۷ راه آسان و معجزه‌آسا برای کوچک کردن شکم پس از زایمان

 ۷ راه آسان و معجزه‌آسا برای کوچک کردن شکم پس از زایمان

لاغری بعد از زایمان

اگر به تازگی به دنیای شیرین مادری پا گذاشته‌اید قطعا می‌دانید که این راه تحولی‌ست زیبا و دگرگون کننده که به مسیر زندگی لذت و طعم غیر قابل وصفی را می‌بخشند. اما قطعا دشواری‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد که اگر با مراقبت‌های لازم همراه نباشد، برای شما مشکل‌ساز خواهد شد. یکی از این موارد، شل شدن و حالت افتادگی پیدا کردن شکم در دوران پسا بارداری است که به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ی بانوان تبدیل شده است. در این مطلب ۷ راه درمانی عالی را معرفی خواهیم کرد که به شما در کوچک کردن و سفت کردن ماهیچه‌ی شکم بعد از زایمان کمک می‌کنند.

اگر اولین بارداری‌تان را پشت سرگذاشته‌اید شاید برایتان عجیب باشد که چطور ممکن است حتی پس از زایمان هم هنوز شکم‌تان بزرگ دیده شود. همچنین بسیاری از بانوان علاوه بر مشکل بزرگی شکم، با ترک‌ها و کشیدگی‌های پوستی یا حتی زخم مواجه می‌شوند که به نظرشان جلوه‌ی خوب و یا زیبایی ندارد.

معمولا شکم وقتی تا این اندازه بزرگ می‌شود، اگر در دوران بارداری تمرینات لازم صورت نگیرد، بعد از بارداری حالت شل و افتاده‌ای به خود می‌گیرد. البته برخی از بانوان به دلیل مکانیزم خاصی که بدنشان دارد، خیلی این تغییرات را حس نمی‌کنند و شکم‌شان حتی بعد از دو بار زایمان هم به حالت عادی و خوب گذشته بر می‌گردد. اما برای اکثر آن‌ها این مشکل وجود دارد و دلشان می‌خواهد برطرف شود.

البته به خاطر داشته باشید کوچک کردن شکم بعد از زایمان به گذشت زمان و استمرار و تداوم نیاز دارد. همانطور که شکم شما یک شبه به این شکل در نیامده و در طی نه ماه حالت خود را تغییر داده، برگرداندن آن به حالت عادی و دادن ظاهری سفت و کوچک به آن قطعا کاری نیست که بتوان بعد از گذشت چند روز یا چند هفته انجام داد.

شکم شما با رشد فرزند دلبندتان در آن، آرام آرام طی ۹ ماه بارداری بزرگ شده است و با زایمان تنها بخشی از آن کوچک و خالی می‌شود. بنابراین برای سفت و کوچک کردن شکم خود بعد از زایمان نیاز به کوشش و استمرار در تمرین‌های مختلفی دارید که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

البته برجستگی شکم چند هفته بعد از بارداری معمولا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده و رحم خود را خود به خود جمع می‌کند. سلول‌های بدن که در طی بارداری متورم شده بودند شروع به دفع مایعات اضافی می‌کنند و همچنین سلول‌های چربی اضافی بدن به خاطر شیر دادن به کودک و انجام ورزش‌ها کم کم از بین می‌روند. البته باید بدانید که تمامی این اتفاقات بعد از گذشت ۶ تا ۸ هفته بعد از زایمان اتفاق می‌افتد. همچنین اگر این کارها را با انجام تمرین‌های مهم و کارآمد همراه نکنید، تأثیر آن‌ها باز هم مورد پسند شما قرار نخواهد گرفت.

کوچک کردن شکم بعد از زایمان

 

 

اینکه چه مدت طول می‌کشد که شکم شما کاملا مثل قبل از دوران بارداری به نظر برسد بستگی به میزان بردباری، استمرار و فعالیت شما دارد که البته باید گفت عواملی مثل ژنتیک و جنس پوست هم دخیل هستند. همانطور که در بالا گفته شده، برخی از بانوان خیلی با مشکل افتادگی شکم بعد از زایمان مواجه نمی‌شوند. ولی به طور کلی می‌توان گفت که هر چه بیشتر روش‌های مراقبتی را در پیش بگیرید، طبیعتا زودتر هم به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید.

بانوان زیادی برای حل مشکل افتادگی، شل شدن و بزرگ شدن شکم خود به عمل‌های جراحی زیبایی متوسل می‌شوند که این عمل‌ها نه تنها دائمی نیستند بلکه هزینه‌ی گزافی را هم روی دوش افراد می‌گذارند. از همین رو بهتر است با کمک گرفتن از فعالیت‌هایی همانند ورزش و پیاده روی و یک رژیم غذایی سالم درمان را شروع کنید. در این جا به ۱۵ روش طبیعی و عالی برای سفت و کوچک کردن شکم بعد از زایمان می‌پردازیم.

۱. شیر دادن به نوزاد

 

 

جدا از اینکه شیر مادر برای نوزاد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع غذایی برای رشد و سلامت او محسوب می‌شود، برای خود مادر هم فوائد فراوانی دارد. خداوند مهربان مکانیزم بدن مادران را به گونه‌ای طراحی کرده که از شیر بردن سود زیادی می‌برند که یکی از آن‌ها، جبران همان سختی‌هایی است که در دوران بارداری متحمل شده‌اید؛ یعنی شکمتان شروع به کوچک‌تر شدن می‌کنند و ماهیچه‌های آن سفت‌تر می‌شوند.

شاید برایتان عجیب به نظر برسد ولی فوائد شیر دادن برای مادر کاملا حقیقت دارد. شیر دادن به نوزاد باعث بروز انقباضاتی در بدن می‌شود که در نتیجه‌ی آن رحم جمع‌تر می‌شود. علاوه بر این هنگام شیر دادن به نوزاد چربی‌های لازم بدن مادر وارد شیر می‌شود و بنابراین کالری اضافی بدنتان بدون اینکه کار زیادی انجام دهید می‌سوزد و در نتیجه‌ی این اتفاقات سایز شکمتان کمتر و کمتر خواهد شد. تحقیق‌های انجام شده روی هزاران مادر که به تازگی نیز مادر شده بودند نشان داده مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند زودتر سایز کم می‌کنند.

شیر دادن همچنین باعث آزادسازی هورمون اکسی‌توسین می‌شود که خود در بازگشت رحم به اندازه‌ی پیش از زمان بارداری و کاهش خونریزی رحم بعد از تولد فوق‌العاده اثر بخش است. بدین ترتیب شما بعد از زایمان فقط باید کاری را انجام دهید که عاشقش هستید؛ شیر دادن به نوزاد دلبندتان. با این کار هم کالری اضافه را می‌سوزانید، هم وزن کم می‌کنید، هم ماهیچه‌های شکمتان به حالت عادی باز می‌گردند و هم کودک سالمی خواهید داشت.

۲. نوشیدن آب فراوان

اگر تا به حال به باشگاه‌های بدن سازی رفته باشید و یا تصمیم گرفته‌اید که با رژیم گرفتن، وزن کم کنید، قطعا از مربی‌های ورزشی خود، افراد مختلف، اینترنت و… شنیده‌اید و یا دیده‌اید که نوشیدن آب فراوان چقدر در لاغری و مهم‌تر از آن، سالم ماندن موثر است.

خواص نوشیدن آب اصلا و ابدا بر کسی پوشیده نیست و ضررهای کمبود آب بدن هم چیزی نیست که کسی با آن آشنا نباشد. خوردن آب به طور معجزه‌آسایی باعث می‌شود که خیلی زود وزن کم کنید چرا که آب میزان سوختن کالری بدنتان را افزایش می‌دهد. آب پوست بدنتان را سالم‌تر و هیدراته می‌کند و باعث می‌شود چربی‌های اضافی شکمتان به سرعت آب شوند.

تحقیق‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰% از بانوان آمریکا برای کاهش وزن، نوشیدن آب به میزان فراوان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. اگر قبل از خوردن وعده‌های اصلی در طول روز و شب آب بنوشید اشتهای‌تان به مراتب کمتر می‌شود و در نتیجه کمتر غذا خواهید خورد. از آن‌جایی که آب مایعی بدون کالری است، با نوشیدن آن حجم معده‌تان پر می‌شود درحالی که هیچ کالری اضافه‌ای وارد بدنتان نشده است.

البته که رژیم غذایی نباید فقط شامل خوردن آب باشد. بلکه خوردن مواد غذایی که آب فراوانی دارند هم توصیه می‌شود تا سایر مواد مغذی و ویتامین‌ها را هم وارد بدن‌تان کنید. توجه داشته باشید مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری که باید برای لاغری انجام داد این است که همچنان غذا بخورید ولی لاغر بمانید. بدین ترتیب سعی نکنید خوردن غذا را از شبانه روز خود کم کنید، به جای آن، سعی کنید وعده‌هایی را مصرف کنید که هم سالم‌تر هستند و هم علی‌رغم کوچک بودن، انرژی‌بخش‌تر تا دیگر نیازی نباشد برای سیر شدن و کسب انرژی لازم مقدار زیادی غذا بخورید.

۳. مصرف پروتئین؛ عاملی مهم برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

 

 

این روز‌ها اگر قصد دارید که رژیم بگیرید و یا خوش اندام‌تر شوید حتما باید نام رژیم پروتئینی به گوشتان خورده باشد. اگر می‌خواهید شکمی لاغرتر داشته باشید مصرف پروتئین را جدی بگیرید. تا حد امکان سعی کنید از خوردن غذاهایی که روغن، چربی و شکر دارند خودداری کنید و به جای آن‌ها غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند را مصرف کنید.

تحقیق‌های بسیار زیادی ثابت کرده است که مصرف پروتئین در لاغری و افزایش سوخت و ساز بدن نقش بسیار زیادی دارد. همچنین پروتئین باعث می‌شود شما سالم و سلامت بمانید. این ماده‌ی مغذی هیچوقت نباید از رژیم غذایی شما (به طور عادی) حذف شود. حتی اگر رژیم هم هستید، نباید آن را از برنامه‌های خود حذف کنید چون منطقی‌ترین حالت رژیم گرفتن این است که فرد در انتهای دوره سالم بماند، نه اینکه بخش بزرگی از سلامت خود را از دست بدهد.

شاید برایتان جالب باشد که چرا پروتئین‌ها در کاهش سایز و کوچک کردن شکم نقش دارند. یکی از دلایل این موضوع این است که پروتئین‌ها بسیار سیر کننده هستند و بعد از خوردن آن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری سیر خواهید بود.

علاوه بر این موضوع، بررسی و تحقیقات نشان داده است که پروتئین‌ها می‌توانند گرلین که هورمون گرسنگی است را در بدن کاهش دهند بنابراین کمتر احساس گرسنگی و دیرتر هوس غذا خوردن می‌کنید. البته بعضی از افراد با پروتئین اشتهای‌شان بازتر می‌شود اما این یک قاعده‌ی کلی است و قطعا استثنائاتی هم باید در آن وجود داشته باشد. غذا‌های سرشار از پروتئین عبارت‌اند از:

گوشت گاو

گوشت گاو یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی دارای پروتئین بالاست. یک تکه از استیک گوشت بدون چربی را انتخاب کنید و بعد از پختن، آن را به عنوان یک وعده‌ی اصلی ناهار و یا شام میل کنید تا پروتئین زیادی جذب بدنتان شود.

گوشت سفید

گوشت سفید همانند گوشت ماهی سرشار از پروتئین و امگا ۳ بوده و چربی اشباع بسیار کمی هم دارد. از آنجایی که چربی اشباع گوشت سفید دوست‌دار قلب هستند ریسک مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و سرطان را هم کاهش می‌دهند. در نتیجه شما با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم بدون حذف گوشت سالمی چون گوشت سفید لاغرتر می‌شوید و هم از خطرات قلبی دور می‌مانید.

تخم‌مرغ

یکی دیگر از غذاهایی که منبع دریافت پروتئین محسوب می‌شود، تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ ماده‌ای غذایی حاوی کلسترول‌های مفید و غنی از پروتئین است. معمولا در هر تخم‌مرغ حدود ۲۰۰ میلی‌گرم کلسترول وجود دارد که برای بدن انسان بسیار مفید است.

هر عدد تخم‌مرغ بزرگ هم معمولا حاوی ۶.۳ گرم پروتئین کامل است و این یعنی تخم‌مرغ باید به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وعده‌های غذایی، حتما در برنامه‌ی رژیم شما وجود داشته باشد. خوشبختانه تخم‌مرغ را می‌توان به شکل‌های مختلفی مصرف کرد، در نتیجه اگر در یک روش مطابق میل شما در نیاید، می‌توانید روش دیگر را انتخاب کنید. هرچند تخم‌مرغ آب‌پز شده بهترین نوع آن است.

سویا

سویا هم یکی دیگر از مواد غذایی حاوی پروتئین است و هر دانه‌ی آن حدود ۴۰ درصد پروتئین دارد؛ این بدان معناست که سویا می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد خصوصا برای افرادی که گیاه‌خوار هستند و نمی‌خواهند و نمی‌توانند گوشت مصرف کنند. سویا در مقایسه با گوشت قرمز با کمترین درصد چربی، باز هم چربی کمتری دارد. سویا علاوه بر داشتن پروتئین منبعی سرشار از کربوهیدرات سالم، آهن، فیبر، فسفر، مس، روی و منگنز است و یک رژیم غذایی فوق‌العاده مفید محسوب می‌شود.

حبوبات

حبوبات همانند نخود، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز، سفید، سیاه، لوبیا چیتی و دیگر موارد منبعی غنی از پروتئین هستند. با مصرف حبوبات پروتئین مورد نیاز بدنتان تامین خواهد شد و دیگر همانند مصرف گوشت قرمز چربی وارد بدنتان نمی‌شود. البته سعی نداریم بگوییم گوشت قرمز را حذف کنید چون چربی دارد، فقط می‌گوییم این مواد غذایی چربی کمتری از آن داشته و فقط از این حیث سالم‌تر هستند.

۴. ماساژ درمانی

ماساژ درمانی برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

یکی دیگر از راه‌های مناسب برای کوچک کردن و سفت کردن ماهیچه‌ی شکم بعد از زایمان ماساژ درمانی با روغن است. البته باید توجه داشته باشید که حتما باید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید تا ماساژ درمانی نتیجه‌ی دلخواه‌تان را به ارمغان بیاورد.

زمانی که شکم توسط روغن‌های مخصوص ماساژ داده می‌شود ماده‌ای به نام اکسید نیتریک از سلول‌های بدن خارج می‌شود و رگ‌های خونی را گشاد می‌کند؛ از همین رو جریان خون در قسمت‌هایی که ماساژ داده می‌شود افزایش پیدا می‌کند. هنگامی که جریان خون افزایش پیدا کند بدن داغ می‌شود و طی آن مواد زائد و چربی‌ها با سرعت بیشتری از بین می‌روند.

علاوه بر موارد ذکر شده گفته می‌شود که ماساژ درمانی جریان لنفی را هم افزایش می‌دهد که در طی آن متابولیسم بدن به طور خودکار و طبیعی افزایش یافته و در نهایت چربی‌های اضافه کم‌کم از بین خواهند رفت. متابولیسم به معنای میزان سوخت‌وساز است. سوخت‌وساز یعنی مقدار انرژی که بدن شما مصرف می‌کند.

هرچه سوخت‌و‌ساز بیشتر باشد و با سرعت بیشتری صورت بگیرد، طبیعتا بدن شما تمایل بیشتری به لاغری پیدا می‌کند. در آخر نا گفته نماند که ماساژ درمانی باعث می‌شود احساس آرامش و ذهنی آرام داشته باشید.

 

۵. ورزش کردن

کوچک کردن شکم بعد از زایمان با ورزش کردن

و اما می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین فعالیت‌ها برای سفت کردن و لاغرتر کردن شکم بعد از زایمان یعنی ورزش. بدون شک امروزه تاثیرات شگرف و معجزه‌آسای ورزش روی بدن بر کسی پوشیده نیست؛ حتما می‌دانید یکی از فواید ورزش کردن رسیدن به تناسب اندام است. ورزش کردن علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند به تناسب اندام برسید فواید بسیار زیاد دیگری هم دارد که به طور خلاصه چند مورد از آن‌ها را نام می‌بریم:

ورزش کردن باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود.
ذهن را باز و آرام می‌کند.
خطر ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.
سطح انرژی را افزایش می‌دهد.
خلق و خو را بهتر می‌کند.
باعث تقویت قوای جنسی می‌شود.
خواب بهتری را برایتان به ارمغان میاورد.
سطح کلسترول را بهبود می‌بخشد.
فشار خون را کاهش می‌دهد.
اعتماد به نفس و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.
باعث می‌شود در سن‌های بالاتر افراد زندگی سالم‌تری داشته باشند.
به کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.
و…

علاوه بر موارد ذکر شده رسیدن به تناسب اندام و فیت شدن هم یکی دیگر از فواید ورزش‌ است که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. برای اینکه‌ ماهیچه‌های شکم را از حالت شلی در بیاورید و آن‌ها را سفت‌تر کنید باید بدانید که ورزش کردن به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

حرکات ورزشی انواع متفاوتی دارند ولی به منظور سفت کردن ماهیچه و آب کردن چربی شکم بهتر است حتما حرکاتی را که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم انجام دهید.

دراز نشست V شکل

اولین تمرینی که به شما کمک می‌کند تا شکمی سفت‌تر داشته باشید دراز نشست V شکل است. در این تمرین تمامی عضلات شکمی شما درگیر و داغ می‌شود و ممکن است در باسن خود هم همین حس را داشته باشید. طریقه‌ی انجام دراز نشست V شکل به این صورت است:

روی زمین دراز بکشید و دست ها را باز کنید و به پشت سر خود ببرید.
با انجام عمل بازدم (خروج هوا) بدن را از ناحیه‌ی کمر خم کرده و دست‌ و پاها را به سمت بالا بیاورید. دقت کنید که زاویه‌ی پاها با زمین ۴۵ درجه باشد.
بعد از مکثی کوتاه با انجام عمل دم (ورود هوا به داخل) به حالت اولیه برگردید.

توجه داشته باشید خانم‌هایی که بارداری آن‌ها به شکل طبیعی صورت نگرفته تا چند هفته پس از زایمان نیاز به استراحت دارند تا جای بخیه و زخم حسابی خوب شود. در غیر این صورت انجام تمرین‌های ورزشی بلافاصله بعد از گذشت چند روز ممکن است باعث عرق کردن و ملتهب شدن جای زخم شود. بنابراین صبر و حوصله به خرج دهید و نگران نباشید.

کرانچ در حالت پلانک پهلو

 

حرکت پلانک به پهلو به خودی خود عضله‌ی شکم و پهلو را درگیر و داغ می‌کند، حال اگر حرکت کرانچ را هم همانند تصویر بالا به حرکت اضافه کنید تاثیر آن شکم و خصوصا پهلو دوچندان خواهد شد. طریقه‌ی انجام کرانچ در حالت پلانک پهلو:

ابتدا در حالت پلانک پهلو قرار بگیرید.
سعی کنید تعادل خود را روی سائد دست و پای خود حفظ کنید.
زانوی پای بالایی و دست بالایی را خم کنید جوری که آرنج دست و زانوی پاهایتان به هم برسند.
این کار را به مدت ۱ دقیقه انجام دهید، استراحن کنید و باز هم انجام دهید.

پلانک پهلو علاوه بر اینکه باعث می‌شود که عضله‌ی شکمتان سفت‌تر شود فواید دیگری هم دارد که به طور خلاصه در زیر بیان شده‌اند:

کاهش درد کمر و پشت
افزایش سوخت‌وساز بدن
خوش‌فرم و شش‌تکه‌شدن عضلات شکم
افزایش انعطاف‌پذیری بدن
تقویت ماهیچه‌های ستون فقرات

کرانچ روی توپ تعادلی

 

کرانچ روی توپ تعادلی سومین تمرین خوب و کاربردی است که شکم و فیله را درگیر کرده و با تکرار و استمرار ماهیچه‌ی شکم‌تان را سفت می‌کند. برای انجام این تمرین شما نیاز به یک جیم بال یا توپ تعادلی دارید. البته ناگفته نماند که با داشتن توپ تعادلی تمرین‌های بسیار زیادی را می‌توانید انجام دهید که بیان تک تک آن‌ها از حوصله‌ی متن خارج خواهد بود. طریقه‌ی انجام تمرین کرانچ روی توپ تعادلی به شرح زیر است:

ابتدا خوب پشت خود را روی توپ تعادلی قرار دهید.
پاهایتان را از زانو خم کرده و محکم روی زمین فشار دهید.
بالاتنه‌ی بدن را تا جایی که احساس کشش در ماهیچه‌ی شکم کنید پایین ببرید. (شروع حرکت)
نیم‌تنه‌ی بالای بدن را از روی توپ بلند کرده و به بالا سوق دهید.
توجه داشته باشید که کمر نباید از روی توپ بلند شود.
دست‌هایتان را درگیر نکنید و اجازه دهید تمام درگیری روی شکم اتفاق بیافتد.

قطعا علاوه بر حرکت‌های تمرینی که در اینجا به معرفی و نحوه‌ی انجام آن‌ها پرداخته‌ایم حرکت‌های خوب ورزشی دیگری هم وجود دارند که به سفت کردن عضله‌ی شکمتان کمک می‌کنند ولی توضیح و بررسی هر کدام از آن‌ها از حوصله‌ی این متن خارج است. تنها رمز رسیدن به خواسته‌ و نتیجه‌ی دلخواه‌تان استمرار و مداومت در انجام فعالیت‌ها و تمرین‌هاست از همین رو نا امید نشوید و دست از تلاش نکشید.

طبیعتا برای یک مادر رفتن به باشگاه‌های ورزشی سخت است. در این صورت فقط کافی است یک جیم‌بال یا همان توپ باشگاه خریداری کرده و با یک مربی در تماس باشید تا تمام حرکت‌های مورد نیاز برای رسیدن به تناسب اندام را به شما آموزش دهد. بدین ترتیب بدون نیاز به مراجعه به باشگاه و صرف هزینه‌های سنگین می‌توانید در خانه به وزن و شرایط ایدئال بدنی برسید.

اگر هم علاقه‌مند به کلاس‌های ورزشی هستید، پیشنهاد ما به شما کلاس یوگاست. رفتن به کلاس‌های یوگا به گونه‌ای است که حتی هنگام بارداری هم می‌توانید انجام دهید. یوگا هنگام بارداری که از آن به عنوان یوگای بارداری هم یاد می‌شود به بهبود کیفیت خواب شما کمک می‌کند، سطح اضطراب و استرس را کاهش داده و در نتیجه خطر ابتلا به افسردگی را به حداقل می‌رساند، ذهن‌تان را آرام می‌کند، قدرت، انعطاف‌پذیری و استقاومت عضلاتی که در فرایند زایمان درگیر هستند را افزایش می‌دهد، به بهبود درد کمر، تهوع، سردرد و تنگی نفس کمک می‌کند و بسیاری موارد دیگر که نمی‌توان به تک تک آن‌ها در این مطلب اشاره کرد.

چگونه باید بهترین توپ تناسب اندام را بخرید و با آن ورزش کنید؟

۶. پیاده روی

کوچک کردن شکم بعد از زایمان با پیاده روی

پیاده روی در سوزاندن کالری بدن بسیار موثر است. اگر در طول روز فقط ۳۰ دقیقه پیاده‌روی را به برنامه‌ی خود بیافزایید می‌توانید ۱۵۰ کالری بسوزانید. پیاده روی مداوم شما را بشاش و سرحال‌تر از همیشه نشان می‌دهد و مدت زمان کاهش وزن را کوتاه‌تر می‌کند.

در طول روز اگر در اطراف شهر باید کاری انجام دهید و یا می‌خواهد تا فروشگاه نزدیک خانه‌تان بروید پیشنهاد می‌کنیم به جای رانندگی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، حتما پیاده روی و یا دوچرخه سواری کنید چراکه این فعالیت‌ها روی شکم، پهلو و باسن فشار زیادی وارد کرده و به لاغری این بخش‌ها کمک زیادی می‌کنند. اگر می‌خواهید به مدت طولانی‌تری پیاده روی کنید بطری آب یادتان نرود چراکه هنگام راه رفتن ممکن است عرق کنید و بدنتان دهیدراته شود.

۷. نوشیدن دمنوش برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

انواع دمنوش برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

اگر می‌خواهید سایز کم کنید و به دنبال کوچک کردن شکم خود بعد از زایمان هستید از نوشیدن دمنوش‌های خانگی غافل نشوید. دمنوش‌ها انواع و فواید مختلفی دارند. در نتیجه قبل از استفاده از آن‌ها حتما باید بدانید هدف‌تان چیست. برای لاغری هم آنقدر دمنوش خوب، خوش‌عطر و رایج وجود دارد که هم دسترسی به آن‌ها راحت و هم اثربخشی آن‌ها فوق‌العاده است. دمنوش‌های قوی که می‌توانند به سرعت چربی شکم‌تان را آب کنند عبارت‌انداز:

دمنوش چای سبز
دمنوش زرشک
دمنوش قهوه‌ی سبز
دمنوش ماچا
دمنوش هل
دمنوش هل
دمنوش قاصدک و نعنا
دمنوش ریبوس
دمنوش جینسینگ

تمامی موارد نام برده شده از جمله دمنوش‌هایی هستند که شکم و همچنین پهلویتان را لاغرتر می‌کنند. این دمنوش‌های گیاهی روی بدن تاثیر می‌گذارند و متابولیسم آن را افزایش می‌دهند. برخی از دمنوش‌ها همانند دمنوش بابونه به طور مستقیم باعث چربی سوزی نمی‌شود ولی با کنترول اعصاب و نقش آرام بخشی خود از پر خوری عصبی جلوگیری می‌کند.
کوچک کردن شکم بعد از زایمان؛ سخن پایانی

دنیای مادری آنقدر شیرین هست که شاید کمتر کسی به مشکلات و سختی‌های بعد از زایمان فکر کند. اما با این حال فراموش نکنید تناسب اندام و سالم ماندن بعد از این دوره‌ی سخت و طاقت‌فرسا چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. در نتیجه حتما در انجام روش‌هایی که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم ممارست داشته باشید تا بتوانید هم بدن سالم‌تری داشته باشید، هم به تناسب اندارم برسید و اعتماد به نفس‌تان بالاتر برود.

فراموش نکنید شما یک مادر هستید و هرچه سالم‌تر باشید، هم خودتان و هم فرزندتان تأثیر مثبت زیادی را دریافت می‌کنید. هرچند حتما قبل از انجام هر یک از این تمرین‌ها به پزشک یا یک متخصص مراجعه کنید تا به شما برنامه‌ای متناسب با شرایط بدنی و حالات روحی روانی‌تان بدهد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید