قلعه رود خان ،قامت بلند تاریخ استان گیلان

 قلعه رود خان ،قامت بلند تاریخ استان گیلان

پدیده‌های طبیعی و اماکن تاریخی دو دسته‌ی بزرگ از مقاصد گردشگری در کل جهان به شمار می‌آیند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارا هستند. برخی اوقات فراغت خود را در دامان طبیعت به سر می‌برند و عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند تا زمان خود صرف بازدید از امکانی تاریخی و باستانی و کسب اطلاعات در مورد آن‌ها کنند. گاه اما طبیعت با تاریخ در هم می‌آمیزد و هر دو دسته از این افراد را مسحور خود می‌سازد.

یکی از این نقاط «قلعه رودخان» در استان گیلان واقع در شمال ایران است که همواره گردشگران، طبیعتگردان و  تاریخ‌ دوستان فراوانی را به خود فرا می‌خواند.

(( دژ رودخان )) یا «قلعه‌ی حسامی» یا «قلعه رودخان»، هر سه نام‌های قلعه‌ای هستند که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان و در استان گیلان بنا شده و متعلق به دوره‌ی سلجوقیان است.

برای رسیدن به این قلعه‌ی تاریخی که در دل طبیعت سرسبز استان گیلان جا خوش کرده است، باید از میان یک جاده‌ی جنگلی عبور کرده و تا اعماق جنگل ادامه دهید. سختی رسیدن به قلعه اینجاست که برای بازدید از آن باید از هزار پله بالا بروید. البته لازم به ذکر است که مسیر رسیدن به این دژ در کنار رودخانه‌ی خروشان رخون چنان فضایی را فراهم می‌سازد که بارها و بارها در طی مسیر از حرکت باز خواهید ایستاد تا به تماشای این حجم از زیبایی بپردازید و همین از خستگی راهی که در پیش دارید خواهد کاست.

بهترین فصل سفر به قلعه رودخان و تماشای زیبایی‌های طبیعی و تاریخی آن فصول بهار و تابستان است. در فصول پاییز و زمستان به دلیل بارش باران و برف مسیر دسترسی به قلعه لغزنده و خطرناک خواهد بود. برای بازدید از قلعه رودخان کفش مناسبی را انتخاب کنید، چرا که در حدود دو ساعت پله‌نوردی را در پیش خواهید داشت.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید