با فواید شنا کردن برای سلامت کل بدن و تناسب اندام آشنا شوید

 با فواید شنا کردن برای سلامت کل بدن و تناسب اندام آشنا شوید

با فواید شنا کردن برای سلامت کل بدن و تناسب اندام آشنا شوید

شنا می‌تواند چیزی فراتر از یک ورزش تفریحی باشد. شنا یک شکل سرگرم کننده و موثر از فعالیت بدنی است و نوعی تمرین قلبی به حساب می‌آید و این پتانسیل را دارد که بدن شما را متناسب کند.

فعال ماندن به طور کلی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت خود انجام دهید و ورزش منظم می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد، عضلات را تقویت کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد و …

فواید شنا کردن برای سلامتی بدن:
۱٫ بر روی کل بدن کار می‌کند

شنا می‌تواند یکی از کارآمدترین ورزش‌ها باشد، زیرا از تمام عضلات بدن استفاده می‌کند، چه در حال انجام حرکات کرال پشت باشید و یا پروانه‌. شنا باعث درگیری بخش‌های اصلی بدن می‌شود. از بازوها برای اکثر حرکات استفاده می‌کند و پاها را برای کمک به حرکت بدن در آب به کار می‌گیرد. در شنا عضلات سرینی مانند ماهیچه‌های کمر، تمرین شدیدی دارند.
۲٫ باعث سلامت قلب می‌شود

ورزش منظم باعث سلامت قلب می‌شود، از جمله کمک به کاهش فشار خون، افزایش کلسترول HDL “خوب” و کاهش التهاب در بدن می‌شود. مطالعه‌ای که در گروهی از بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا انجام شد، نشان داد که یک برنامه تمرینی هوازی ۱۰ هفته‌ای در آب باعث کاهش فشار خون سیستولیک و ضربان قلب در حالت استراحت می‌شود.
۳٫ عضلات را تقویت می‌کند

شنا یک ورزش برای کل بدن است، اما برخی حرکات آن می‌تواند عضلات خاصی را بیشتر از سایرین هدف قرار دهد. برای مثال، کرال پشت باعث درگیری شدید ناحیه سینه، ران و باسن می‌شود. حرکات پروانه‌ای، عضلات سه سر، دوسر بازو و شانه‌ها را هدف قرار می‌دهد. به علاوه، آب ۱۲ تا ۱۴ برابر مقاومت بیشتری نسبت به هوا دارد که می‌تواند باعث استحکام بیشتر بدن و عضلات شود.
۴٫ می‌توانید به عنوان یک فعالیت کم فشار آن را در نظر بگیرید

اگر مشکلات مفصلی دارید، شنا می‌تواند همان چیزی باشد که برای فعال ماندن به آن نیاز دارید. آب شما را شناور می‌کند و هر گونه فشار سنگین از روی مفاصل شما برداشته می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت و بیماری‌های مزمن دیگر به شنا کردن تمایل دارند زیرا شنا کردن برای مفاصل و ماهیچه‌ها آسان است.
۵٫ باعث مدیریت وزنتان می‌شود

شنا، همراه با یک رژیم غذایی متعادل، می‌تواند وزن سالم را حفظ کند. شنا با سرعت متوسط، تقریباً ۲۷۵ کالری در ساعت می‌سوزاند و افزایش شدت آن می‌تواند تا ۵۰۰ کالری برای مدت زمان مشابه بسوزاند.
۶٫ چربی بدن را کاهش می‌دهد

تحقیقات انجام شده بر روی زنان کم تحرک نشان داد کسانی که سه بار در هفته شنا می‌کردند نسبت به افرادی که سه بار در هفته پیاده روی می‌کردند، کاهش بیشتری در وزن، اندازه دور کمر و باسن داشتند.
فواید شنا برای روح و جسم
۷٫ سلامت روان را بهبود می‌بخشد

ورزش در فضای باز به طور کلی با بسیاری از مزایای سلامتی مثبت از جمله افزایش تمرکز، توجه و کاهش خطر افسردگی مرتبط است. اگر به دریاچه‌ای امن دسترسی دارید، شنا در فضای باز می‌تواند همان چیزی باشد که بدن و مغز شما به آن نیاز دارند. تحقیقات انجام شده بر روی ۷۰۰ شرکت‌کننده نشان داد که شنا در فضای باز با کاهش مشکلات سلامت روان همراه است. اما شنا کردن در هر مکانی، صرف نظر از این که در چه محیطی شنا می‌کنید، می‌تواند تجربه‌ای بسیار آرامش‌بخش و مراقبه‌ای برای کمک به کاهش استرس باشد.
۸٫ خواب با کیفیت را ارتقا می‌دهد

ورزشی مانند شنا فواید بسیاری برای سلامت روح و جسم دارد. می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش دهد، احساس اضطراب را کاهش دهد، وزن سالم را افزایش دهد و حتی به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید. ورزش‌های هوازی به طور کلی کیفیت خواب را بهتر می‌کند و منجر به خواب عمیق‌تر می‌شود.
نکاتی برای شنا افراد مبتدی:

آهسته شروع کنید: شنا کردن در آب در ابتدا عجیب یا حتی بسیار چالش برانگیز است. با دو یا سه تمرین شنا در هفته شروع کنید. به آرامی و با فواصل کوتاه شنا با شدت متوسط را شروع کنید و به تدریج زمان، مسافت یا شدت آن را با عادت کردن بدنتان به ورزش‌های آبی و هوازی افزایش دهید.
وسایل مناسب را تهیه کنید: برای شنا، به چیز زیادی نیاز ندارید اما یک مایو بادوام و خوش دوخت قطعاً ضروری است. یک جفت عینک خوب که قابل تنظیم باشد، مهم است و یک کلاه شنای اختیاری می‌تواند به شما کمک کند به راحتی در آب حرکت کنید، به خصوص اگر موهای بلندی دارید. اگر حوصله تان سر می‌رود یا دوست دارید هنگام ورزش به موسیقی گوش دهید، یک جفت هدفون ضدآب هم می‌تواند مفید باشد.
ایمن بمانید: صرف نظر از سطح آمادگی جسمانی خود، حتی باتجربه ترین شناگران هم هرگز نباید به تنهایی شنا کنند. بنابراین همیشه با یک دوست یا یک نجات‌غریق شنا کنید.
کیفیت آب را بررسی کنید: اگر در فضای باز شنا می‌کنید، حتما مطمئن شوید که منطقه برای شنا امن است.

حرف پایانی

شنا یک شکل لذت بخش از فعالیت بدنی با تعدادی زیادی از فواید سلامتی ثابت شده از تقویت عضلات گرفته تا بهبود تناسب اندام قلبی تنفسی است. این ورزش برای افراد در تمام سنین و سطوح تناسب اندام عالی است و می‌تواند از یک ورزش آرام تر به یک ورزش رقابتی شدید تبدیل شود.

برای شروع، دو تا سه بار در هفته تمرینات شنا را آهسته شروع کنید و به تدریج با قوی‌تر شدن، شدت و زمان یا مسافت را افزایش دهید. چه در داخل استخر شنا می‌کنید یا در یک دریاچه، مطمئن شوید که وسایل مناسب شنا را با خود به همراه دارید و همیشه در نزدیکی دیگران یا یک نجات غریق شنا ‌کنید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید