نام‌های احتمالی برای توله‌یوزهای پیدا شده در توران

 نام‌های احتمالی برای توله‌یوزهای پیدا شده در توران

بچه یوز

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: نام‌های آذر و توران برای توله یوزهای پیدا شده پیشنهاد شده، اما این اقدام منوط به تصمیم کمیته نامگذاری این سازمان است.

حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور درباره نام‌گذاری ۲ توله یوزپلنگ پیداشده در پارک ملی توران گفت: محیط زیست استان سمنان پیشنهاد داده به علت اینکه توله‌ها در آذرماه و در منطقه توران پیدا شده اند، به نام‌های آذر و توران نام‌گذاری شوند.

وی اظهار داشت: البته تصمیم‌گیری در زمینه نامگذاری‌ها توسط کمیته نامگذاری در سازمان محیط زیست انجام می‌شود که با مدیریت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان فعالیت می‌کند که معمولا برای نامگذاری ساختمان ها، پاسگاه‌ها و گونه‌های جانوری در این کمیته تصمیم گیری می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: بر این اساس نام توله یوزها هم در جلسات این کمیته تعیین تکلیف خواهد شد که احتمالا هفته آینده مشخص می‌شود، البته نمایندگانی از معاونت‌ها و بخش‌های مختلف سازمان در این کمیته عضو هستند و قطعا در تصمیم گیری نهایی نظر آن‌ها و همچنین محیط زیست استان سمنان هم گرفته می‌شود تا نام مناسبی انتخاب شود.

به گفته وی، معاونت طبیعی و تنوع زیستی بیشتر کارهای فنی این قضیه را انجام می‌دهد.

گفتنی است روز یازدهم آذر، ۲ توله یوزپلنگِ بین ۱۸ تا ۲۰ روزه توسط یک چوپان در منطقه توران (استان سمنان) پیدا و زنده گیری شدند. محیط زیست بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، توله‌ها را به محل زنده گیری برگرداند تا شاید مادرشان پیدا شود، اما این اتفاق نیفتاد و به علت سردی هوا، توله‌ها به پاسگاه محیط بانی برگردانده شدند. اکنون باید برای مکان زندگی و همچنین نام‌شان تصمیم گیری شود.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید