انصراف مایک پنس از ادامه رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

 انصراف مایک پنس از ادامه رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا

انصراف مایک پنس

مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

مایک پنس معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، پس از ماه ها تلاش برای جلب حمایت جمهوری خواهان و وجود تنگناهای مالی فراوان، سرانجام از رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

براساس این گزارش، پنس در حالی خبر کناره گیری خود از رقابت های انتخاباتی را در یک کنفرانس اهدای کمک های مالی در لاس وگاس اعلام کرد که تبدیل به بزرگترین نامزد انتخاباتی جمهوری خواهان شد که از رقابت ها انصراف داده است.

بر اساس این گزارش، پنس ماه ها تلاش کرده بود تا جمهوری خواهان را متقاعد کند که او در برابر فردی که با صداقت به او خدمت کرده(ترامپ)، گزینه بهتری برای ریاست جمهوری است اما در این راه شکست خورد.

وی اظهار کرد من طی ۶ ماه گذشته با سفر به سراسر کشور، به این نقطه رسیدم که بگویم این بار نوبت من نیست و وقت من هنوز نرسیده است. من پس از دعا و مشورت بسیار تصمیم گرفتم تا کمپین انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورم. من اکنون این جا را ترک می کنم اما هرگز از مبارزه برای انتخاب رهبران جمهوری خواه برای اداره کشور دست بر نمی دارم.

پنس در این کنفرانس افزود: من از دیگر جمهوری خواهان هم حزب خود می خواهم تا بار دیگر کشور را به دست یک جمهوری خواه پیشرو بدهند همان گونه که پیشتر نیز این گونه بود. این فرد باید کسی باشد که کشور را با مدنیت و نیک رفتاری اداره کند.

در همین حال دونالد ترامپ درباره انصراف مایک پنس از رقابت های انتخاباتی اظهار کرد پنس باید از او حمایت کند و او را تایید کند زیرا او دوران ریاست جمهوری موفقی داشته است. من او را به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب کردم اما در دنیای سیاست افراد می توانند وفادار نباشند.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، در سخنان خود در این کنفرانس اظهار نظر خاصی درباره پنس نکردند اما نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دوران ترامپ، پنس را جنگجویی برای آمریکا و اسرائیل خواند.

دیسانتیس پس از این کنفرانس در پستی در شبکه ایکس، پنس را مرد با ایمان معتقد و پایبند به اخلاق معرفی کرد.

مایک پنس در بسیاری از انتخابات گذشته از جمله در رقابت با جوش دبلیو بوش جمهوری خواه در سال ۱۹۸۸ و ال گور دموکرات در سال ۲۰۰۰ ، توانسته بود یکی از رقبای اصلی ورود به کاخ سفید باشد. اما وی هیچ گاه نتوانست بر نیروی عظیم سیاسی ترامپ غلبه کند.

این در حالی است که پنس در نظرسنجی های انجام شده، با اختلاف بسیار چشمگیری از دونالد ترامپ نامزد پیشروی جمهوری خواهان عقب بود و هرگز نتوانسته بود اندکی از میزان محبوبیت ترامپ را بدست آورد. به طوری که به سختی توانسته بود واجد شرایط شرکت در نخستین مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان شود. جمهوری خواهان باید در این مناظره از حمایت ۴۰ هزار اهداکننده شخصی برخوردار می بودند. برای مناظره سوم در قرار است در فلوریدا برگزار شود پنس باید از حمایت مالی ۷۰ هزار اهدا کننده شخصی برخوردار می شد این در حالی است که وی ۶۰۰ هزار دلار بدهی انتخاباتی نیز دارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید