سمنو ،داروی پوکی استخوان

 سمنو ،داروی پوکی استخوان

سمنو یکی از دسرهای محبوب میان افراد است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود و طبع آن گرم و معتدل است. سمنو حاوی کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، کرومیوم، روی، سلنیوم، مس، اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین‌ های گروه B است.  این نوع دسر می تواند بر سلامت پوست و مو، لاغری، دوران بارداری اثر خوبی بر افراد بگذارد.

در گندمي كه جوانه مي زند ، علاوه بر اين كه تمام اين مواد به طور كامل حفظ مي شود ، در جريان جوانه زدن تغييراتي در آن بوجود مي آيد كه در نتيجه ،ويتامين ها و مواد حياتي گندم به مقدار زيادي افزايش مي يابد. اسيد هاي نوكلييك RNAو DNAكه به فراواني در جوانه گندم وجود دارند در جلوگيري از پيري سلولها بسيارموثرند. سلنيوم و منيزيم موجود در جوانه گندم در جلوگيري از انواع سرطان و به خصوص فيبر موجود در آن در پيشگيري از بروز سرطان كولون موثر است. به دليل دارا بودن كلسيم و پتاسيم مصرف متعادل سمنو به افراد سالمند و كساني كه دچار پوكي استخوان هستند، توصيه مي‌شود.

ویتامین E موجود در  سمنو باعث کاهش چروک پوست و جوان سازی آن خواهد شد. این نوع دسر می تواند در برطرف کردن جوش و  آکنه مفید باشد. سمنو می تواند در پر پشتی و تقویت ریشه های مو اثر بسزایی بگذارد. سمنو به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در خود برای زنان باردار و جنین بسیار مهم خواهد بود. مقادیر بالای آهن موجود در سمنو برای درمان کم خونی زنان باردار مفید خواهد بود. سمنو شیر افزا بوده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی خواهد شد.

این نوع دسر می تواند مانع یبوست در افراد شود. مصرف سمنو عوارض دوران یائسگی را کاهش داده و به بهبود علائم آن و پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه کمک خواهد کرد. مقادیر بالای کلسیم موجود در سمنو برای تقویت و افزایش رشد استخوان ها در کودکان و حتی بیماری زردی  مفید است. زیاده روی در مصرف سمنو به دلیل داشتن آرد در ترکیبات آن می تواند چاق کننده است  اما مصرف متعادل آن مانعی ندارد.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید