راهنمای استفاده صحیح از ماسک مو بعد از حمام

 راهنمای استفاده صحیح از ماسک مو بعد از حمام

راهنمای استفاده صحیح از ماسک مو بعد از حمام

فرمولاسیون محصولاتی که برای اولین بار با عنوان ماسک مو وارد بازار شدند، به گونه‌ای بود که باید در حمام مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

بین صدها نوع محصول تقویت کننده و مراقبتی مو، ماسک موها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. این محصول در نوع اولیه خود، اغلب به عنوان نوعی نرم کننده با غلظت و توان نرم کنندگی بیشتر شناخته می‌شد. اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی، فرمولاسیون این محصول توسط تولید کنندگان ارتقا داده شد. تا جایی که امروزه شاهد عرضه انواع مختلفی از ماسک مو با خاصیت‌های چشمگیر و فوق‌العاده هستیم. ماسک موهای بعد از حمام، به عنوان نسل جدید این محصول شناخته می‌شوند؛ اما این مدل ماسک مو چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟
ماسک موی بعد از حمام چیست؟

فرمولاسیون محصولاتی که برای اولین بار با عنوان ماسک مو وارد بازار شدند، به گونه‌ای بود که باید در حمام مورد استفاده قرار می‌گرفتند. البته که این مدل ماسک مو با فرمولاسیون پیشرفته‌تر، هنوز هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. اما اخیرا انواع متفاوتی از این محصول وارد بازار شده که بیشتر مردم آنها را با نام ماسک موی بعد از حمام می‌شناسند.
انواع ماسک موی بعد از حمام

ماسک موی بعد از حمام، به دو شکل کرم مو و اسپری عرضه می‌شود. این محصولات، مانند ماسک موهای معمولی ترکیبی فوق العاده مغذی از مواد ارگانیک و تقویت کننده را در خود جای داده‌اند. با این تفاوت که نیازی به شستشو و آبکشی ندارند. هرکدام از این دو مدل ماسک موی بعد از حمام، ویژگی‌ و کارایی متفاوتی دارند که عبارتند از:

کرم مو

ماسک موهای بعد از حمام که به شکل کرم عرضه می‌شوند، بافت بسیار غلیظی دارند. در نتیجه، قدرت آبرسانی و مرطوب کنندگی آنها بیشتر از انواع اسپری است. کرم مو برخلاف آنچه که انتظار دارید، باعث چرب شدن و به هم چسبیدن تار موها نخواهد شد، بلکه بافت سبک و بسیار جاذبی دارد و به سرعت جذب کوتیکول می‌شود.از طرفی، کرم مو قدرت حالت پذیری تار موها را افزایش می‌دهد و به تثبیت استایلینگ مو نیز کمک می‌کند.

اسپری مو

ماسک موهای مایع که به صورت اسپری تولید شده‌اند، اغلب به دو شکل تک فاز و دو فاز هستند. اسپری‌های تک فاز، معمولا برای تغذیه و تامین نیازهای مغذی مو تولید می‌شوند. اما اسپری‌های دو فاز در کنار خاصیت تقویت کننده خود، قدرت محافظتی، ترمیم کننده و حالت دهندگی نیز دارند.
مزایای استفاده از ماسک موی بعد از حمام

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، ماسک موی بعد از حمام با هدف محافظت دائم مو در طول روز طراحی شده است. البته در کنار تمام خاصیت‌های ذکر شده، این محصول با توجه به نوع برند و فرمولاسیون خود، مزایای منحصر به فردی در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

راهنمای استفاده صحیح از ماسک مو بعد از حمام

ساختار کوتیکول مو را کاملا می‌پوشانند و لایه‌ای عایق روی سطح آن به وجود می‌آورند. این لایه، از سطح تار مو در برابر آسیب محیطی جلوگیری می‌نماید.
با بهبود شانه پذیری موها، مانع از گره خوردن و شکستگی تار مو می‌شود. در نتیجه، میزان ریزش موها را نیز کنترل می‌نماید.
شادابی و طراوت تار مو را حفظ می‌نماید و مانع از خشکی، وز شدن و بدحالتی مو در طول روز می‌شود.
بعضی از انواع این ماسک مو، محافظ حرارتی هستند. به این معنی که از تار موها در برابر حرارت ناشی از سشوار، اتو مو، بابلیس و … محافظت می‌کنند.
ماسک موهایی که فیلتر UV دارند، از ساختار کوتیکول مو در برابر اشعه ماورا بنفش ساطع شده از نور آفتاب مراقبت می‌نمایند.

کدام ماسک موی بعد از حمام برای شما بهتر است؟

انتخاب ماسک موی مناسب، تا حد زیادی به جنس موهای شما و وضعیت سلامتی آنها بستگی دارد. در وهله بعد، انتخاب برند معتبر و کسب اطمینان از کارایی محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اینکه بتوانید ماسک موی مناسبی را انتخاب کنید، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

راهنمای استفاده صحیح از ماسک مو بعد از حمام

در صورتی که موهای فر یا مجعدی دارید و اغلب با وز شدن و خشکی مو دست و پنجه نرم می‌کنید، کرم مو بهترین گزینه برای شما است. بافت غلیظ این ماسک مو، به بازسازی ساختار کوتیکولی و مهار حالت آنها کمک می‌نماید.
اسپری مو، بهترین انتخاب برای جنس موهای چرب است. فرمولاسیون سبک و جاذب اسپری مو، به سرعت جذب کوتیکول می‌شود و از چرب شدن سریع مو جلوگیری می‌نماید.
اگر موهایتان کم حجم و صاف است، از اسپری‌های حالت دهنده و حجم دهنده مو کمک بگیرید. این مدل ماسک موی بعد از حمام، قدرت حجم دهندگی عالی دارد.

راهنمای استفاده از ماسک مو بعد از حمام

استفاده از ماسک موی بعد از حمام، بسیار راحت و آسان است و شما می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه از مزایای این محصول بهره‌مند شوید. با این حال، برخی نکات کلیدی دراین‌باره وجود دارد که امکان بهره وری و قدرت تاثیر گذاری این محصول را افزایش می‌دهد. با دانستن این ترفندها، ماسک موی بعد از حمام به معجزه‌ای باور نکردنی برای حفظ طراوت و زیبایی موهای شما تبدیل می‌شود:

بهترین زمان برای استفاده از این مدل ماسک مو، بلافاصله بعد از حمام است.در این بازه، موهای شما کاملا تمیز است.همچنین رطوبت ایجاد شده در ساختار کوتیکولی، امکان جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد.
برای شروع، حوله میکروفایبر و تمیزی را بردارید و دور موهایتان بپیچید. چند دقیقه صبر کنید تا الیاف حوله آب اضافی موها را به خود جذب کند. در این مرحله، ۷۰ تا ۸۰ درصد از رطوبت مو باید کاملا از بین برود. توجه داشته باشید که حوله را روی موهایتان نکشید. این کار، باعث ایجاد اصطکاک و بدحالتی آنها می‌شود.
حالا موهایتان را به کمک برس مناسب، کاملا صاف کنید تا تمام گره‌های آن باز شود. برس‌های دندانه چوبی، بهترین انتخاب برای صاف کردن موها در این مرحله است. استفاده از شانه‌های دندانه فلزی یا استیل، امکان ایجاد موخوره و وز شدن مو را افزایش می‌دهند.
اگر موهایتان خیلی گره می‌خورد، بهتر است از اسپری گره باز کن کمک بگیرید. البته برخی از انواع ماسک مو نیز خاصیت گره باز کن دارند. در این صورت، می‌توانید از مقداری ماسک مو برای بهبود شانه پذیری استفاده کنید.
با توجه به حجم و بلندی، موهایتان را به ۲ تا ۴ قسمت تقسیم نمایید و با کلیپس فیکس کنید.
اگر از ماسک موهای اسپری استفاده می‌نمایید، هر قسمت مو را به ترتیب باز کنید و چند پاف از اسپری را روی آن بپاشید. سپس موها را به آرامی شانه بزنید و با دست ماساژ دهید تا ماسک مو در تمام نواحی پخش شود.
در صورتی که می‌خواهید از کرم مو کمک بگیرید، مقداری از آن را کف دستتان بریزید. در گام بعد، هر قسمت از موها را باز کنید و کرم مو را روی سطح کوتیکول‌ها ماساژ دهید.
به یاد داشته باشید که ماسک موی بعد از حمام، برای محافظت و تغذیه کوتیکول‌ها طراحی شده است و نباید آنها را در قسمت فولیکولی یا همان کف سر بمالید.
افرادی که دچار ریزش مو هستند یا ریشه موهایشان ضعیف شده، می‌توانند در کنار ماسک موهای کوتیکولی، از تقویت کننده کف سر یا فولیکول مو کمک بگیرند. شامپو ضد ریزش مو نیز در این زمینه به عنوان محصول مکمل بسیار کمک کننده است.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید