کواکبیان: ارتباط اتحادیه اروپا با ایران در «بی‌سابقه‌ترین» وضعیت است / ناآرامی‌ها در نحوه موضع‌گیری کشورهای خارجی، بسیار موثر است

 کواکبیان: ارتباط اتحادیه اروپا با ایران در «بی‌سابقه‌ترین» وضعیت است / ناآرامی‌ها در نحوه موضع‌گیری کشورهای خارجی، بسیار موثر است

کواکبیان

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: بدون شک این ناآرامی‌ها در نحوه موضع‌گیری کشورهای خارجی بسیار موثر است.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری درجمع اعضای هیات اجرایی این حزب با اشاره به آمادگی حزب مردم‌سالاری جهت برپایی تجمع اعتراضی ایران و مسالمت‌آمیز در چارچوب اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: ما همچنان منتظر صدور مجوز وزارت کشور در این زمینه هستیم و در ملاقات با مقامات وزارت کشور هم مجددا آن را اعلام کرده‌ایم.

مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به افزایش قیمت ارز و سقوط شدید ارزش پول ملی گفت: برخی تمایل دارند دلار ۳۸ هزار تومانی و سکه ۱۹ میلیون تومانی را صرفا به ناآرامی‌های اخیر و اعتراضات پس از مرگ مرحومه مهسا امینی مرتبط سازند؛ در حالی که ناکارآمدی دولت و مجلس حداقلی جهت اتخاذ سیاست‌های اقتصادی و همچنین نحوه ارتباطات بین‌المللی ایران در وضعیت فعلی نرخ ارز بسیار موثر است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس دهم با اشاره به تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل آن‌ را نمونه‌ای از دیپلماسی ناموفق در عرصه روابط بین‌الملل دانست و اظهار داشت: چرا باید وزرای خارجه کانادا، استرالیا و نیوزلند به خودشان جرأت دخالت در امور داخلی ایران را بدهند؟ چرا باید سرکرده منافقین در مجلس ایتالیا سخنرانی کرده و وزیر خارجه آن بگوید ما سفر وزیر خارجه ایران را لغو کرده‌ایم؟ چرا باید کشورهایی همچون کانادا، انگلیس، فرانسه و آمریکا هر روز فهرست‌های جدیدی از تحریم‌های مربوط به موضوعات و اشخاص جدید علیه ایران ارائه دهند!؟

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بی‌سابقه‌ترین وضعیت ارتباط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران گفت؛ بدون شک باید بهانه استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ با اوکراین را برطرف سازیم و قطعا این موضوع از مهمترین موضوعاتی است که اروپایی‌ها را علیه ایران هماهنگ کرده است. تا جایی که حتی دادگاه عالی بلژیک معاهده مبادله زندانیان با ایران را به حالت تعلیق درآورد!

کواکبیان با اشاره به راه‌حل‌های کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت حزب مردم‌سالاری برای برون‌رفت از ناآرامی‌های اخیر که در ملاقات با امثال سردار شمخانی و وزیر کشور بارها اعلام شده است گفت: بدون شک این ناآرامی‌ها در نحوه موضع‌گیری کشورهای خارجی بسیار موثر است و حتی برخی کشورها هم خودشان آتش بیار این معرکه‌ها می‌شوند اما آنچه مهم است عمل به نصایح دلسوزانه و انجام اقدامات مدبرانه در داخل برای برون‌رفت از این وضعیت است.

عضو شورای مرکزی مجمع نمایندگان ادوار در پایان با اشاره به خاطره‌ای از دیدار خویش با «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور فعلی کشور چین در دوران مجلس هشتم گفت: نباید دورزدن چینی‌ها علیه ایران و اتخاذ مواضع و سیاست‌های خصمانه علیه ایران را نادیده گرفته و فقط به یک جمله «ما ناخرسندیم» بسنده کنیم. البته مواضع چین با توجه به منطق رقابت‌های اقتصادی با آمریکا و استفاده از عربستان قابل فهم است؛ اما مهم نحوه تعامل ما در ایجاد توازن بین شرق و غرب بسیار مهم است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید