هویج و دستور العمل دسر طبیعی مقوی بینایی

 هویج و دستور العمل دسر طبیعی مقوی بینایی

هویج حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی است که برای سلامتی پوست و مو، چشم‌ها بسیار مفید خواهد بود.

افرادی که چشم‌های ضعیفی دارند می‌توانند به کمک برخی دمنوش‌ها و میوه ها، سبزیجات این نوع عارضه را تاحدی رفع کنند. یکی از این صیفی جات هویج است. هویج حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی است که برای سلامتی پوست و مو، چشم‌ها بسیار مفید خواهد بود.هویج خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن افراد را تقویت می کند و در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت خواهد کرد.  هویج حاوی بتا کاروتن است که نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند. این ویتامین موجب تقویت بینایی به ویژه دید بهتر در شب می‌شود و از بروز مشکلات چشمی مانند گلوکوم، تباهی لکه زرد و آب مروارید جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در هویج موجب رفع چربی کبد می‌شود و به دفع سموم بدن از طریق روده‌ها کمک زیادی خواهد کرد. البته هویج به علت داشتن کلسیم و فسفر موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها خواهد شد.

دسر هویج:

ابتدا هویج‌ها را به خوبی بشویید و در داخل قابلمه بریزید. مقداری آب و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. مخلوط آب، هویج و روغن زیتون را در حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد و آب آن کشیده شود. هویج‌های پخته شده را داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره در بیایند. پودر نشاسته را به پوره هویج اضافه کنید سپس محلول ژلاتین و گلاب، هل ساییده شده و زعفران دم کرده را به پوره هویج بیفزایید. روی حرارت بگذارید و پس از گذشت پنج تا هفت دقیقه عسل را به سایر مواد اضافه کنید.

هم چنین افراد برای تقویت بینایی خود باید یک عدد انبه، یک لیوان انگور حبه‌شده، آب یک عدد لیموترش تازه، یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری عسل و در صورت تمایل ۲ تکه یخ را با هم مخلوط کنند و روزانه آب آن‌ها را دو تا سه لیوان میل کنند. بهتر است افراد هر چند وقت یک‌بار چشم‌هایشان را با محلول‌هایی مانند عرق رازیانه یا آب لیموترش تازه شستشو دهند. شستشوی چشم‌ها با این محلول‌ها موجب دید بهتر چشم هم می‌شود. افراد باید یک قاشق چای‌خوری میوه قره‌قات را به همراه سه لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد واین دمنوش را در طول روز میل کنند؛ مصرف این دَم‌کرده علاوه بر کاهش قند، فشار و چربی خون موجب سلامتی شبکیه چشم و تقویت بینایی هم می‌شود.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید