همه چیز درباره تاریخچه برند ایتالیایی گوچی

 همه چیز درباره تاریخچه برند ایتالیایی گوچی

گوچی

گوچی که در سال ۱۹۲۱ در فلورانس ایتالیا تأسیس شد، به عنوان یکی از نمادین ترین برندهای مد در میان جوانان و ثروتمندان شناخته می شود. تاریخچه گوچی یکی از جذاب‌ترین برندهای عرصه مدل و فشن است. امروزه گوچی یکی از تأثیرگذارترین و مشهورترین برندهای لوکس در جهان است.

برند گوچی معیاری برای نوآوری کسب‌وکار مدرن است. این شرکت خود را از یک فروشگاه خرده‌فروشی کوچک که کالاهای چرمی می‌فروشد به یک برند جهانی تبدیل کرده است. اجناس آن باتوجه‌به اینکه دست‌ساز و توسط صنعتگران باتجربه و بااستعداد ساخته شده‌اند، ارزش منحصربه‌فردی دارند و به آنها تجمل بیشتری می‌بخشد. این برند نمادی از ثروت و موفقیت است که هنگام پوشیدن محصولات خود به شما احساس غرور می‌دهد.
بنیان‌گذار گوچی

گوچیو گوچی در سال ۱۸۸۱ در فلورانس، ایتالیا به دنیا آمد. پدر و مادر او صنعتگر چرم بودند. گوچیو گوچی هنگامی که ۱۷ سال داشت، کشورش را ترک کرد و به لندن سفر کرد. او در هتل ساوی مشغول بکار شد. در آنجا چمدان‌ها و کیف‌های مسافران توجه او را جلب کردند و از آن‌ها الهام گرفت و آنجا فهمید که چه چیزی کیف های باکیفیت را از کیف‌های ارزان متمایز می‌کند و چگونه می‌توان کیف و چمدان‌های خوبی طراحی کرد. در پایان جنگ جهانی اول، گوچی به ایتالیا بازگشت و خانه گوچی را تأسیس کرد. او با کمک صنعتگران ماهر شروع به تولید و فروش چمدان و کیف‌های چرمی باکیفیت کرد.

تاریخچه تأسیس برند گوچی

برند گوچی توسط گوچیو گوچی در فلورانس ایتالیا سال ۱۹۲۱ تأسیس شد. در آغاز کار گوچیو گوچی فروشگاهی را تأسیس کرد که کالاهای چرمی باکیفیت را با طراحی کلاسیک عرضه می‌کرد. در سال‌های اولیه تأسیس این شرکت، گوچیو محصولات چرمی را به ثروتمندترین‌های ایتالیا می‌فروخت. درحالی‌که ساخت چمدان البته بخشی از برند او بود، همچنین از بهترین چرم ایتالیایی برای اسب‌ها زین می‌ساخت. در واقع، بسیاری از طراحی‌های مدرن گوچی از تجهیزات اولیه اسب‌سواری الهام گرفته شده است. گوچی همراه با سه پسرش، آلدو گوچی، واسکو گوچی، و رودولفو گوچی، شرکت را گسترش داد تا فروشگاه‌هایی در میلان و رم و همچنین فروشگاه‌هایی در فلورانس تأسیس کردند. فروشگاه‌های گوچی دارای اکسسوری‌های چرمی ظریفی مانند، کفش‌ها، کیف‌های دستی، کفش‌های تزیینی نمادین او و همچنین ابریشم و لباس بافتنی با طرحی خاص بودند.
تأثیر جنگ جهانی بر برند گوچی

جنگ زمان‌حساسی برای این برند فلورانسی بود. ایتالیا و بیشتر اروپا در آشوب بود. با وجود سختی‌ها، گوچی با استفاده از جایگزین‌هایی برای موادی که در دسترس نبود، محصولات منحصربه‌فردی تولید کرد. این شرکت در طول جنگ جهانی دوم به دلیل کمبود مواد، کیف‌های دستی را از پارچه پنبه‌ای به‌جای چرم تولید می‌کرد. با گذر زمان این کمپانی پیشرفت خود را ادامه داد. آلدو و رودولفو گوچی در سال ۱۹۵۳ با تأسیس دفاتری در شهر نیویورک، افق‌های شرکت را بیشتر گسترش دادند. ستاره‌های سینما و مسافران به ایتالیا در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، زرق‌وبرق خود را به فلورانس آوردند و کالاهای گوچی را به نمادهای بین‌المللی تبدیل کردند. این شرکت در دهه ۱۹۷۰ پیشرفت کرد، اما دهه ۱۹۸۰ با اختلافات داخلی خانوادگی همراه بود که گوچی را به آستانه فاجعه کشاند. مائوریتزیو گوچی، پسر رودولفو، پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۸۳، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. او در سال ۱۹۸۸ مجبور شد شرکت خانوادگی خود را به یک شرکت مستقر در بحرین بفروشد.

ورود تام فورد به گوچی

پس از جنجال های فراوان خانوادگی، پرونده های قضایی و مشکلات فراوان، نام گوچی بر سر زبان ها افتاد. این برند توسط گروهی از سرمایه گذاران کنترل شد و همه اعضای خانواده را کنار گذاشت. در اواخر دهه ۱۹۹۰، یک طراح جدید شناخته شده، تام فورد، مورد استقبال گوچی قرار گرفت. این طراح جوان، برند گوچی را متحول کرد و توانست خط تولید کیف و کفش‌های مشهور گوچی را مجددا راه اندازی کند. تام در طول مدت حضورش در گوچی، با تغییر انواع کمپین‌های تبلیغاتی و مدل‌ها و ایجاد مجموعه‌های جدید فضای مدرن‌تری را برای این برند ایجاد کرد. تام فورد پس از سال ها تلاش در راس کمپانی گوچی، شرکت را ترک کرد و برند خود را راه اندازی کرد که تا به امروز موفقیت بزرگی است. گوچی بااین‌همه فراز و نشیب، همچنان یکی از قدرتمندترین برندهای جهان است. این برند با انشتار هر کالکشن نفس‌گیر، نوآوری می‌کند و ثابت می‌کند گوچی برندی عالی برای کسانی است که هرگز نمی‌خواهند از مد خارج شوند.
معنی لوگو و نام گوچی چیست؟

لوگوی گوچی به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین لوگوها از نظر برندسازی لوکس در نظر گرفته می‌شود. این لوگو توسط آلدو گوچی، پسر بنیان‌گذار خانه مد گوچی که در سال ۱۹۹۳ به این شرکت پیوسته بود، طراحی شد. استفاده از دو G روی لوگو با اشاره به نام بنیان‌گذار، خود گوچیو گوچی است. الگوی به‌هم‌پیوسته ساخته شده از دو G نشان‌دهنده عنصر بی پایانی است. این یک روش هنری و به‌یادماندنی برای نمایش بصری اهمیت بنیان‌گذار به شیوه‌ای جاودانه است. افراد مشهور شناخته شده و کسانی که تصور می‌شود در حرفه خود موفق شده‌اند، برند گوچی را به‌عنوان انتخاب مد در لباس و اکسسوری پذیرفته‌اند. تاریخچه این برند با جسارت و جلال، منبع الهام بسیاری از هنرمندان موسیقی مانند رپرها است که منجر به توسعه این برند در بین همه اقشار شده است.
کیف‌های برند گوچی

گوچی بدون شک یکی از محبوب‌ترین برندهای مد لوکس در جهان است. این کمپانی کیف‌های دستی، لباس، کفش و لوازم جانبی لوکس تولید می‌کند و در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. برخی از کیف دستی‌های گوچی به مدل‌های کلاسیک جهانی تبدیل شده‌اند. کیف‌های دستی نمادین این برند به دلیل سبک بی‌نظیرشان در سراسر جهان مشهور هستند. بعضی از کیف‌های گوچی به دلیل طراحی و خاص و تاریخچه‌ای که دارند، از نمادهای ماندگار گوچی محسوب می‌شوند. بنابراین، خرید آن‌ها را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری واقعی در نظر گرفت؛ زیرا قیمت آنها در طول زمان افزایش می‌یابد.
کیف گوچی دایاناگوچی دایانا یکی از کیف‌های نمادین برند گوچی است که در سال ۱۹۹۱ توسط الساندرو میکله طراحی شد. این کیف در سه اندازه مختلف مینی، بزرگ و متوسط با بندهای چرمی و یک دسته محکم از جنس بامبو ساخته شده‌است. این کیف مورد علاقه پرنسس دایانا بود و به این دلیل این کیف شهرت زیادی دارد. دایانا همواره استایل منحصربه‌فرد و جسورانه‌ای داشت. او در استایل‌های خیابانی خود از این مدل کیف گوچی استفاده می‌کرد و به همین دلیل در در سراسر جهان شهرت پیدا کرد

عطرهای برند گوچی

گوچی اولین عطر خود را در سال ۱۹۷۴ با نام Gucci No. 1 for women به دنیا معرفی کرد. این عطر رایحه‌ای گلی و چوبی دارد. پس از آن، برند گوچی به یکی از بهترین برندهای عطر در جهان تبدیل شده است. اکنون این برند تقریباً ۱۰۰ عطر در کاتالوگ خود دارد. آنها را از روغن‌های طبیعی گرفته تا گلبرگ‌های ظریف گل یا ریشه درختان، عطر تهیه می‌کنند. عطرهای شگفت‌انگیز رایحه‌های عطر گوچی یکی از بهترین عطرها در سراسر جهان به‌حساب می‌آید. به‌عنوان‌مثال، گوچی بلوم یک عطر زیبا است که با گل‌های سفید ساخته شده است. این عطر طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا دارد.
سخن آخر

تاریخچه برند گوچی طولانی و پیچیده است. برند گوچی از یک شرکت محصولات چرمی خانوادگی ساده ظهور کرد و به یک شرکت بین‌المللی سهامی عام با شعبه‌هایی در سرتاسر مراکز مد در جهان رسید. گوچی برندی نیست که بدون هیچ مانعی به اوج رسیده باشد. در جنگ‌های تجاری بزرگ غرق شد اما زنده ماند و اختلافات و مشکلات خانوادگی نیز نتوانست آن را از پای درآورد. این برند سال گذشته ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفت و درحال‌حاضر یکی از موفق‌ترین برندهای جهانی در حوزه مد و پوشاک است.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید