پیش‌بینی وضعیت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

 پیش‌بینی وضعیت ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

رمز ارز

سال ۲۰۲۲ دوره پرتلاطمی در بازار کریپتو بود؛ بسیاری از ارزش آلت‌کوین‌ها به صفر رسید و صرافی‌ها متعددی ورشکسته شدند. این رخدادها باعث شده است تا مردم درباره سرنوشت بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ دچار تردید شوند و در خصوص خرسی یا گاوی بودن آن گمانه‌زنی کنند.
ال ۲۰۲۲ دوره پرتلاطمی در بازار کریپتو بود؛ بسیاری از ارزش آلت‌کوین‌ها به صفر رسید و صرافی‌ها متعددی ورشکسته شدند. این رخدادها باعث شده است تا مردم درباره سرنوشت بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ دچار تردید شوند و در خصوص خرسی یا گاوی بودن آن گمانه‌زنی کنند.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ به نقل از تارنمای «بی این کریپتو»، در این گزارش برخی روندهای احتمالی این بازار در سال جدید را بررسی می‌کنیم.

بازگشت رشد به بازار
برخی بر این باورند که بازار کریپتو سرانجام در سال ۲۰۲۳ رشد مجدد خود را شروع می‌کند. اگر چه بازار به رشد گاوی کامل نخواهد رسید اما انتظار می‌رود که بازار خرسی در اواخر ۲۰۲۳ به پایان برسد.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این بازار در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ به کف خواهد رسید و بیت‌کوین ممکن است به ۱۰ هزار دلار یا کمتر سقوط کند. در نتیجه آلت‌کوین‌ها نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد ارزش خود را از دست خواهند داد. اگر این سناریو محقق شود کاردانو به حدود ۱۰ سنت می‌رسد. و این یک سیگنال خرید است.

سه ماهه نخست ۲۰۲۳ را رصد کنید

انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در سه ماهه نخست امسال افزایش نرخ بهره را متوقف کند. این تصمیم از سقوط بیشتر بازار کریپتو جلوگیری می‌کند. در شرایط فعلی، بازار کریپتو هنوز به کف نرسیده است و احتمال می‌رود ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر سقوط کند.

با این حال، ممکن است که بیت‌کوین بنا به دلایل دیگر از جمله ممنوعیت ماینینگ در برخی کشورها سقوط بیشتری را شاهد باشد.

پیش‌بینی دیگر این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک پروژه بزرگ، شرکت یا صرافی بزرگ دیگر کریپتو را در سال ۲۰۲۳ زیر ضرب و فشار خود قرار دهد. چنین تحولی تاثیرات منفی بیشتر بر بازار خواهد گذاشت؛ مثل سقوط صرافی FTX. از سوی دیگر، پروژه مهمی مثل سولانا همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم خواهد کرد و مهاجرت از آن به زنجیره‌های دیگری مثل پولیگان ادامه خواهد یافت.

مبارزه گنسلر با کریپتو ادامه می‌یابد

تا زمانی که ریاست گری گنسلر بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاادامه داشته باشد سرکوب کریپتو ادامه خواهد داشت. دوره فعالیت خود تا سال ۲۰۲۶ به اتمام نمی‌رسد. بنابراین، او فرصت زیادی برای ضربه زدن به بازار دارد.

ممکن است که او بیت‌کوین را هم به یک هدف احتمال دیگر تبدیل کند. اگر در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ سرکوبگری وی علیه کریپتو ادامه پیدا کند سقوط بیشتر این بازار نیز ادامه‌دار خواهد بود.

نیاز به قوانین جدید

در سال ۲۰۲۳ قوانین زیادی در حوزه کریپتو وضع خواهد شد. البته این قوانین از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود.

فقدان قوانین روشن باعث شده است که بسیاری از نهادها سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را متوقف کنند. در صورت وضع قوانین شفاف، ورود شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به بازار کریپتو در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داشت.

هر چند که ممکن است برخی قوانین جدید، سختگیری بیشتری اعمال کند و به نفع بازار کریپتو نباشد اما شفافیت قوانین به نوعی به رشد بازار کمک کرده و حتی ممکن است باعث شود که بعضی از گروه‌ها و نهادها برای لغو قوانین مضر یا سختگیرانه لابی‌گری کنند.

دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) به جریان اصلی تبدیل می‌شود

شفافیت قوانین، توسعه برنامه‌نویسی فرانت‌اند و ارتقای برخی پروتکل‌های دیفای موجب کاهش اعتماد به نهادهای متمرکز و افزایش اعتماد به امور مالی غیرمتمرکز خواهد شد.

پذیرش کریپتو افزایش می‌یابد

در سال ۲۰۲۳ شمار هولدرهای کریپتو افزایش قابل‌توجهی را شاهد خواهد بود. برای نمونه، در حال حاضر پذیرش جهانی کریپتو چهار درصد است. این رقم بالایی نیست اما بنا بدلایل مختلف این رقم رشد خواهد کرد. یکی از این دلایل آن که بسیاری از پلتفرم‌ها ویژگی‌ها و فیچرهای کریپتو را به ساختارهای خود اضافه کرده‌اند.

مثلا، فیسبوک و اینستاگرام تمایل خود را به این بازار نشان داده و تجاربی در حوزه NFTها اندوخته‌اند.

پلتفرم‌های تلگرام و سیگنال نیز در این زمینه پیشتاز هستند و به شبکه باز(TON) که یک زنجیره بلوکی مبتنی بر شبکه غیرمتمرکز است روی خوش نشان داده‌اند. ایلان ماسک مالک توئیتر هم گفته که این شبکه اجتماعی به بازار کریپتو روی خواهد آورد.

این شبکه‌های اجتماعی مجموعا میلیاردها کاربر دارند که گرایش فقط درصد اندکی از آنها به کریپتو، رقم قابل توجهی خواهد بود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید