بایدن خواستار وقفه در جنگ غزه شد/ اسرائیل: محاصره شهر غزه را کامل کردیم

 بایدن خواستار وقفه در جنگ غزه شد/ اسرائیل: محاصره شهر غزه را کامل کردیم

بایدن

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار «وقفه» در جنگ غزه شد.

بایدن در پاسخ به سوال معترضی که در یک مراسم انتخاباتی در مینه‌سوتا سخنرانی او را قطع کرد، خواستار آتش بس در غزه شد، گفت: «فکر می‌کنم ما به یک وقفه نیاز داریم» .

 

وی در پاسخ به این سوال که منظور از وقفه چیست، گفت: «به این معنی که برای خارج کردن زندانیان در غزه زمان بیشتری بدست آوریم. منظور از وقفه زمان دادن است. ”

 

این معترض که خود را جسیکا روزنبرگ یک خاخام آمریکایی معرفی کرد، گفت که بایدن باید خواستار آتش بس شود.

 

وی ادامه داد: “آقای رئیس جمهور، اگر شما به فکر یهودیان هستید, به عنوان یک خاخام، من از شما می‌خواهم که همین اکنون خواستار آتش بس شوید.»

 

اسرائیل: مصطفی دلول فرمانده گردان “صبرا” را هدف قرار دادیم
افیخای اردعی، سخنگوی ارتش اسرائیل از هدف قرار گرفتن یک فرمانده حماس در جریان بمباران غزه خبر داد.‌

 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد: “جت‌های جنگنده ارتش اسرائیل با هدایت اطلاعاتی دقیق سازمان اطلاعات ارتش و شین بت، مصطفی دلول فرمانده گردان صبرا تل الهوا که نقشی مرکزی در هدایت نبرد علیه نیروهای ارتش اسرائیل در نوار غزه داشت را مورد هدف قرار دادند.”

 

اسرائیل: محاصره شهر غزه را کامل کردیم

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت: سربازان اسرائیلی محاصره شهر غزه را کامل کردند.

 

هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت: سربازان اسرائیلی محاصره شهر غزه را کامل کردند.

 

نیروهای اسرائیلی از شامگاه جمعه وارد نبردهای زمینی شدیدی در داخل خاک فلسطین شده اند.

 

ارتش اسرائیل: ایران به دنبال پرت کردن حواس ما از جنگ غزه است

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: ما در حال حمله به نیروهای دشمن از زمین و هوا هستیم. ایران سعی دارد حواس ما را از جنگ در غزه پرت کند.

 

او افزود: ما روی نابودی حماس متمرکز هستیم و کسی نمی‌تواند حواس ما را پرت کند. سربازان ما محاصره شهر غزه را کامل کرده‌اند. نیروهای ما در جبهه شمالی به سایت‌‌های حزب‌الله در لبنان حمله کردند.

 

او گفت: رئیس ستاد مشترک ارتش از نیروها بازدید کرد و ما برای تشدید تنش‌ها از هر جبهه‌ای آماده‌ایم. آتش‌بس روی میز نیست و هدف ما نابود کردن حماس است.

 

نتانیاهو: نظامیان ما از حومه‌های شهر غزه عبور کرده‌اند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز پنجشنبه مدعی شد نظامیان این رژیم از حومه‌های شهر غزه عبور کرده‌اند.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ما در اوج نبرد هستیم. پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و از حومه شهر غزه عبور کرده‌ایم. داریم پیشروی می‌کنیم.»

 

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد نظامیان این رژیم شهر غزه را «محاصره کرده‌اند.» هرزی هالوی گفت: «ما یک مرحله مهم دیگر در این جنگ پیش رفته‌ایم. نیروهای ما در قلب غزه شمالی هستند و در حال عملیات در شهر غزه هستند.»

 

وی اضافه کرد: «نیروهای ما در حال نبرد در یک منطقه شهری متراکم و پیچیده هستند که نیازمند توانمندی‌های رزمی حرفه‌ای و شجاعت است.»

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از اظهاراتش به هزینه‌های سنگین جنگ در غزه و همچنین تلفات نظامیان صهیونیستی اعتراف کرد.

 

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «متأسفانه در میان نیروهایمان تلفات داریم اما مصمم هستیم به اهداف جنگ دست پیدا کنیم. ما این جنگ را تا زمانی که به پیروزی دست پیدا کنیم ادامه خواهیم داد.»

 

نتانیاهو علاوه بر این تصریح کرد: «جنگ هزینه‌های اقتصادی دارد و من از تلاش‌های وزارت اقتصاد تقدیر می‌کنم.»

 

اسرائیل تاکنون بیش از ۱۰۰ تونل زیرزمینی حماس را تخریب کرده است

وبسایت اسرائیلی “والا نیوز” مدعی شد: «مهندسان ارتش اسرائیل عملیات گسترده‌ای را برای تخریب تونل‌های حماس در مناطقی از نوار غزه آغاز کرده‌اند.»

 

بنابر گزارش سایت دیده بان ایران؛ این وبسایت اسرائیلی در گزارش خود مدعی شد: «انواع مختلفی از ربات‌ها و وسایل انفجاری به کار برده شده تا تونل‌ها را تخریب کنند و تله‌های انفجاری نصب‌شده از سوی حماس را خنثی سازند.»

 

یکی از افسران ارشد ارتش اسرائیل در این رابطه گفته است:«در ابتدا این احتمال وجود داشت که آن‌ها با شلیک از خروجی‌های تونل جلوی ما را بگیرند، اما پس از کنترل مناطق، عملیات فنی آغاز شد.»

 

طبق این گزارش، نیروهای نظامی اسرائیل تاکنون حدود ۱۰۰ تونل را منهدم کرده‌اند؛ و این بدون احتساب تونل‌هایی است که در اثر حملات هوایی ویران شده‌اند.

 

وزیر خارجه آمریکا در راه تل آویو/ بلینکن: اسرائیل گام‌های مشخص برای نجات غیرنظامیان فلسطینی بردارد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که از اسرائیل می‌خواهد تا «گام‌های مشخص» برای به حداقل رساندن خطر برای غیرنظامیان در غزه بردارد و خواستار جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا که برای دومین بار طی چند هفته اخیر به خاورمیانه بازگشته است تا حمایت مستمر ایالات متحده از اسرائیل را نشان دهد قبل از پرواز به تل آویو گفت: «ما درباره اقدامات مشخصی که می‌توان و باید برای به حداقل رساندن آسیب به مردان، زنان و کودکان غزه انجام داد صحبت می‌کنیم.»

 

وی همچنین اطمینان داد که ایالات متحده «هرکاری می‌کند» تا از تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس جلوگیری کند چراکه حوثی ها در یمن و حزب‌الله لبنان حملاتی را علیه اسرائیل انجام داده‌اند.

 

وی افزود: «ما از طریق برخی از اقدامات خود به صراحت اعلام کرده‌ایم که متعهد به جلوگیری از هرگونه تشدید تنش هستیم.»

 

وزیر جنگ اسرائیل: نیروهای حماس دو گزینه دارند «یا در تونل بمیرند یا تسلیم شوند»

وآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل می‌گوید که ارتش این کشور «راه‌حل‌های منحصر به فردی» برای تخریب شبکه گسترده تونل‌های حماس در زیر نوار غزه دارد.

 

گالانت مدعی شد: در جمع گروهی از سربازان اضافه کرد: «ما راه‌حل‌های منحصر به فردی برای رسیدن به تمام تونل‌ها و برچیدن آن‌ها در زیر زمین داریم. ما آماده انجام این کار هستیم.»

 

وی گفت: «ما به همه جا خواهیم رسید و سپس حماس دو گزینه دارند: یا در تونل بمیرند یا بیرون بیایند و خود را بدون قید و شرط تسلیم کنند.»

 

کربی: بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر یادآوری کرد که دولت جو بایدن به دنبال آتش‌بس در غزه نیست و خواستار «وقفه انسان‌دوستانه» در جنگ است.

 

او در تعریف «وقفه انسان‌دوستانه» گفت: «چیزی که ما می‌خواهیم وقفه‌های موقت و موضعی در درگیری‌ها برای دستیابی به یک یا چند هدف معین است.»

 

سخنگوی ارتش اسرائیل آمار دقیق نظامیان کشته شده در جنگ غزه را اعلام کرد

«دانیل هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت که شمار کشته‌های نیروهای نظامی و افسران ارتش اسرائیل به ۳۳۵ تن رسیده است.

 

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ده‌ها جنگنده نیروی هوایی اسرائیل آسمان خاورمیانه را پر کردند.

 

وی همچنین بدون اشاره به تلفات سنگین رژیم صهیونیستی در حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمین های اشغالی گفت: نیروهای ما در جبهه شمال مواضع حزب الله را در لبنان هدف قرار دادند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید