چگونه از شغل خسته کننده خود رها شویم ؟

 چگونه از شغل خسته کننده خود رها شویم ؟

شغل خسته کننده

امروزه نیمی از افراد بر اساس مدرک و علاقه شخصی خود مشغول به کار نیستند و به دلیل نیاز مالی مشغول به فعالیت هستند که این مسئله در بلند مدت منجر به فرسودگی شغلی می شود.

در سال ۲۰۱۹ ، فرسودگی شغلی توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک پدیده شغلی طبقه بندی شد. فرسودگی شغلی خاص محیط کار است و طبق گفته WHO دارای ۳ ویژگی اصلی است:

احساس خستگی و تهی شدن

احساس دور بودن یا منفی بودن نسبت به شغل خود

کاهش کارایی در شغل
چه کاری از دست من برمی آید؟

WHO در حال تدوین راهکارهایی برای بهزیستی ذهنی در محیط کار است. در این بین مهم است که شما فعالیت هایی را برای کنترل سلامت روان و رفاه خود، هم در محل کار و هم خارج از آن انجام دهید.

۱٫ اهداف تعیین کنید

اگر از وضعیت فعلی خود راضی نیستید تعیین اهداف شخصی و شغلی برای خود می تواند به شما کمک کند. ارزیابی کنید اکنون کجا هستید و کجا می خواهید باشید. برای کمک به رسیدن به جایی که می خواهید اهداف مشخصی تعیین کنید.
۲٫ روابط خود را گسترش دهید

به دنبال یک دوست، عضو خانواده یا همکار مورد اعتماد باشید که بتوانید احساسات خود را با او در میان بگذارید. صحبت با شخصی که به او اعتماد دارید ممکن است به شما کمک کند احساسات خود را مرتب کنید.
۳٫ مراقبت از خود را تمرین کنید

خودمراقبتی، کاری خودخواهانه نیست. وقتی از خود مراقبت می کنید دوست، همکار، والدین، ​​شریک زندگی، دانش آموز، معلم و رهبر بهتری هستید. هر روز برای مراقبت از خود وقتی را اختصاص دهید. مراقبت از خود برای هرکس متفاوت به نظر می رسد اما ممکن است مواردی مانند ورزش، خواندن روزنامه، یوگا یا مطالعه کتاب را شامل شود. بر روی خودتان تمرکز کنید..
۴٫بیرون بروید

با دریافت نور خورشید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز ویتامین D خود را تقویت کنید. ویتامین D فواید زیادی دارد، از جمله قدرت مبارزه با بیماری ها. حتما پیش از قرار گرفتن زیر نور خورشید ضد آفتاب بزنید.
۵٫ فعال بمانید

بدن خود را به مدت ۳۰ دقیقه در روز به هر روشی که باعث احساس راحتی در بدن شما شود حرکت دهید. بعضی روزها این ممکن است شبیه یک تمرین ورزشی سنگین باشد. روزهای دیگر ممکن است یک کلاس یوگای آرام باشد. حرکت باعث ترشح هورمون های خوب در مغز شما می شود و می تواند به شما در تجدید و دوباره انرژی گرفتن کمک کند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید