کاشت ابرو طبیعی | مراحل، ماندگاری، مزایا، عوارض و هزینه

 کاشت ابرو طبیعی | مراحل، ماندگاری، مزایا، عوارض و هزینه

کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش هایی است که به افراد کمک می‌کند که ابروهایی کاملا طبیعی و خوش‌فرم داشته باشند.

شاید این‌طور به نظر برسد که این روش تنها روشی برای پرپشت و زیباتر کردن ابروهای خانم‌ها است؛ اما باید بدانید که با وجود اینکه خانم‌ها نسبت به استفاده از آن علاقه بیشتری نشان می‌دهند، آقایان نیز ازجمله مشتری‌های پر و پا قرص کاشت ابرو هستند. چراکه زیبایی زن و مرد نمی‌شناسد و همه افراد به داشتن ابروهایی زیبا و خوش‌فرم علاقه دارند.
کاشت ابرو چیست ؟

بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که تاتو و هاشور بهترین روش برای پر کردن ابروها و فرم دهی به آن‌ها است. این موضوع معمولا ناشی از عدم شناخت کافی از هریک از روش‌های زیبایی و مزیت‌ها و معایب آن است.

باید بدانید که این دو روش موقتی هستند و ظاهری طبیعی به ابروهای فرد نمی‌بخشند. رنگ تاتو و هاشور شیمیایی بوده و با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارند. همچنین بعد از مدت کوتاهی باید برای تمدید آن اقدام شود. در هر بار تمدید نیز باید درد و زخم‌های ناشی از آن را تحمل کرده و در نهایت نیز ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسید.

در مقابل این روش‌ها کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی را به‌صورت دائمی به شما هدیه می‌دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره‌های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند. به همین دلیل نتیجه‌ای کاملا نچرال و طبیعی خواهند داشت.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

کاشت ابروی طبیعی
چرا ابروها می‌ریزند؟

پیدا کردن علت ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل برای انتخاب روش مناسب کاشت ابرو است. قبل از کاشت ابرو، باید علت ریزش آن‌ها درمان شود. توجه کنید که موهایی که در فرایند کاشت ابرو استفاده می‌شوند، موهایی کاملا طبیعی هستند و فرایند رشد آن‌ها نیز با موهای طبیعی تفاوتی ندارد.

بنابراین هر دلیلی که باعث ریزش ابروها شده است، می‌تواند بر روی موهای کاشته شده نیز تاثیر بگذارد. ممکن است بعضی از این دلایل مانند دلایل ارثی قابل درمان نباشند؛ اما شاید بتوان از طریق روش‌هایی آن‌ها را کنترل کرد. از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

بیماری‌های تیروئیدی،
افزایش سن افراد،
بیماری‌های عمومی یا سیستمیک،
آلوپسی آره‌تا،
سوختگی،
تاتو و هاشور ابرو،
عفونت،
کندن و برداشتن بیش از حد ابروها،
اختلال در رشد ابروها به صورت مادرزادی،
افرادی که به صورت ارثی و ژنتیکی مستعد از دست دادن ابروها یا کم پشت شدنشان هستند.

به هر حال دلیل کم‌پشتی و ریزش ابروی شما هر کدام از موارد بالا که باشد، بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و سایر شیوه‌های مشابه می‌توانند تا حدی ظاهر ابروی شما را بهبود بخشند، ولی در ایجاد ابروهای ضخیم و طبیعی ناتوان‌اند.
پیشنهاد ما برای کسب اطلاعات بیشتر :

 

در تمام روش‌های زیباسازی، طبیعی بودن نتایج برای همه‌ی متقاضیان اهمیت دارد. موضوعی که در کاشت ابرو به خوبی قابل دستیابی است و این روش ابروهایی ضخیم و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.
عکس کاشت ابرو
کاشت ابروی نچرال
روش‌های مختلف کاشت ابرو

از زمانی که کاشت ابرو به‌عنوان روشی برای پرپشت کردن ابروها و حل مشکلات ریزش آن‌ها مطرح شد، روش‌های مختلفی ایجاد شدند. نکته مهم در همه روش این است که در جلسات مشاوره قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد باید طرح ابرو کاملا مشخص شود تا پزشک بداند که موهای برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد؛ اما سوال اینجا است که جدیدترین روش کاشت ابرو چیست و کدام‌یک از روش‌ها تاثیر بیشتری خواهد گذاشت؟
روش کاشت نواری یا FUT

این روش یکی از روش‌های قدیمی تر کاشت مو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. البته این روش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای کاشت مو و ابرو است. ابروهای کاشته شده با این روش جلوه‌ای طبیعی داشته و حالتی وز و شانه‌ای پیدا نمی کنند. در این روش با وجود دقت بالای جراح، در نهایت رشد ابروها در جهت بسیار مناسب بوده و زاویه رشد موها با موهای طبیعی ابرو کاملا منطبق است.

در روش کاشت نواری یا FUT موها معمولا از پشت گوش‌ها یا روی سر برداشته می‌شوند. در واقع برای برداشت موها یک برش نواری در قسمت موردنظر ایجاد شده و بعد از برداشت موها، برش ایجاد شده بخیه می‌خورد.

کاشت ابرو به روش FUT دقیقا مانند روش نواری در کاشت مو است. در این روش گرافت های برداشت شده با استفاده از سوزن‌های مخصوص با دقت در ناحیه موردنظر کاشت می‌شوند تا جهت خواب ابروها و زاویه رشد موها با موهای طبیعی تفاوتی نداشته باشند.

ابروهای کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و به همین دلیل مانند ابروی طبیعی رشد می‌کنند. پس بعد از تثبیت نتایج کاشت می‌توانید ابروهای خود را مثل قبل اصلاح کنید.

نمونه کاشت ابرو کلینیک خانه سفید
روش غیر جراحی FUE

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است.

در این روش تارهای مو از ناحیه پشت سر برداشته می‌شوند، چراکه در این ناحیه تراکم موها بیشتر است و به دلیل قطر کمتر، شباهت موها به موهای طبیعی ابرو نیز بسیار بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ظرافت موها باعث می‌شود که ابروهای شما طبیعی‌تر شوند و کاشت با دقت بیشتری انجام شود.

جراحی انجام شده در این روش بسیار سبک‌تر از روش FUT است و به همین دلیل دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری هم دارد. پس از کاشت ابرو با این روش جای زخم بر روی بانک موی فرد باقی نمی‌ماند و به دلیل عدم نیاز به استراحت طولانی، فرد بعد از کاشت می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد.

در روش FUE برای حفظ سلامت موها و فولیکول‌های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شود.

امروزه از این روش‌ نیز برای کاشت ابروها استفاده می‌شود. روش‌های SUT و Super FUE از روش‌های رایج کاشت ابرو هستند که همگی بر پایه استخراج فولیکول عمل می‌کنند. در این روش‌ها جراح از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت فولیکول و کاشت آن ها استفاده می‌کند؛ اما همه آن‌ها بدون برش، زخم و خونریزی هستند. علاوه بر آن نتایج این روش‌ها بسیار طبیعی است و تا آخر عمر باقی می‌مانند. به همین دلیل این روش‌ها از روش‌های پرطرفدار برای کاشت ابروها هستند.

بهترین کاندید کاشت ابرو

معمولا افرادی به‌طور مادر زادی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارند یا به دلایل مختلف ابروهای آن‌ها شروع به ریختن کرده است، بهترین کاندید برای کاشت ابرو هستند. همچنین بعضی افراد ممکن است ابروهایی بی‌حالت داشته باشند یا فرم ابروهای آن‌ها قرینه نباشد، با استفاده از کاشت ابرو می‌توانند این مشکلات را برطرف کرده و به ابروها فرمی قرینه و زیبا بخشید.

کاشت ابرو برای افرادی که به دلایل ارثی یا بیماری‌های مربوط به موها نظیر آلوپسی آره‌تا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس دچار ریزش ابرو شده‌اند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. در مورد بیماری‌های دیگر نیز تا زمانی که بیماری کنترل نشده یا از بین نرود، نمی‌توان از کاشت ابرو برای فرم دهی به ابروها استفاده کرد.

علاوه بر این افرادی که به دلایل مختلف نظیر سوختگی یا شکستگی همه یا بخشی از ابروی خود را به‌طور کامل از دست داده‌اند، می‌توانند ابروهای خود را مثل روز اول کنند.

افرادی که شرایط زیر در موردشان صدق می‌کند، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند:

اگر به صورت مادرزادی و ژنتیکی ابروهای نازک یا کم‌پشتی دارید یا به طور کلی موهای ابرو در شما رشد نکرده‌اند.
اگر از شکل، حالت یا فرم ابروهای خود رضایت ندارید.
اگر به علت آسیب، سوختگی، بخیه، جراحی، شکستگی و … همه یا قسمتی از ابروی شما از دست رفته است یا می‌خواهید جای زخم یا بخیه‌ای در آن ناحیه را بپوشانید.
اگر به علت یک بیماری زمینه‌ای (مانند اختلالات غده‌ی تیروئید) یا بیماری‌های پوستی، ابروهای شما دچار ریزش شده‌اند؛ بعد از درمان یا کنترل بیماری می‌توانید برای کاشت ابرو اقدام کنید.
خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد ابروها، دچار نازکی یا کم‌پشت شدن ابرو شده‌اند.
خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ظاهر ابروها طبیعی‌تر به نظر برسد.

اهمییت مشاوره صحیح قبل از کاشت ابرو

مهم‌تر از روزی که عمل کاشت ابرو در آن انجام می‌شود، روزهای قبل از کاشت است. چراکه در این روزها هر چیزی که شخص انتظار دارد و نتایج واقعی کاشت ابروها مشخص می‌شود و در روز عمل همه چیز بر پایه نتایج جلسات مشاوره قبل از عمل انجام خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که در این جلسات با پزشک خود تعارف نکنید و همه سوالاتی را که ذهنتان را مشغول کرده، پرسیده و درباره انتظارات خود با پزشک صحبت کنید.

اگر مدل خاصی از ابرو را در نظر دارید، آن را به پزشک نشان دهید. پزشک با توجه به تجربه خود و ترکیب و حالت چهره شما، بهترین مدل را بر اساس مدل پیشنهادی شما تعیین می‌کند. در این جلسات همچنین سلامت عمومی شما بررسی می‌شود و در صورت نیاز به مصرف دارو یا انجام فعالیت خاصی، پزشک به شما اطلاع می‌دهد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو انجام می‌شود، ریخت‌شناسی ابرو است. منظور از ریخت‌شناسی، شناسایی دقیق مشخصات ابرو است.

در فرایند ریخت‌شناسی حالت فعلی ابرو و حالت نهایی آن کاملا مشخص شده و زاویه مناسب برای کاشت ابرو و محل مناسب برای برداشت آن‌ها نیز تعیین می‌شود.
دلیل اهمیت چهره شناسی در کاشت ابرو

چرا ریخت‌شناسی قبل از کاشت ابرو تا این حد اهمیت دارد؟ در ادامه پاسخ این سوال را بیان خواهیم کرد.
جهت رشد موهای ابرو بسیار متفاوت است.

بر خلاف موهای سر که همگی در یک جهت رشد می‌کنند، موهای بخش‌های مختلف ابرو جهت‌گیری متفاوتی دارند. به همین دلیل تعیین زاویه مناسب کاشت اهمیت بسیاری دارد. اگر به ابروهای خود در آینه دقت کنید، متوجه خواهید شد که موهای ابرو در قسمت سر، تنه و دم ابروها زاویه‌های مختلفی دارند و همین موضوع باعث ایجاد فرم ابروها می‌شود.

به‌علاوه رنگ موها، طول و ضخامت این قسمت‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل باید با توجه به محل کاشت، موها از قسمت مناسبی برداشته شوند.

کاشت ابروی هایپر نچرال
موهای ابرو با زاویه خاصی نسبت به فولیکول رشد می‌کنند.

موهای ابرو باید روی صورت فرد بخوابند و نباید از صورت فاصله داشته باشند. به همین دلیل زاویه آن‌ها نسبت به فولیکول اصلی بسیار متفاوت است و همین موضوع نیز باعث می‌شود که موهای ابرو رشد عمودی نداشته و بیشتر از اندازه خاصی رشد نکنند. توجه به این ویژگی به پزشک کمک می‌کند که بهترین محل را برای برداشت موها انتخاب کند. معمولا پشت گوش‌ها و ناحیه پشت سر که خود حالتی زاویه‌دار دارند، انتخاب مناسبی خواهد بود.
موهای ابرو تک تار مویی هستند.

اگر با دقت به موهای سر خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چندین تار مو از یک روزنه بیرون زده‌اند. این نشان می‌دهد که موهای سر به‌صورت دسته‌ای رشد می‌کنند و واحدهای فولیکولی این موها با ابرو متفاوت است؛ اما موهای ابرو این‌طور نیستند. به همین دلیل هم هست که روش‌ها استخراج فولیکول که به‌صورت نقطه‌ای کاشت را انجام می‌دهند، روش‌های موفق‌تری برای کاشت ابروها هستند.
تفاوت چرخه رشد ابروها و موهای سر

معمولا موهای ابرو از اندازه خاصی بزرگ‌تر نمی‌شوند. این موضوع به این دلیل است که زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این موها نسبت به موهای سر بسیار کمتر است. این موضوع ممکن است یکی از دردسرهای کاشت ابرو باشد. اگر پزشک تخصص کافی برای شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول را نداشته باشد، موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو با سرعت بیشتری رشد می‌کنند و به همین دلیل شخص نیاز دارد که با فاصله‌های زمانی بسیار کم آن‌ها را کوتاه یا اصلاح کند.
تعیین طرح ابروها قبل از کاشت

تا اینجای کار متوجه شدید که ریخت‌شناسی یکی از مهم‌ترین دلایل نیاز به جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو است. یکی دیگر از موارد مهمی که در جلسات قبل از عمل و البته بعد از ریخت‌شناسی ابروها باید انجام شود، تعیین طرح ابرو است. این موضوع مشخص می‌کند که فولیکول‌های برداشته شده باید دقیقا در چه محلی قرار بگیرند و زاویه آن‌ها نیز باید چگونه باشد. تعیین طرح ابرو معمولا با توجه به اصول زیبایی‌شناختی و بر اساس حالت فعلی ابروها و چهره فرد انجام می‌شود.

در تعیین طرح ابرو مهم‌ترین نکته این است که طرح جدید باید با کل صورت و به‌خصوص حالت چشم‌ها هماهنگی داشته باشد. در این فرایند باید نقطه شروع ابرو مشخص شود. تعیین نقطه شروع باعث می‌شود که ابروهای کاشته شده خیلی به هم نزدیک نشوند و فاصله زیادی هم نداشته باشند. علاوه بر نقطه شروع، باید نقطه پایانی را نیز مشخص کرد. این نقطه نیز نباید تا شقیقه‌ها کشیده شود یا به کناره صورت نزدیک باشد.

در نهایت خم ابرو که مهم‌ترین قسمت ابرو است تعیین می‌شود. محل قرارگیری خم ابرو تاثیر زیادی در حالت چهره فرد دارد. اگر خم ابرو بیش‌ازحد بالا یا پایین باشد، به چهره فرد حالتی متعجب، خشمگین یا ناراحت می‌بخشد و این اصلا خوشایند نیست.

عکس کاشت ابرو
در روز عمل چه اتفاقی می‌افتد؟

بعدازاینکه جراح و شخص متقاضی درباره طرح موردنظر ابروها به توافق رسیدند و معاینات تکمیل شد، تاریخ جراحی تعیین می‌شود. در روز جراحی پزشک باید از بانک موی تعیین شده فولیکول‌های مو را بردارد و آن‌ها را به محل‌های موردنظر در ابروها منتقل کند.

برای کاشت ابرو، بانک موها معمولا نواحی پشت سر، گردن و پشت گوش‌ها است. نکته مهم این است که فولیکول‌های استخراج شده، باید تک تار مویی باشند. در غیر این صورت پزشک خود باید فولیکول را استخراج شده را تجزیه کرده و آن را به نوع تک تار مویی تبدیل کند.

تعداد گرافت‌های موردنیاز برای کاشت ابرو حدود ۴۰۰ عدد است؛ اما با توجه به تراکم ابروها ممکن است تعداد آن‌ها کمتر یا بیشتر شود. بعد از برداشت گرافت‌ها از محلی که موهای آن از نظر رنگ، ضخامت و نحوه رشد بیشترین شباهت را به موهای ابرو دارند، نوبت به کاشت آن‌ها می‌رسد.

توجه کنید که برداشت گرافت‌ها از طریق سوزن‌های بسیار ریزی انجام می‌شود و به همین دلیل هیچ زخم یا خونریزی در محل برداشت ایجاد نخواهد شد. گرافت‌های برداشته شده باید برای کاشت آماده شوند که این کار را کادر درمانی حاضر در اتاق جراحی انجام می‌دهند.

بعد از آماده‌سازی گرافت‌ها، پزشک متخصص با تیغ‌های بسیار ریزی سوراخ‌هایی در محل موردنظر ایجاد می‌کند و گرافت‌ها را در داخل این سوراخ‌ها قرار می‌دهد. در مرحله کاشت توجه به زاویه کاشت موها و جهت رشد آن‌ها بسیار مهم است. عدم توجه به این موضوع فرم ابرو را به هم می‌ریزد یا حتی ممکن است باعث رشد عمودی موهای ابرو شود. در همه این مراحل پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. به همین دلیل شخص دیگر عوارض ناشی از بیهوشی را تجربه نخواهد کرد و دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری را نیاز خواهد داشت.

مراحل کاشت ابرو

طراحی ابرو : معمولاً در این مرحله از متقاضی درخواست می‌کنیم تا شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت ترسیم کند. سپس جراح با بررسی طرح دلخواه بیمار و اندازه‌گیری مختلف، طرح را زیباسازی کرده و تلاش می‌کند تا تقارن بین ابروها رعایت شود. در این مرحله می‌توان از طرح‌های از پیش آماده هم استفاده کرد؛ اما ظاهر این طرح‌ها معمولاً کمی غیرطبیعی‌ به نظر می‌رسد.

استخراج گرافت‌ها : برای کاشت ابرو معمولاً از ناحیه‌ی پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه دهنده استفاده می‌شود. موهای ناحیه‌ی پشت سر، ضخیم، بلند و معمولاً چندتایی هستند؛ ولی موهای ناحیه‌ی پشت گوش یا پایین کردن ظریف‌تر و کوتاه‌تر بوده و واحدهای فولیکولی تک تار مویی بیشتری دارند.

به طور معمول برای آقایان که ابروهای ضخیم‌تری دارند، از ناحیه‌ی پشت سر و پشت گوش استفاده می‌شود. برای خانم‌ها که ابروهای ظریف‌تری دارند، بیشتر از ناحیه‌ی پشت گوش و پایین گردن استفاده می‌شود.

کاشت گرافت‌ها : بعد از استخراج گرافت‌ها، کادر درمانی در زیر میکروسکوپ به آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت مشغول شده و محصول کار خود را به جراح ارائه می‌دهند. جراح متخصص پیش از این که شروع به کاشت موها کند، محل ابروها را با بی‌حسی موضعی، کاملاً بی‌حس می‌کند.

سپس با استفاده از همان تیغ‌های بسیار ریز (که قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر دارند) سوراخ‌هایی در طرح از پیش تعیین شده‌ی ابرو ایجاد و گرافت‌ها را درون آن قرار می‌دهد. در این مرحله باید به جهت رشد موها و همچنین زاویه‌ی آن‌ها نسبت به پوست دقت شود. اگر جراح از تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت‌ها برخوردار نباشد، نتیجه‌ی کاشت ابرو غیرطبیعی و نامطلوب خواهد شد.

مراحل کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید
آیا برای کاشت ابرو می‌توان از موهای بدن استفاده کرد ؟

بله از لحاظ تئوری امکان این کار وجود دارد؛ ولی توصیه می‌شود که موهای بدن برای کاشت ابروها استفاده نشود. چون به طور کلی درصد کمتری از گرافت‌هایی که از بدن استخراج می‌شوند در جای جدید رشد می‌کنند و همچنین امکان فر خوردن این موها وجود دارد. به همین دلیل برای ابروها از موهای بدن استفاده نمی‌شود.

تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو معمولاً بیشتر از ۴۰۰ عدد نیست. برای استخراج گرافت‌ها در روش FUE و سایر روش‌های مشابه از تیغ‌های بسیار کوچکی که قطری کمتر از یک میلی‌متر دارند استفاده می‌شود. اگر از موهای پشت گوش استفاده شود که بانک موی رایج‌ برای کاشت ابرو است، از هر طرف ۲۰۰ گرافت برداشت می‌شود. البته تعداد گرافت‌ها می‌تواند با توجه به وضعیت تراکم ابروهای شما متفاوت باشد.

برداشت گرافت‌ها با استفاده از روش FUE بدون درد و خونریزی صورت می‌گیرد. چون پوست ناحیه‌ی برداشت به کمک داروی بی‌حسی موضعی کاملاً بی‌حس شده و بعد از عمل به دلیل کوچک بودن زخم‌ها به سرعت بهبود می‌یابد و دردی احساس نخواهید کرد.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو

به همان اندازه که تخصص و مهارت پزشک در برداشت و کاشت گرافت‌ها اهمیت دارد، مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو نیز مهم است. چراکه مراقبت نادرست از موهای تازه کاشته شده به آن‌ها آسیب می‌رساند و ممکن است باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو و ریزش آن‌ها شود؛ بنابراین بعد از کاشت ابرو حتما نکات زیر را رعایت کنید :

پانسمان روی ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت برای دو روز باقی خواهد ماند و در این مدت مرتب پانسمان را تعویض کنید و ناحیه را تمیز نگه دارید.
بعد از برداشتن پانسمان ناحیه دهنده، این ناحیه را بااحتیاط بشویید.
پزشک بعد از کاشت ابرو اسپری مخصوصی را به شما می‌دهد که باید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را روی ابروهای خود اسپری کنید. این کار را بر اساس دستورالعمل پزشک و به‌صورت مرتب انجام دهید.
ممکن است در روز بعد از کاشت ابرو، پوسته‌ها یا لخته‌هایی روی ابرو وجود داشته باشد. آن‌ها را دست‌کاری نکنید تا خودشان به‌طور کامل برطرف شوند.
برای کاهش التهاب می‌توانید از کمپرس سر استفاده کنید؛ اما نباید یخ را بیشتر از ۵ دقیقه روی پیشانی خود بگذارید.

عوارض کاشت ابرو

شایع‌ترین عوارض کاشت ابرو قرمزی، تورم، التهاب، خارش و کبودی ناحیه کاشت است. این عوارض کاملا طبیعی است و بعد از چند روز به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

نکته مهم این است که شما نباید ابروهای خود را دست‌کاری کرده یا خودسرانه از داروهای مختلف استفاده کنید. چراکه انجام این کارها به موهای کاشته شده آسیب می‌رساند. اگر کاشت ابرو را در کلینیکی معتبر و نزد یک پزشک ماهر و متخصص انجام داده باشید، عارضه‌ای بیشتر از این موارد را تجربه نخواهید کرد.

انجام کاشت در مراکز نامعتبر باعث ایجاد عدم تقارن در ابروها، رشد نامناسب موها، تفاوت رنگ موهای کاشته شده با موهای طبیعی، عدم رشد گرافت‌ها یا نرسیدن به حالت دلخواه خواهد شد. همچنین در چنین مواردی ممکن است جای برداشت و کاشت گرافت‌ها عفونت کند یا زخم شود. این زخم‌ها معمولا برای مدتی طولانی باقی خواهد ماند و بعد از آن نیز جای آن‌ها در ابروها کاملا قابل‌تشخیص است. درصورتی‌که در مراکز معتبر این اتفاق رخ نخواهد داد و نتایج کاشت کاملا طبیعی خواهد بود.
هزینه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید

با توجه به موارد گفته شده در این مطلب، حتما متوجه شده‌اید که کاشت ابرو یک عمل کاملا تخصصی است که باید در کلینیکی معتبر و توسط یک پزشک بسیار ماهر و باتجربه انجام شود. چراکه یک اشتباه کوچک در برداشت فولیکول‌های مو یا انتخاب زاویه کاشت می‌تواند فرم ابروها را به هم بریزد یا حتی باعث از بین رفتن فولیکول و جلوگیری از رشد موهای کاشته شده، شود.

بنابراین می‌توان گفت که هزینه کاشت ابرو تا حد زیادی به دستمزد پزشک و کلینیک انتخاب شده بستگی دارد. علاوه بر این نوع روش انتخابی نیز از عوامل موثر در هزینه است. به این هزینه‌ها باید هزینه‌های مراقبت قبل و بعد از عمل و نگهداری از ابروهای کاشته شده را نیز اضافه کنید.

هزینه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید تهران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱برآورد می شود. برای دریافت هزینه دقیق کاشت ابروی خود می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ یا ۰۲۱۵۴۵۰۳ در تماس باشید.

خانه سفید | بهترین کلینیک کاشت ابروی تهران

برای انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو باید به چند نکته توجه کنید:

کلینکی انتخاب کنید که در کاشت ابرو تخصص داشته باشد : کلینیک‌هایی که تجربه‌ی زیادی در کاشت مو دارند، لزوماً کلینیک مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. کاشت موی صورت با کاشت موی سر تفاوت زیادی دارد. کلینیک فوق تخصصی خانه سفید سال‌ها است که در زمینه‌ی کاشت ابرو به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کند. پزشکان و جراحان این مرکز به خوبی با علم و هنر کاشت ابرو آشنایی داشته و تجربه‌ی زیادی در این امر دارند.

کاشت ابرو نیاز به مهارت و هنر دارد : طراحی ابروها و اجرای کاشت، علاوه بر مهارت‌های جراحی، نیاز به دید زیبایی شناختی و هنری دارد. جراح باید با شکل ابروی خانم‌ها و آقایان آشنا باشد، بتواند با توجه به شکل صورت، زیباترین طرح را برای ابرو در نظر بگیرد و از الگوهای از پیش آماده استفاده نکند.

کلینیک باید مجوزهای لازم را داشته باشد و کار خود را تضمین کند : کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید توسط جراحانی انجام می‌شود که صلاحیت انجام این کار را دارند، دوره‌های لازم را دیده‌اند و مدارک لازم را دریافت کرده‌اند. کلینیک خانه سفید تمامی مجوزهای لازم برای ارائه خدمات پوست و مو از جمله کاشت مو را دارد. همچنین کلیه خدمات کاشت موی سر و صورت در این کلینیک همراه با ارائه‌ی ضمانت نامه کتبی انجام می‌شوند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو باید در کلینیک ارائه شوند : کاشت موی سر و صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند. نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین روش معرفی و برای همه‌ی بیماران از آن روش استفاده کرد.

کاشت ابرو روی تاتو

یکی از سوالات رایج متقضایان کاشت ابرو، این است که آیا امکان کاشت ابرو روی تاتو وجود دارد یا خیر. بله، نه تنها این کار ممکن است، بلکه بسیاری از جراحان توصیه می‌کنند که قبل از کاشت، ابروهای خود را تاتو کنید یا هاشور بزنید. از هاشور زدن که با تکنیک میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود، در سرتاسر دنیا برای زیباتر کردن نتایج کاشت ابرو استفاده می‌شود.

علت این توصیه این است که در کاشت ابرو تعداد زیادی گرافت کوچک به صورت بسیار فشرده در کنار هم کاشته می‌شوند. گاهی خونرسانی و غذارسانی در پوست ناحیه‌ی ابرو به نحوی نیست که تمام گرافت‌ها زنده بمانند و تعدادی از آن‌ها از دست می‌روند. این اتفاق باعث می‌شود که فواصل کوچکی در بین موهای ابرو ایجاد گردد.

این فواصل معمولاً به حدی نیستند که نیاز به کاشت دوباره‌ داشته باشند و با استفاده از مدادهای ابرو به خوبی پوشیده می‌شوند. اگر قبل از کاشت، ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده باشید، این فواصل به خوبی پوشیده شده و اصلاً قابل مشاهده نخواهند بود.
آیا روش‌های کاشت ابرو برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است؟

کلیت روش کاشت ابرو برای همه افراد یکسان است؛ اما تکنیک انتخابی توسط جراح با توجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود. طبیعتا به دلیل تفاوت‌هایی که بین ابروهای خانم‌ها و آقایان وجود دارد، تکنیک کاشت ابرو نیز متفاوت است. ابروهای آقایان معمولا ضخیم‌تر بوده و ضخامت آن‌ها در همه قسمت‌های ابرو یکسان است. در آقایان ابروها معمولا برجسته‌تر و پرتر هستند، رنگ تیره‌تری دارند و طول موهای ابرو نیز بلندتر است.

این در حالی است که در خانم‌ها تراکم موها در ناحیه انتهایی ابروها کمتر است و موهای این ناحیه نیز معمولا نازک‌تر هستند. طول و ضخامت موها نیز کمتر است. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود که تکنیک موردنیاز برای کاشت ابرو در آقایان و خانم‌ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
به طور معمول چه چیزی باعث ریزش موی ابرو می شود؟

عوامل متعددی می تواند موجب نازک شدن و یا ریزش ابرو شود، که برخی از آنها شامل اصلاح، حوادث فیزیکی و یا شیمیایی و برخی از بیماری های ریزش مو هستند.
آیا ابروهای کاشته شده دائمی است؟

بله. روش پیوند ابرو می تواند به عنوان یک راه حل دائمی برای نازک شدن ابرو استفاده شود. بعد از کاشت ابرو فرد رشد، ریزش و بازسازی طولانی مدت را همانند ابروهای طبیعی تجربه می کند.
مدت زمان عمل کاشت ابرو چقدر است؟

مدت زمان انجام این عمل معمولا بستگی به میزان پیوند هایی دارد که باید بر روی بیمار انجام شود. برای اکثر بیماران، حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد.

زمان بهبود چقدر است؟

از آنجا که این روش با استفاده از ابزارهای ظریف و تکنیک های تهاجمی کم، استفاده می کند، بیماران می توانند به طور معمول ۴۸ ساعت پس از پیوند ابرو، و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند، تا زمانی که در فعالیت های شدید یا ورزش ها شرکت نکنند.
جدول زمانی برای نتایج چیست؟

بیماران می توانند نتایج قابل توجهی را در حدود ۴ تا ۶ ماه انتظار داشته باشند. علاوه بر این، باید انتظار ریزش را ۳ تا ۵ هفته بعد از عمل جراحی داشته باشید که طبیعی است و انتظار می رود. نتایج نهایی در حدود ۱۰ ماه آشکار خواهد شد.
آیا محل سوختگی یا شکستگی با کاشت ابرو مخفی می‌شود؟

سوختگی، بریدگی، شکستگی و مشکلات مشابه که باعث از بین رفتن همه فولیکول‌های مو می‌شوند، فرم ابروها را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند و حتی ممکن است همه یا بخشی از موهای آن را به‌طور کامل نابود کنند.

خبر خوش اینکه با کاشت ابرو در محل این آسیب‌ها می‌توان موهای ابرو را برگرداند و دوباره فرمی طبیعی و خوش‌حالت به آن بخشید. توجه کنید که آسیب ایجاد شده در این نواحی باعث از بین رفتن فولیکول‌های موی آن شده است.

در نتیجه اگر فولیکول مو مجددا در این ناحیه قرار گیرد، ابروها دوباره رشد خواهند کرد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که در اثر هریک از این آسیب‌ها یا برخی بیماری‌ها، فولیکول‌های ابروی خود را از دست داده‌اند، کاشت ابرو را توصیه می‌کنند.
آیا می‌توان بر روی تاتو یا هاشور ابرو کاشت ؟

بله. حتی بعضی از پزشکان معتقدند که کاشت ابرو بعد از تاتو یا هاشور می‌تواند نتایج طبیعی‌تری را ایجاد کند. در واقع خود هاشور یا تاتو باعث طبیعی‌تر شدن ابروها نمی‌شود و حتی ممکن است باعث مصنوعی شدن فرم ابروها نیز بشود؛ اما اگر آن را با کاشت ابرو ترکیب کنید، حتما به نتایج خوبی خواهید رسید.

توجه کنید که همه موهای کاشته شده در ابرو لزوما رشد نخواهند کرد و این امری کاملا طبیعی است. به همین دلیل ممکن است بعد از تثبیت نتایج کاشت فواصل بسیاری ریزی بین موها ایجاد شود. درصورتی‌که قبل از کاشت تاتو یا هاشور انجام شده باشد، این فواصل به‌طور کامل پوشیده می‌شوند و قابل‌تشخیص نیستند.

موهای مناسب برای کاشت ابروها از کجا برداشت می‌شوند؟

بانک موهای کاشت ابرو معمولا ناحیه پشت سر، پایین گردن و پشت گوش‌ها است. موهای پشت سر معمولا ضخامت بیشتری دارند و رشد آن‌ها نیز سریع‌تر است. توجه کنید که موهای بدن نمی‌توانند گزینه خوبی برای کاشت ابرو باشند. چراکه احتمال رشد این موها در مکان جدید بسیار کم است و امکان تغییر حالت آن‌ها نیز وجود دارد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید