مصرف پنیر در صبحانه،مفید یا ضرر

 مصرف پنیر در صبحانه،مفید یا ضرر

صبح با صبحانه معنی پیدا می کند و صبحانه با یک ماده سفیدرنگ به نام پنیر. پنیر از خانواده ی لبنیات به حساب می آید و در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع پنیر مانند پنیر لیقوان ، پنیر موتزارلا، پنیر فتا یا دانمارکی ختم شود.

پنیر یك ماده غذایی بسیار غنی از پروتئین و كلسیم است و به همین دلیل ماده غذایی با ارزشی محسوب می‌شود. در عین حال یك ماده خیلی خوب برای تامین لبنیات مورد نیاز بدن است. پنیر در رژیم غذایی بسیار با ارزش است و باید خیلی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. كی از بهترین جاهایی كه می‌توان از این ماده پرارزش استفاده كرد، صبحانه است. پنیر، هم غذایی سهل‌الهضم است و هم معمولا به علت این كه پرچربی نیست مصرف آن با نان، تركیب بسیار با ارزشی خواهد بود. پروتئین موجود در پنیر فراوان و از كیفیت خوبی برخوردار بوده و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن است.

اگر بتوان در وعده صبحانه در كنار پنیر، سبزیجاتی مانند خیار و گوجه یا مانند برخی از مردم نقاط كشور مغز گردو و یا بادام مصرف كرد، تركیب كاملی خواهد بود. اصلا ضرورتی ندارد پنیر با گردو مصرف شود، چرا كه گردو یا بادام تنها یك كامل كننده  خوب هستند و چنانچه پنیر به طور خالص مصرف شود هیچ لطمه‌ای به بدن نمی‌زند.مهم این است كه تعادل بین كلسیم و فسفر در برنامه غذایی حفظ شود. چرا كه اگر از منابعی كه از كلسیم غنی بوده مانند پنیر استفاده شود و از مواد دارای فسفر، آهن و سایر املاح مهم استفاده نكنیم تعادل بدن به هم می‌خورد.وب هستند و چنانچه پنیر به طور خالص مصرف شود هیچ لطمه‌ای به بدن نمی‌زند.

چنانچه تعبیر اینکه اگر پنیر زیاد مصرف شود هوش انسان آسیب می‌بیند ، درست بود، فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها كه بیش از ۱۰۰ نوع پنیر دارند، باید دارای ضریب هوشی پایینی می‌‌بودند، ولی این‌طور نیست چون واقعیت آن است كه خوردن پنیر در حد اعتدال مشكلی را برای افراد ایجاد نمی‌‌كند.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید