایی دقیق زننده گل سوم ایران نام گرفت. در حالیک‌ه چیزی به پایان نیمه اول نمانده بود فلسطین در میانه‌های میدان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و روی تعلل مدافعان ایران تامر سیام در دقیقه دقیقه ۶+۴۵ با ضربه سر یکی از گل‌های خورد فلسطین را جبران کرد تا نیمه نخست با نتیجه ۳-۱ به پایان برسد.

در نیمه دوم با تغییراتی که قلعه‌نویی در ترکیب تیم ملی انجام داد شاهد نمایش هجومی از یوزها بودیم و سردار آزمون که در این نیمه وارد زمین شده بود روی کار گروهی تماشایی قدوس و محرمی خود را در موقعیت گل قرار داد و با ضربه‌ای هوشمندانه ایران را به گل چهارم رساند. حملات ایران بعد از گل چهارم ادامه پیدا کرد اما ضربات مهاجمان تیم ملی فوتبال کشورمان با بدشانسی به گل‌های بعدی تبدیل نشد.

در دقیقه ۹۱ بازیکن فلسطین با یک شوت سرکش دروازه ایران را با خطر مواجه کرد که بیرانوند با واکنشی دیدنی توپ را دفع کرد و در برگشت همین صحنه سردار آزمون روی ضد حمله در حال رفتن به سمت دروازه فلسطین بود که محمد صالح با تکلی از پشت روی ازمون حمله ایران را حراب کرد و در ابتدا توسط داور کارت قرمز گرفت اما پس بررسی کمک داور ویدیویی کارت قرمز این بازیکن برگردانده شد و رنگ کارت به زرد تغییر کرد تا در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

ایران با این پیروزی پرگل و تفاضل گل بهتر نسبت به امارات در صدر جدول گروه C قرار گرفت.

دیگر بازی این گروه امروز بین تیم‌های امارات و هنگ‌کنگ برگزار شد که اماراتی‌ها با نتیجه ۳-۱ پیروز شدند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید