درخواست زلنسکی از بایدن: فشار بر روسیه را بیشتر کن

 درخواست زلنسکی از بایدن: فشار بر روسیه را بیشتر کن

درخواست زلنسکی ازبایدن

رئیس جمهور اوکراین به دنبال تماس تلفنی‌اش با همتای آمریکایی‌خواستار فشار بیشتر بر مسکو شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره تماس تلفنی‌اش با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما درباره روند درگیری‌ها و تحولات داخل روسیه صحبت کردیم. کشورهای جهان باید تا زمان برقراری مجدد نظم بین‌المللی فشار بیشتری بر روسیه اعمال کنند.

وی افزود: ما درباره توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دفاعی با تاکید بر تسلیحات دور برد تبادل نظر کردیم.

او گفت: به تازگی یک سری گفتگوهای بین المللی را تکمیل کرده‌ام – با رئیس جمهور ایالات متحده بایدن، با نخست وزیر کانادا ترودو، و با رئیس جمهور لهستان آندژی دودا. گفتگوهای مثبتی که در حال حاضر برای همه ما بسیار ضروری است. البته در مورد شرایط در خط مقدم، و اقدامات فعال خود هم گفتگوهایی شد. من از شرکای خود برای حمایت‌های ارائه شده تشکر کردم – این بسیار مهم است و واقعا به سربازان ما کمک می کند تا به جلو بروند

زلنسکی تصریح کرد: ما همچنین در مورد تقویت بیشتر نیروهای اوکراینی گفتگو کردیم و من از شرکای خود برای درک نیازهای ما – نیازهای دوربرد – تشکر می کنم. من به ویژه از رئیس جمهور بایدن و ایالات متحده به خاطر پاتریوت ها سپاسگزارم. ما در مورد تقویت توپخانه، MLRS و موارد دیگر بحث کردیم.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: تنها ۱۵ روز تا اجلاس سران ناتو در ویلنیوس باقی مانده است، ما هر کاری انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که این نشست محتوای واقعی دارد. محتوای قوی تصمیمات مثبت برای اوکراین در ویلنیوس تنها تصمیمات مثبت ممکن برای امنیت مشترک ما در اروپا و در کل اتحاد است.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای کوتاه گفت، بایدن مجددا بر حمایت قاطعانه آمریکا از جمله از طریق ادامه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه تاکید کرد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید