۱۳ دسر سالم، مغذی و خوشمزه کره جنوبی

 ۱۳ دسر سالم، مغذی و خوشمزه کره جنوبی

دسر سالم، مغذی و خوشمزه کره جنوبی

اکثر ما کشور کره را به واسطه تکنولوژی و فناوری های پیشرفته ی آن می شناسیم. اما کره جنوبی در غذا و خوراکی های خوشمزه نیز دستی بر آتش دارد. در کنار غذا ها، شیرینی و دسر های کره ای نیز طرفداران بسیاری دارند و با طعم های خاص و خوشمزه ی خود زبانزد هستند. دسر های کره ای از دستور العمل های کلاسیک گرفته تا رسپی های مدرن را شامل می شوند.
برخی از این دسرها به دربار سلطنتی برمی گردد ، بعضی از آنها به عنوان یک غذای خیابانی روزمره محبوبیت بیشتری پیدا کردند و تعدادی از دسرهای ترکیبی کره ای هستند که علاقمندان آنها فقط در میان آمریکایی های کره ای یافت می شود.

بهترین قسمت داستان این است که بسیاری از این دسرها از مواد سالم و مغذی تشکیل شده که فواید زیادی برای سلامتی دارند.
علاوه بر این در بین آنها اغلب گزینه های بدون گلوتن و وگان را پیدا خواهید کرد. در این مقاله از مجله گردشگری الی گشت سری به کشور کره زده ایم و ۱۳ دسر خوشمزه ی کره جنوبی را معرفی نموده ایم، اگر شما هم از طرفداران‌ شیرینی و دسر هستید، این مقاله را از دست ندهید
دسر های کره ای | یاکسیک Yaksik

یاکسیک یک دسر کره ای معمول است که، در هر مناسبت خاصی آن را درست می کنند. در واقع این دسر یک کیک برنج غنی شده و شیرین است که با نام yaksik شناخته می شود. این ماده با ترکیبی از برنج گلوتین بخارپز ، عسل ، آجیل ، میوه خشک عناب و شاه بلوط تهیه می شود. بر روی این دسر سس قهوه ای تیره رنگی متشکل از شکر کارامل شده ، دارچین ، سس سویا و روغن کنجد تزریق می شود.

سپس کیک را بخار پز می کنند تا تمام مواد آن پخته شده و سس طعم بارز تری ایجاد کند. یاکسیک چسبناک و گرم را معمولاً با قاشق از داخل ظرف یا سینی جمع می کنند و وقتی خنک شد، آن را به راحتی به صورت مربعی برش می دهند تا بتوان همانند شیرینی با دست آن را خورد.
دسر های کره ای |نورنجی Nurungji

دسر نورنجی Nurungji نسخه کره ای دسر برنج سوخته است که یک لایه ترد و مغز دار از برنج قهوه ای که طلایی شده و در کف ظرف قرار دارد. این میان وعده ساده با برنج از قبل پخته شده تهیه می شود یا می توان برای تهیه آن از برنج تازه استفاده کرد. از نورنجی می توان به تنهایی لذت برد، اما اغلب با شکر پاشیده و به عنوان دسر سرو می شود. نورنجی را می توان با انواع نوشیدنی ها نیز بعد از غذا سرو کرد.
دسر های کره ای | گگل تتوک Ggul tteok

دسر گگل تتوک Ggul tteok کیک های رنگی برنجی بخارپز کره ای هستند که معمولاً به شکل گلوله هایی به اندازه یک لقمه در می آیند. در کره جنوبب گگل تتوک را به عنوان کیک عسلی هم می شناسند. این دسر به طور سنتی در شربت عسل آغشته می شود. حتی اگر گگل تتوک را بخواهند بصورت ساده تهیه کنند، برخی آن را پر از کنجد کرده و یا گاهی آن را با سویا بوداده تهیه می کنند. این کیک های خوش طعم که در بسیاری از مغازه های شیرینی فروشی کره جنوبی موجود است، معمولاً به عنوان یک دسر یا یک میان وعده شیرین میل می شود.
دسر های کره ای | داسیک Dasik

داسیک نوعی غذای تزئینی کره ای است که معمولاً به عنوان شیرینی، همراه چای سرو می شود. این شیرینی همراه با فرهنگ نوشیدن چای به کره وارد شد. داسیک در ابتدا فقط به طبقات بالای سلطنتی و ثروتمندان اختصاص داشت. صرف نظر از ماده اصلی آن ، که شامل آرد برنج ، آرد شاه بلوط ، کنجد سیاه و یا لوبیا است ، داسیک را باید در قالب های مخصوصی به نام داسیکپان تهیه کرد.این شیرینی در آرایه ای از رنگ های مختلف قرار دارد. شکل و رنگ، هر دو در تهیه dasik مهم هستند زیرا هر دو اغلب معنای فرهنگی خاصی را منتقل می کنند.
دسر های کره ای | چاپسالتئوک Chapssaltteok

دسر چاپسالتئوک Chapssaltteok یکی دیگر از شیرینی های کره جنوبی است که با برنج چسبناک و خمیر لوبیای قرمز درست می شود. از آنجا که شباهت زیادی به موچی ژاپنی دارد (به زبان ژاپنی به معنی کیک برنج) ، برخی از افراد نیز به همین دلیل chapssaltteok را موچی نام می برند. این دسر بافت متراکم و نرمی دارد و تهیه آن در خانه، به ویژه برای کودکان ، بسیار آسان است.

چاپسالتئوک کره ای به دلیل استفاده از پودر چای سبز ماتچا، در قسمت بیرونی به طور سنتی به رنگ سبز است. گاهی اوقات ، این شیرینی را به دانش آموزانی که امتحان مهمی دارند خورانده می شود، به این امید که موفقیت خوبی برای آنها داشته باشد.
دسر های کره ای | هوآجون Hwajeon

هوآجون یک پنکیک بی نظیر کره جنوبی و یک اثر هنری تمام عیار است که روی آن گل های خوراکی قرار دارد. این دسر را به طور سنتی در بهار با آزالیای کره ای ، شکوفه گلابی ، گلبرگ گل رز ، یا گل داوودی تهیه می کنند. اعتقاد بر این است که ریشه hwajeon از سلسله Koryo است، زمانی که در یک جشن سنتی به نام Hwajeon Nori برگذار می شد، زنان در پیک نیک هوآجون درست می کردند و به معاشرت، رقص یا آواز می پرداختند. نام این غذای شیرین در زبان کره ای چینی به معنای کیک گل است ودر کنار اینکه یک خوراکی خوش طعم است، یک اثر هنری واقعی نیز محسوب می شود.
دسر های کره ای | یاکگو Yakgwa

یاکگو یک دسر کره ای سرخ شده است که با آرد گندم و روغن کنجد تهیه می شود. آن را به صورت کلوچه ها به به شکل گل در می آورند و گاهی آن را ادویه دار می کنند و پس از سرخ شدن، در یک شربت شیرین غلتانده و یا داخل آن عسل تزریق می شود. نام yakgwa تقریباً به عنوان شیرینی های دارویی ترجمه می شود ، دلیل این امر عسلی است که در آن بکار می رود و به عنوان یک دارو در نظر گرفته می شود. اعتقاد مردم کره بر این است که این دسر باستانی از اواخر دوران سیلا ریشه گرفته است و به طور سنتی در جشن های مختلف و موارد خاص سرو می شود.
دسر های کره ای | هوتوک Hotteok

هوتوک Hotteok یکی دیگر از پنکیک های محبوب کره ای است که معمولاً با دارچین ، شکر قهوه ای و مغز هایی مانند بادام زمینی و گردو پر می شود. این شیرینی معمولاً به عنوان غذای خیابانی در غرفه های خیابانی کره جنوبی ، به ویژه هنگامی که هوا سرد است، به فروش می رسد. پنکیک ها می توانند ضخیم یا نازک باشند، و دارای نمای خارجی ترد و لطیف و جویدنی هستند.

اعتقاد بر این است که هوتوک در اواخر قرن نوزدهم و زمانی که بازرگانان چینی سربازان کشورشان را به کره جنوبی فرستادند، اختراع شد. بسیاری از آنها تصمیم گرفتند در کره ماندگار شوند. آنها پنکیک های با چاشنی مرطوب مشابه نسخه های چینی تهیه کردند.

با این حال کره ای ها مواد پر کننده شیرین را به انواع شور ترجیح می دهند و سپس چینی ها پنکیک ها را مطابق با خواسته کره ای ها تطبیق داده و بدین ترتیب hotteok را اختراع کردند.
دسر های کره ای | پاتبینگسو Patbingsu

پاتبینگسو Patbingsu یکی دیگر از دسر های محبوب کره جنوبی است ، نام آن به معنی لوبیا قرمز با یخ است. مواد تشکیل دهنده ی این دسر شامل یخ تراشیده ، شیر تغلیظ شده و خمیر لوبیای شیرین آزوکی است.
روی آن غالباً تکه های از کیک برنج کره ای معروف به tteok ، یا میوه های تازه و غلات قرار می دهند. دسر پاتبینگسو به نسبت مواد افزودنی متفاوت، تنوع زیادی دارد که با توجه به ترجیح شخصی به آنها اضافه می شود.

دسر پاتبینگسو Patbingsu در فصل تابستان در اوج محبوبیت است، اگرچه به طور معمول از ماه مه تا اکتبر در دسترس است. این دسر به دلیل ترکیب طعم و بافت ترد، خامه ای و نرم آن ستایش می شود. مواد این دسر لایه لایه در ظرف ریخته می شود، اما در هنگام سرو همه مواد به طور معمول قبل از مصرف هم زده می شوند تا زمانی که یخ تراشیده شده ذوب شود و در نتیجه این دسر را به نوعی سوپ شیرین و سرد تبدیل می کند.

دسر های کره ای | تتئوک Tteok

دسر Tteok کیک های سنتی برنجی کره ای است که با برنج شیرین چسبناک یا غیر چسبناک تهیه می شود. این کیک ها فوق العاده متنوع هستند، و اگرچه بیشتر شیرین هستند و مردم کره به عنوان یک دسر از آنها لذت می برند ، اما برخی از انواع ساده آن ها را می توان در غذا های خوش طعم گنجاند.

برای آماده سازی این دسر برنج را بخار پز میکنند سپس برنج را کوبیده یا ورز می دهند تا زمانی که به یک خمیر قابل انعطاف تبدیل شود. دسر تتئوک را به صورت اختیاری می توانند با مواد مختلف ترکیب کرده و به شکل های مختلف درآورند. محبوب ترین انواع tteok شامل songpyeon ، chapssaltteok ، garaetteok ، gyeongdan و بسیاری از نسخه های سنتی و مدرن تر است.
دسر های کره ای | خرمالوی یخ زده Frozen Persimmon

یکی دیگر از دسرهای کم کالری که به طرز شگفت انگیزی نیز طعم دار و در عین حال ساده است خرمالوی یخ زده می باشد. البته دقت کنید که انتخاب خرمالوی مناسب نکته ی کلیدی این دسر است به این دلیل که انواع متنوعی از خرمالو وجود دارند که از نظر مزه، بافت و درجه ی رسیدن با هم متفاوت می باشند.

در این شرایط، شما باید یک خرمالوی کاملا رسیده را انتخاب کنید: چرا که هر چه یک خرمالو جوان تر باشد، پوست آن ضخیم تر بوده و گوشت آن سخت تر است. برای تهیه ی این دسر آن را چند ساعتی در فریزر قرار دهید و ۲۰ دقیقه قبل از خوردن آن را از فریزر بیرون بیاورید. با یکبار چشیدن این دسر متوجه خواهید شد که این دسر جایگزینی مناسب برای بستنی است: آبدار و شیرین وکمی گس. این دسر روشی عالی برای پایان دادن به یک وعده ی غذایی است که ویتامین ها و مواد مغذی را نیز به بدن شما می رساند.
دسر های کره ای | مانجو Manjoo

مانجو شیرینی با پایه ی خمیری است که در شکل های مختلف تهیه شده و با مواد متفاوت پر می شود. مانجو یا دلی مانجو معروف ترین شیرینی کره ای است که چندسالیت در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

این شیرینی شبیه به کیک ماه چینی است که البته به اندازه ی آن فشرده نمی باشد. مانجو شیرینی خاصی است که بیشتر وقت ها به عنوان هدیه یا برای مراسم خاص مورد استفاده قرار می گیرد که از آن جمله می توان به تعطیلات ملی یا جشن های تولد اشاره نمود.

مانجو انواع مختلف و طعم های متنوع دارد، اما معمولا شامل یک پایه ی آرد قهوه ای، مواد داخلی پر کننده مانند کرم، سیب زمینی شیرین، لوبیا قرمز یا کنجد می باشد که روی آن با تکه های میوه ی خشک یا آجیل، عناب و دانه ی کاج یا شاه بلوط با روکش شکری پوشیده می شود.
دسر های کره ای | پپرو Pepero

پپرو شیرینی است که آنقدرها به یک دسر سنتی شباهت ندارد، اما پپرو در میان خانواده های کره ای بویژه جوانان بسیار پرطرفدار است. بطور مثال در روزی مخصوص در کره جنوبی، عاشقان به یکدیگر جعبه هایی از آن را به هدیه می دهند. این روز مخصوص ۱۱ نوامبر (ماه یازدهم میلادی) هر سال است، سمبلی که با شکل باریک و بلند این کوکی ها نیز هماهنگی دارد. طعم این کوکی ها نیز مانند چوب شوری است که با لایه ای از شکلات تلخ یا سایر روکش های خوش طعم پوشیده شده باشد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید