ترفندهایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

 ترفندهایی برای چیدمان آشپزخانه کوچک

طراحی داخلی و چیدمان صحیح آشپزخانه در بهبود کیفیت زندگی روزانه نقش مهمی را ایفا می کند و علاوه بر این آشپزخانه گرمابخش و قلب تپنده هر خانه ای است بنابراین بهتر است در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک و یا بزرگ حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید.

چیدمان داخلی کابینت آشپزخانه یک هنر است . بزرگنمایی نیست بلکه خانمی که بتواند در فضای داخلی کابینت آشپزخانه کوچک تمام وسایل مورد نیاز در آشپزخانه را به خوبی و با سلیقه بچیند خلاقیت دارد. با توجه به اینکه آشپزخانه های امروزی به صورت باز و یا اپن هستند طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار شده است و علاوه بر این فضای آشپزخانه های باز و یا اپن از قسمت های مختلف منزل قابل دید است بنابراین دکوراسیون آشپزخانه کوچک و یا بزرگ می تواند روی زیبایی و جذابیت بیشتر ظاهر منزل تاثیرگذار باشد.

توجه داشته باشید که سه عنصر اصلی در هر آشپزخانه ای یخچال و سینک ظرفشویی و گاز می باشند که قرار گرفتن این سه عنصر در فضای آشپزخانه کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین بهتر است این وسایل ضروری با توجه به شکل ظاهری آشپزخانه در کنار یکدیگر و یا روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

کابینت ها مهم ترین اجزاء در هر آشپزخانه ای محسوب می شوند و علاوه بر این کابینت ها فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می کنند از این رو انتخاب طرح و رنگ کابینت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. کابینت های بلند قد که شبیه کمد هستند برای فضای آشپزخانه های کوچک می توانند انتخابی مناسب و ایده آلی باشند زیرا این مدل کابینت ها فضای زیادی برای چیدن وسایل آشپزخانه را در اختیار شما قرار می دهند. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه کوچک بهتر است وسایل را تا جایی که می توانید درون کابینت ها قرار دهید و از چیدن وسایل اضافی روی سطح کابینت ها خودداری کنید تا فضای آشپزخانه مرتب و منظم تر به نظر برسد.

اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه های کوچک، بزرگ تر به نظر برسد بهتر است درب کابینت ها را شیشه ای را انتخاب کنید تا فضای بیشتری از آشپزخانه قابل رویت باشد همچنین اگر رنگ کابینت ها و دیوارها مشابه یکدیگر باشند در این صورت مرز بین دیوار و کابینت از بین می رود و فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر می رسد.

برای بزرگ تر به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه همچنین می توانید رنگ کابینت ها را از بین رنگ های روشن نظیر سفید و کرم و … انتخاب کنید.

انتخاب رنگ دیوارها و لوازم آشپزخانه و صندلی و سطوح پیشخوان و حوله های مخصوص خشک کردن ظروف و … تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه کوچک دارد بنابراین بهتر است رنگ وسایل و دیوارها را به گونه ای انتخاب کنید که فضای آشپزخانه با نشاط و دل باز تر به نظر برسد. رنگ های روشن و سفید برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های کوچک آپارتمانی انتخاب ایده آل و مناسبی هستند زیرا این رنگ ها نور را بازتاب می کنند و با هدایت چشم ها به سمت بالا باعث می شوند تا فضای آشپزخانه بزرگ تر به نظر برسد.

اگر تمایل دارید دکوراسیون آشپزخانه کوچک چشم نواز و لوکس تر به نظر برسد بهتر است از رنگ های جسورانه نظیر بنفش روشن و قرمز روشن و … در فضای آشپزخانه استفاده کنید.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید