راهنمای خرید پرایمر آرایشی؛ انواع، نکات مهم خرید و معرفی برندهای باکیفیت

 راهنمای خرید پرایمر آرایشی؛ انواع، نکات مهم خرید و معرفی برندهای باکیفیت

پرایمر

آرایش طبیعی و حرفه‌ای یکی از آن مواردی است که می‌تواند در استایل و زیبایی شما نقش قابل توجهی را ایفا کند. آرایش حرفه‌ای ضمن این که صورت را زیباتر نشان می‌دهد، نواقص چهره را هم می‌پوشاند. برخی از لوازم آرایشی می‌توانند در این زمینه حرفه‌ای‌تر عمل کنند و پرایمرهای آرایشی یکی از این لوازم کاربردی آرایش هستند؛ محصولاتی کاربردی و چند‌کاره که ضمن تثبیت آرایش و افزایش ماندگاری مواد آرایشی روی پوست، نواقصی مانند چربی اضافی روی پوست، خشکی و پوسته‌پوسته شدن صورت، منافذ باز و… را هم می‌پوشانند. در این مطلب راهنمای جامع و کامل خرید پرایمر آرایشی را برایتان ارائه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.
پرایمر آرایشی چیست؟

 

پرایمرها محصولاتی هستند که در زیرسازی آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصولات می‌توانند پوست را یک‌دست‌ نشان بدهند، منافذ باز را کوچک‌تر کنند و در عین حال باعث ماندگاری بیشتر مواد آرایشی روی پوست شوند. استفاده از یک پرایمر خوب، کرم پودر شما را تثبیت می‌کند و ماندگاری آن را تا ۸ ساعت یا بیشتر افزایش می‌دهد. برخی از پرایمرها حتی توانایی نگهداری آرایش تا ۲۴ ساعت را هم دارند. از پرایمر حتی بدون آرایش هم می‌توانید استفاده کنید، چراکه جلوه‌ی متعادل‌تری به پوست شما می‌دهد.
انواع پرایمر آرایشی

برای این که بتوانید پرایمری مناسب را انتخاب کنید باید به نوع پوست‌تان و نیازهایتان توجه کنید. پوست شما چرب است یا خشک؟ پوستی مختلط دارید یا نرمال؟ بیشتر چه مشکلی در آرایش‌تان دارید؟ آیا کرم پودرتان می‌ماسد، صورتتان به طرز ناخوشایندی براق می‌شود و یا ریمل‌تان می‌ریزد؟ این‌ها مواردی هستند که پیش از انتخاب پرایمر باید بدانید.
پرایمرهای مات‌کننده

این نوع پرایمرها بهترین نوع پرایمر برای پوست‌های چرب هستند. پرایمر مات‌کننده چربی اضافی را متعادل می‌کند تا براقی پوست را کاهش دهد و پایه‌ای صاف برای آرایش شما ایجاد کند که تا ساعت‌ها تثبیت شود و از بین نرود.
پرایمرهای آبرسان

پرایمرهای آبرسان برای پوست‌های خشک بسیار عالی هستند، این نوع پرایمرها حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک هستند که رطوبت مورد نیاز را به پوست‌های دهیدراته می‌دهند. برخی از پرایمرها حاوی روغن‌های طبیعی مانند روغن آواکادو، آرگان و یا نارگیل هم هستند که پوست را نرم کرده و به سلول‌های پوست صورت آبرسانی می‌کنند.
پرایمرهای تصحیح‌کننده رنگ

این پرایمرها رنگ پوست را یکنواخت می‌کنند تا چهره‌ای شفاف‌تر داشته باشید. رنگدانه‌های سبز با قرمزی پوست مقابله می‌کنند، در حالی که رنگدانه‌های آبی رنگ زرد را اصلاح می‌کنند و رنگ هلویی لکه‌های تیره ناشی از افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را خنثی می‌کند.
پرایمرهای پوشاننده

این نوع از پرایمرها می‌توانند منافذ باز بزرگ و بافت های زبر را پنهان کنند تا سطحی صاف و منعطف برای آرایش فراهم شود. به طور کلی همه‌ی انواع پرایمر منافذ باز را کوچکتر نشان می‌دهند اما اگر شما منافذ باز یا جای جوش دارید، باید به دنبال پرایمرهایی باشید که خاصیت اصلی آن‌ها پوشانندگی منافذ است.
پرایمرهای درخشان‌کننده و براق

این نوع پرایمرها می‌توانند با دارا بودن ذرات بسیار ریز درخشان جلوه‌ای براق به آرایش شما بدهند. با توجه به این که پوست‌های چرب به خودی خود دارای خاصیت براق بودن هستند، این نوع پرایمرها بیشتر برای پوست‌های خشک یا معمولی کارایی دارند.
پرایمرهای آرایش چشم

پرایمرهای آرایش چشم می‌توانند آرایش چشم را تثبیت کرده و باعث شوند ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمر سایه از تجزیه‌ی چربی پوست جلوگیری می‌کند و پلک‌های شما را صاف و دارای بافتی یکنواخت کرده و سطحی ایدئال برای سایه و خط چشم ایجاد می‌کند. پرایمرهای ریمل مژه‌های شما را تغذیه می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند فر شوند. قبل از کاربرد ریمل ضدآب، این پرایمرها را روی مژه‌هایتان بمالید تا هم آرایشتان ماندگار‌‌تر شود و هم از ریزش مژه‌هایتان جلوگیری کند.
پرایمر لب

برای از بین بردن خط و صاف کردن لب طراحی و ساخته شده، پیشنهاد می‌شود در روزهای گرم برای بالا بردن ماندگاری رژ لب از پرایمر لب استفاده کنید. از فواید پرایمر لب این است که مانع خشک شدن لب‌ها خواهد شد.

 

عوارض استفاده‌ی بیش از حد از پرایمر آرایشی

مانند هر ماده‌ی آرایشی دیگری، استفاده بیش از حد و مداوم از پرایمر آرایشی می‌تواند عوارضی برای پوست شما داشته باشد. بهتر است اگر روزانه از پرایمر استفاده می‌کنید تنها به مقدار کمی پرایمر اکتفا کنید و یا این که تنها در صورت نیاز از پرایمر استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات معتبر و برندهای استاندارد می‌تواند این عوارض را کاهش دهد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که حتما بعد از استفاده از پرایمر حتی بدون آرایش صورتتان را با برس‌های پاکسازی به خوبی تمیز کنید.

عوارض استفاده از پرایمر به شرح زیر است:

ایجاد خشکی پوست
آسیب مواد شیمیایی به پوست
امکان بروز حساسیت‌های پوستی در پوست‌های حساس
بستن منافذ پوست و نرسیدن اکسیژن به پوست صورت
حبس باکتری تولید‌کننده آکنه در منافذ صورت

برای خرید پرایمر آرایشی چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

اولین نکته‌ای که برای انتخاب پرایمر باید بدانید، این است که نوع پوست خود را بشناسید.

اگر پوست خشک دارید و یا پوست صورتتان پوسته پوسته می‌شود، از پرایمری استفاده کنید که آبرسان و هیدراته باشد.
اگر پوست صورتتان چرب است، از یک پرایمر آرایشی مات‌کننده استفاده کنید. این پرایمرها چربی پوست را کاهش داده و پوستتان را کمی مات می‌کنند.
اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است و یا پوست بسیار حساسی دارید، از پرایمرهای بر پایه‌ی آب استفاده کنید. پرایمرهایی که بر پایه‌ی سیلیکون هستند هر چند جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای دارند اما ممکن است با بسته شدن منافذ پوستتان باعث ایجاد حساسیت و جوش شوند.
برای هر نوع پوستی، پرایمری را انتخاب کنید که در ترکیبات خود حاوی مواد مغذی و ضد چروک و پیری باشد.
اگر پوست صورتتان کدر است، می‌توانید از پرایمرهای رنگی استفاده کنید تا به پوست شما درخشندگی و جذابیت بیشتری بدهند.

نحوه‌ی استفاده از پرایمر آرایشی

 

صورتتان را بشویید و اگر می‌توانید از یک اسکرابر ملایم هم استفاده کنید. حالا مرطوب‌کننده و ضد آفتاب را به پوست صورتتان بزنید و دقایقی صبر کنید تا به خوبی جذب شود. حالا به سراغ پرایمر مناسب پوست‌تان بروید و آن را با حرکات دایره‌ای به پوستتان بمالید تا به خوبی جذب شود. تنها کمی پرایمر (چیزی در اندازه یک نخود) برای هر بار استفاده کافیست. حالا دقایقی صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب پوست‌تان شود سپس آرایش را شروع کنید.

بهتر است به جای استفاده از برس‌های آرایشی پرایمر را با انگشتان‌تان به پوست صورت بمالید چرا که گرمای انگشتان باعث ذوب شدن و در نتیجه جذب بیشتر آن در پوست صورت می‌شود

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در خصوص خرید پرایمر باید بدانید را به شما توضیح دهیم. به طور کلی نوع پوست و پس از آن نوع آرایش دلخواه‌تان تعیین‌کننده نوع پرایمری است که باید خریداری کنید. اگر پوست چرب و یا خشک و حساس دارید حتما در خرید پرایمر این نکته را در نظر بگیرید که باید مطابق با نوع پوست‌تان پرایمر بخرید. به طور کلی بسیاری از مدل‌های پرایمر منافذ باز را کوچکتر نشان می‌دهند اما اگر مشکل منافذ باز در صورت شما شدید‌تر است پرایمرهایی را خریداری کنید که به طور خاص روی منافذ باز فوکوس کرده باشند. شست‌وشو و پاکسازی پس از پرایمر هم از خاطرتان نرود تا منافذ پوستتان بیش از حد بسته نمانند و باکتری‌های مولد آکنه در این منافذ محبوس نشوند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید