۳ مرحله‌ی مهم و ساده برای انتخاب بهترین کرم پودر

 ۳ مرحله‌ی مهم و ساده برای انتخاب بهترین کرم پودر

کرم پودر

در آرایش صورت، کرم پودر یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی محسوب می‌شود. یک کرم پودر خوب علاوه بر این که می‌تواند نواقص پوست شما را پوشش دهد می‌تواند به رفع و بهبود مشکلات پوستی‌تان هم کمک کند. اما چطور باید بهترین کرم پودر را برای پوست انتخاب کرد و یک کرم پودر بی‌نقص و عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ می‌دهیم و در انتها هم چندین برند محبوب و باکیفیت را برای خرید کرم پودر به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

کرم پودر چیست؟

کرم پودر محصولی است که برای اصلاح نواقص صورت و بهبود ظاهر پوست طراحی شده است. انواع گوناگونی از این محصول در دسترس‌اند که از نظر شکل و ساختار با هم متفاوت‌اند. کرم پودر علاوه بر پوشاندن نواقص کوچک پوست نقش‌های دیگری هم دارد.

هر کرم پودر با توجه به ساختار و فرمولش، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. یک باور عمومی وجود دارد که کرم پودر به پوست آسیب می‌‎زند؛ این باور ذهنی درست نیست چرا که اگر از کرم پودرهایی با قابلیت‎‌‎های محافظتی و حتی درمانی استفاده کنید، نه تنها پوست‌تان در اثر استفاده مداوم از کرم پودر آسیب نمی‌بیند بلکه در مواردی ممکن است مشکلات پوستی شما مانند خشکی پوست،‌ سبوم اضافی و یا حتی آکنه‌هایتان با استفاده از کرم پودرهایی که دارای فرمول‌های درمانی هستند بهبود پیدا کنند. هر چند که باید خاطرنشان کنیم تنها استفاده از کرم پودرهایی با خاصیت‌های درمانی کافی نیست و شما باید روتین منظمی برای بهبود مشکلات پوستی‌تان داشته باشید.

چگونه بهترین کانسیلر را برای پوست صورت انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین کرم پودر را بر بر اساس نوع و رنگ پوست در ۳ مرحله‌

 

برای این که بتوانید بهترین کرم پودر را برای خودتان انتخاب کنید باید نیازها و نگرانی‌های ‎نوع ‌پوست‌تان را بشناسید تا محصولی را انتخاب کنید که بهترین کارکرد را برای شما داشته باشد. برای انتخاب بهترین کرم پودر این سه مرحله‌ را انجام دهید.
مرحله‌ی اول: نوع ‌پوست‌تان را مشخص کنید

این مهم‌ترین مرحله‌ برای انتخاب فرمول بهترین کرم پودر برای شماست. به طور کلی انواع مختلف پوست به چهار دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: ‌پوست‌های خشک، ‌پوست‌های نرمال، ‌پوست‌های مختلط و ‌پوست‌های چرب. تعیین نوع پوست یکی از پیش زمینه‌‎های انتخاب درست کرم پودر است.

برای این که بفهمید ‌پوست چرب دارید یا نه کافیست ببینید که آیا بعد از شستن صورت، ‌پوست‌تان خیلی زود چرب ‌‎‌‎می‌شود یا خیر؟ اگر ‌پوست‌تان زود چرب ‌‎‌‎می‌شود و منافذ باز زیادی دارید به این معنی است که ‌پوست‌تان چرب است. همچنین ‌پوست‌ها‌ی چرب براق بوده و جوش و آکنه معمولا زیاد روی آن‌ها دیده ‌‎‌‎می‌شود. در بخش‌های بعدی مطلب به طور مفصل در خصوص انتخاب کرم پودر برای پوست چرب توضیح می‌دهیم.
پوست نرمال یا معمولی یک پوست سالم است که چربی و آب آن متعادل است. افرادی که پوست نرمال دارند ‌‌‎می‌توانند از هر نوع کرم پودری استفاده کنند. مثلا ‌‌‎می‌توانند در فصول سرد سال مانند زمستان از کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌ استفاده کنند تا کرم از پوست در برابر باد و سرما محافظت کند. در تابستان هم ‌‌‎می‌توانند کرم پودرهای سبک‌تر با پایه‌ی آب را برای آرایش خود انتخاب کنند.
پوست مختلط همان‌طور که از نامش پیداست ترکیبی است؛ یعنی قسمت‌هایی از پوست خشک و قسمت‌هایی از پوست چرب هستند. این نوع پوست به این شکل است که قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و بقیه نقاط خشک‌ هستند. پوست این افراد در تابستان و روزهای گرم سال خصوصیات ‌پوست‌ها‌ی چرب را دارد و در زمستان و روزهای سرد، خصوصیات ‌پوست‌ها‌ی خشک را دارا است. افرادی که پوست مختلط دارند باید یک کرم پودر مناسب ‌پوست‌ها‌ی خشک و یک کرم پودر مناسب ‌پوست‌ها‌ی چرب داشته باشند تا در فصول مختلف، کرم جداگانه استفاده کنند. بطور کلی کرم پودر مناسب پوست مختلط، کرم پودر مایع با پایه‌ی آب است.
برای این که بفهمید پوست خشک دارید یا نه کافیست بعد از حمام پوست صورتتان را چک کنید؛ اگر احساس کشیدگی و خارش می‌کنید به معنی خشک بودن ‌پوست‌تان است. روش دیگر تشخیص خشکی پوست، رنگ آن است. پوست خشک نور را انعکاس نمی‌دهد و به همین خاطر مات و مایل به خاکستری است و معمولا اثری از آکنه روی آن دیده نمی‌شود. در بخش‌های بعدی به طور مفصل به معرفی بهترین کرم پودر برای پوست خشک خواهیم پرداخت.

مرحله‌ی دوم: رنگ مناسب ‌پوست‌تان را پیدا کنید

 

چگونه کرم پودر مناسبی را انتخاب کنیم که با رنگ پوست هماهنگ باشد؟ بهترین جا برای بررسی اینکه آیا کرم پودر با پوست هماهنگ است یا خیر، گردن یا خط فک شماست. رنگ مناسب کاملا روی پوست شما می‌نشیند و صورتتان را تیره و خاکستری و یا رنگ‌‎پریده جلوه نمی‌دهد.

این را هم در نظر بگیرید که رنگ ‌پوست‌تان ممکن است در زمستان و تابستان با هم فرق کند؛ بنابراین طبیعی است که یک رنگ مخصوص زمستان و یک رنگ مخصوص تابستان داشته باشید.

مطلب دیگری که باید در نظر بگیرید پس‌زمینه یا آندرتون پوست شماست که البته ربطی به این ندارد که رنگ پوست شما روشن و رنگ‌پریده است یا برنزه و یا زیتونی. به طور کلی زمینه‌ی پوست افراد به سه دسته تقسیم‌بندی ‌‎‌‎می‌شود: تناژ گرم، تناژ سرد و یا تناژ طبیعی.

برای این که بفهمید آندرتون پوست شما چیست صورتتان را به خوبی بشویید و سپس به ‌پوست‌تان دقت کنید. رنگ مویرگ‌هایتان را در زیر لایه‌ی نازک پوست ببینید. اگر صورت شما بدون آرایش صورتی و گلگون به نظر می‌رسد و رگ‌های شما هم بنفش و آبی است، شما آندرتون سرد دارید. اگر بدون آرایش ‌پوست‌تان ته‌رنگ زرد دارد و مویرگ‌هایتان سبز است شما آندرتون گرم دارید. اگر ترکیبی از این دو حالت را دارید یعنی نه کاملا صورتی هستید نه کاملا زرد و مویرگ‌هایتان هم ترکیبی از بنفش و سبز است شما آندرتون طبیعی دارید.

هنگامی که آندرتون پوست خود را مشخص کردید، خرید کرم پودر آسان‌تر خواهد بود و در نهایت جذاب‌ترین آن را انتخاب خواهید کرد. برخی از کرم پودرها دارای برچسب‌هایی با رنگ گرم و سرد هستند. یک راه خوب برای تشخیص بهترین رنگ کرم پودر این است که اگر نام سایه با n شروع شود خنثی یا طبیعی است، c برای رنگ‌های سرد و w برای رنگ‌های گرم است. به عنوان مثال، NC20 یک رنگ روشن نچرال و سرد خواهد بود.
مرحله‌ی سوم: مشخص کنید که چه مدل فینیش میکاپ به شما می‌آید؛ مات یا براق؟

در مرحله‌ی سوم باید ببنید چه مدل فینیش میکاپ به شما می‌آید و یا دوست دارید نمای نهایی میکاپ شما چطور باشد؟ نمای نهایی مات یا نمای نهایی براق؟

اگر دوست دارید بعد از زدن کرم صورت‌تان شاداب و براق شود، باید به سراغ کرم پودرهای براق بروید. البته وقتی از این کرم پودرهای براق استفاده می‌کنید باید بقیه آرایش‌تان ساده باشد. مثلا سایه‌ی چشم و رژلب را مات انتخاب کنید. چون اگر همه چیز آرایش براق شود، صورتتان روغنی و چرب به نظر می‌رسد.

اگر ‌پوست‌تان چرب یا مختلط است به سراغ کرم‌های مات بروید. کرم پودرهای مات صورت شما را بیش از حد چرب نکرده و منافذ پوست را بسته نشان می‌دهد. همچنین با استفاده از این نوع کرم احساس سنگینی بر روی صورت‌تان نخواهید داشت.
بهترین کرم پودر برای پوست چرب

اگر شما پوست چرب با منافذ باز دارید و به طور مداوم از ترشح چربی زیاد ‌پوست‌تان رنج می‌برید، بیشتر از هر فرد دیگری باید در انتخاب محصولات مورد نظرتان دقت کنید. این دسته از افراد عموما با روتین روزانه پوست چرب آشنایی دارند، اما برای میکاپ نیز باید محصولات به خصوصی را تهیه و استفاده کنند.

شما با توجه به پوست چربی که دارید، تا جایی که ممکن است باید به سراغ کرم پودرهای مات یا کرم پودرهایی که برچسب oil-free دارند بروید؛ کرم پودرهای مایعی که بر پایه‌ی آب هستند. همچنین به خاطر داشته باشید که بهترین کرم پودر برای ‌پوست‌های چرب باید جوری فرموله شده باشد که با وجود پوشاندن منافذ باز پوست روند اکسیژن‌رسانی و تنفس پوستی را مختل نکند چرا که در این حالت ممکن است خود کرم پودر باعث بروز جوش‌‎های جدیدی روی پوست شما شود.

راهنمای خرید پرایمر آرایشی؛ انواع، نکات مهم خرید و معرفی برندهای باکیفیت

بهترین کرم پودر برای پوست خشک

میزان ترشح سبوم در ‌پوست‌های خشک نسبت به ‌پوست‌های چرب کمتر است. ‌پوست‌های خشک فاقد رطوبت کافی هستند و همچنین این ‌پوست‌ها به علت نازک بودن معمولا دچار کشیدگی و قرمزی و در بسیاری از مواقع پوسته پوسته می‌شوند.

از مهم‎ترین ویژگی‌های کرم پودرهای پوست مناسب خشک، آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست است. اسید هیالورونیک یکی از عناصر موجود در محصولات آبرسان است. استفاده از اسید هیالورونیک در کرم پودر می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و رطوبت مورد نیاز آن را تامین کند. یک کرم پودر مناسب برای پوست خشک باید در عین پوشش‌دهی مناسب، احساس سنگینی بر روی پوست ایجاد نکند و کاملا سبک باشد.

کرم پودر شما نباید دارای ترکیباتی نظیر پارابن و اسانس‌های عطری باشد؛ چون این ترکیبات می‌توانند خشکی پوست را بیشتر کنند و باعث التهاب، قرمزی و خارش پوست شوند. یکی دیگر از مواردی که در ‌پوست‌های خشک ضروری به نظر می‌رسد این است که بهتر است کرم پودر انتخابی‌تان غنی از مواد تغذیه‌کننده مانند عصاره‌های روغن‌های طبیعی باشد تا ضمن کاربرد آرایشی کارکرد درمانی هم روی ‌پوست‌تان داشته باشد.
بهترین کرم پودرهای موجود در بازار چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین کرم پودرها آن‌هایی‌اند که ضمن پوشش‌دهی مناسب سبک هستند و زمان استفاده از آن‌ها روی ‌پوست‌تان احساس سنگینی نمی‌کنید.

دیگر ویژگی بهترین کرم پودر این است که علاوه بر کارکرد آرایشی بر حسب نوع ‌پوست‌تان کارکرد درمانی هم داشته باشد. یعنی اگر شما با چروک‌های پوستی دست به گریبان هستید بهتر است کرم پودر انتخابی‌تان دارای آنتی‌اکسیدان و ترکیبات ضدپیری باشد؛ یا اگر دچار پوستی چرب همراه با آکنه هستید بهتر است کرم پودرتان سبوم اضافی پوست را جذب کند و حاوی مواد ضدآکنه مانند عصاره‌ی درخت چای و… باشد.

محافظت پوست در برابر اشعه‌های خورشید، رادیکال‌های آزاد و همچنین آلودگی هوا یکی از فاکتورهای دیگریست که کرم پودرهای خوب باید داشته باشند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید