هوش مصنوعی سوالات آموزشی را طرح میکند
محققان یک مدل هوش مصنوعی را ایجاد کردهاند که میتواند در مورد هر موضوعی سؤالات خود را مطرح کند.
محققان یک مدل هوش مصنوعی را ایجاد کردهاند که میتواند در مورد هر موضوعی سؤالات خود را مطرح کنند که محققان آن را از سؤالات نوشته شده توسط انسان تشخیص نمیدهند.هوش مصنوعی جدید QUADL نام دارد و دو کار را انجام میدهد: اصطلاحات و ایدههای کلیدی را در متون آموزشی شناسایی میکند و سپس سوالاتی را ایجاد میکند که بر روی آن اصطلاحات و ایدهها تمرکز دارند.یک محقق میگوید:«ما محتویات آموزشی و اهداف یادگیری برنامه درسی را به QUADL ارائه می کنیم و این فناوری میتواند سؤالاتی را مطرح کند که به دانش آموزان در دستیابی به اهداف یادگیری کمک میکند.این موضوع زمانی مطرح شد که ما در مصاحبه با معلمان متوجه شدیم که آنها اغلب برای طرح سؤالاتی تلاش میکنند که بتوانند براساس آن پیشرفت دانش آموز را ارزیابی کنند.مطالعه ما نشان می دهد که هوش مصنوعی QUADL میتواند ابزار مفیدی برای مدرسان باشد.»برای آزمایش عملکرد QUADL، محققان از دروس آنلاین استفاده کردند.
آنها پنج معلم را که از این دروس برای کلاسهای خود استفاده میکردند،انتخاب کرده و از آنها خواستند فهرست طولانیتری از سوالات را ارزیابی کنند.برخی از سوالات توسط QUADL ایجاد شده است.برخی از آنها توسط مدل فعلی هوش مصنوعی طراح سوال به نام Info-HCVAE تولید شده اند بهعلاوه برخی از سؤالاتی که قبلاً در دوره های OLI استفاده می شد.به شرکت کنندگان در مطالعه گفته نشد که سؤالات از کجا آمده است و از آنها خواسته شد ارزش آموزشی هر سؤال را ارزیابی کنند.یک محقق میگوید:«نمرههای ارزش آموزشی دادهشده به سؤالات تولید شده توسط QUADL اساساً با نمرات ارزشی که مربیان به سؤالات نوشته شده توسط افراد برای استفاده در OLI میدادند، یکسان بود.
بهعلاوه سوالات ایجاد شده توسط Info-HCVAE نمرات کمتری از مربیان دریافت کردند.»محققان اکنون در حال برنامهریزی مطالعات کلاسی در مقطع کارشناسی هستند که از مربیان میخواهد از پرسشهای ایجاد شده توسط QUADL استفاده کنند تا ببینند چگونه سؤالات ایجاد شده توسط QUADL بر یادگیری دانشآموز تأثیر میگذارد.این محقق افزود:«این فناوری در حال حاضر به طور پیش فرض کار میکند اکنون باید ببینیم که آیا QUADL واقعا در عمل کارایی دارد یا خیر.این فناوریها با همه چیز از طرح سؤالات گرفته تا تضمین کیفیت که برای ارزیابی میزان تأثیرگذاری دروس بر یادگیری دانشآموزان استفاده میشوند،سروکار دارند.علاوه بر این،ما به دنبال کمک گرفتن از محققان دیگر هستیم تا به ما در توسعه این فناوریهای هوش مصنوعی مولد کمک کنند و علاقهمند به استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی در دورههای آموزشی خود باشند.»