پیشگویی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۳

 پیشگویی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۳

نوستراداموس

نوستراداموس و پیشگویی‌هایش در دنیا طرفداران خاص خود را دارند؛ خیلی از افراد معتقدند که نوستراداموس در برخی از پیشگویی‌هایش، ظهور سیاستمداری مثل آدولف هیتلر را پیش‌بینی کرده

غزال زیاری: سال ۲۰۲۳ چند روز پیش در حالی آغاز شد که مردم دنیا در سه سال اخیر، روزهای سختی را در مواجهه با پاندمی کووید ۱۹، جنگ‌های متعدد و بحران‌های سیاسی پشت سر گذاشته‌اند و حالا چشم انتظار این هستند تا ببیند که سال ۲۰۲۳ برایشان چه به ارمغان خواهد آورد.

بسیاری از افراد امیدوارند که بعد از سه سال تلخ و پر استرس، سال جدید برایشان به‌منزله یک نقطه عطف باشد و با خوشبینی به استقبال روزهای بهتری بروند. اما شاید برایتان جالب باشد تا ببینید که چه پیشگویی‌هایی برای امسال انجام شده و چه چیزی بهتر از پیشگویی‌های نوستراداموس؟
نوستراداموس کیست؟

میشل د نوستراداموس که بیشتر با نام نوستراداموس شناخته می‌شود، پزشک و اخترشناسی بود که در قرن شانزدهم میلادی، در سال ۱۵۰۳ در شهر سن‌رمی در جنوب فرانسه متولد شد. او بعد از اتمام تحصیلاتش، به‌عنوان پزشک مشغول به کار شد و به درمان بیماران مبتلا به طاعون پرداخت و چندین کتاب نیز در زمینه پزشکی نوشت.

او در کنار پزشکی، به نجوم و طالع‌بینی نیز علاقه داشت و تدریجا به‌خاطر توانایی‌اش در پیش‌گویی به شهرت رسید و مجموعه‌ای از این پیش‌بینی‌ها را در قالب شعر نیز منتشر کرد. کتاب او به سبکی مرموز و مبهم نوشته شده که درکش کار سختی بود. اما با این وجود، به شهرت زیادی رسید و نوستراداموس هواداران زیادی پیدا کرد که معتقد بودند که او می‌تواند اتفاقات آینده را پیش‌بینی کند.

پیشگویی‌های او در حوزه‌های مختلفی از وقوع جنگ‌ها و انقلاب‌ها گرفته تا بلایای طبیعی و انتهای دنیا بودند و البته بسیاری از پیشگویی‌هایش نیز مملو از ابهام بوده و می‌توان تفسیرهای مختلفی از آنها داشت و در نتیجه به‌راحتی نمی‌توان دقت این پیشگویی‌ها را ارزیابی کرد.

اما برخی از افراد براین باورند که نوستراداموس قادر به پیش‌بینی اتفاقات مختلف بوده است. نوستراداموس در سال ۱۵۶۶ درگذشت ولی شهرت او به عنوان یک پیشگو همچنان پابرجاست.
پیشگویی‌های نوستراداموس برای سال ۲۰۲۳

این پیشگوی فرانسوی، این اتفاقات را برای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده است:

جنگی خون‌بار

آنارشیست‌ها به زودی سه نفر را نابود می‌کنند. این جنگ ۲۷ سال به طول خواهد انجامید و کافران، می‌میرند و یا اسیر و تبعید می‌شوند. نیویورک تایمز در گزارشی به این نکته اشاره کرده که این پیشگویی ممکن است به وقایعی که در روسیه در جریان است، مرتبط باشد. این نشریه آمریکایی می‌کوشد تا رویدادهای جهان را با پیشگویی‌های نوستراداموس تعبیر کند.

خاموش شدن نور در کره مریخ

یکی دیگر از پیشگویی‌های عجیب نوستراداموس، “خاموش شدن نور درکره مریخ” است. برخی بر این باور هستند که این پیش‌بینی به معنی ناکامی یک ماموریت در کره مریخ است و عده‌ای دیگر معتقدند که نوستراداموس حضور موجودات زنده در مریخ، وجود شبکه برق در این سیاره و خاموشی این شبکه را پیشگویی کرده بوده!

آتش گرفتن یک عمارت سلطنتی

پیشگویی نوستراداموس در این باره بدین ترتیب بود:«یک شهاب‌سنگ به عمارتی سلطنتی برخورد کرده و این عمارت در شعله‌های آتش خواهد سوخت.»

برخی نشریات در این رابطه نوشته اند که نوستراداموس پیش‌بینی کرده که شهاب‌سنگی به کاخ باکینگهام برخورد کرده و باعث آتش گرفتن این عمارت خواهد شد. البته که این پیش‌بینی سال‌ها قبل از ساخته شدن کاخ باکینگهام انجام شده بود و نوستراداموس، تنها به آتش گرفتن یک عمارت سطلنتی اشاره کرده و به‌طور مستقیم از کاخ خاندان سلطنتی بریتانیا نامی برده نشده است.
گرانی موادغذایی

یکی دیگر از پیش‌گویی‌های نوستراداموس حکایت از آن دارد که قیمت موادغذایی آنقدر افزایش می‌یابد که مردم در نهایت به خوردن یکدیگر روی می‌آورند:«قیمت عسل بیشتر از موم شمع خواهد شد. قیمت گندم آنقدر افزایش می‌یابد که افراد مجبور می‌شوند تا از سر ناچاری، همسایه‌شان را بخورند.»

البته این پیش‌بینی برای سال گذشته میلادی نیز انجام شده بود ولی در سال ۲۰۲۲ اتفاق نیفتاد و امیدواریم که در سال جاری میلادی نیز شاهدش نباشیم.

پیشگویی‌های نوستراداموس تاچه حد دقیق هستند؟

افرادی که پیشگویی‌های نوستراداموس را مطالعه کرده باشند، به خوبی می‌دانند که این پزشک فرانسوی در “پس‌بینی” تبحر ویژه‌ای داشته؛ یعنی در تصور پیشگویی‌هایی که می‌توانند با رویدادهای مختلف جهانی پس از وقوع مرتبط باشند.

نوستراداموس در پیش‌بینی آسیب‌هایی که یک سیاستمدار جوان ممکن است در سال ۲۰۲۲ بر مردم دنیا وارد کند، ناکام بوده؛ آن هم به یک دلیل خیلی ساده و روشن: آینده قابل پیش‌بینی نیست. البته نوستراداموس، پیشگویی‌های مبهمی درباره یک جنگ‌افروز داشته و برخی‌ها بر این باورند که او به یک جنگ‌افروز جوان در دنیای مدرن اشاره داشته است.

به‌عنوان مثال خیلی از افراد معتقدند که نوستراداموس در برخی از پیشگویی‌هایش، ظهور سیاستمداری مثل آدولف هیتلر را پیش‌بینی کرده بوده؛ یک مرد جوان که در فقر متولد و رشد کرده و با سخنرانی‌های گیرایش، افراد زیادی را گرد هم آورده و مجذوب خود می‌کند و شهرت او حتی به کشورهای شرقی نیز خواهد رسید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید