آلمانی ها معترض به جام جهانی قطر

 آلمانی ها معترض به جام جهانی قطر

اعتراض به جام جهانی قطر

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک به دو هفته دیگر آغاز می‌شود اما حواشی مربوط به میزبانی این مسابقات همچنان در بسیاری از کشورها حرف اول را می‌زند.
بسیاری از گروه‌های حقوق بشری در ماه‌های اخیر سعی کردند توجه مردم، رسانه‌ها و مدیران را به شرایط این کشور و خصوصا رفتاری که با کارگران مهاجر در جریان ساخت ورزشگاه‌ها و زیر ساخت‌های مورد نیاز صورت گرفته جلب کنند چون گفته می‌شود که بسیاری از آنها در طول این مدت بر اثر فشار کار از دنیا رفته‌اند که تعداد آنها به هزاران نفر می‌رسد.
هواداران فوتبال آلمان در چند ماه خیر بارها و بارها نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند و سعی کردند فدراسیون فوتبال این کشور را برای واکنش نشان دادن به این موضوع تحریک کنند اما در این زمینه موفق نبوده‌اند.
آنها این هفته نیز در جریان دیدارهای بوندسلیگا با استفاده از بنرهای بزرگی که طراحی کرده بودند سعی کردند به این روند ادامه دهند و اعتراض‌شان را به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت قطر ابراز کنند.
هواداران هرتابرلین در جریان دیدار برابر بایرن مونیخ بنری را با خودشان به ورزشگاه برده بودند که روی آن نوشته شده بود:« پانزده هزار مرگ برای ۵۷۶۰ دقیقه فوتبال. شرم بر شما.»

هواداران بروسیا دورتموند که در چند ماه اخیر بارها در این موضوع پیشگام شده بودند نیز روز گذشته در جریان بازی برابر بوخوم بار دیگر بنر بسیار بزرگی را در سیگنال ایدونا پارک به نمایش درآوردند که عبارت «بایکوت قطر ۲۰۲۲» روی آن به چشم می‌خورد.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید