مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی برای کارجویان

 مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی برای کارجویان

کاریابی

با گسترش استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال، روز به روز به تعداد کارفرماهایی که از فضای مجازی برای ثبت آگهی استخدام استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود.

به همین دلیل کارجویان نیز باید خود را به روز نگه داشته و برای پیدا کردن شغل دلخواه خود، از ابزارهای کاریابی آنلاین استفاده کنند. سایت‌های کاریابی (Job Boards) از جمله مهم‌ترین ابزارهایی هستند که کارفرمایان برای انتشار جدیدترین فرصت های شغلی سازمان خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. متأسفانه عده زیادی از کارجویان هنوز آگاهی چندانی درباره این ابزار مهم نداشته و نمی‌دانند چطور باید نهایت استفاده را از آن ببرند تا شغل دلخواه خود را پیدا کنند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی مهم‌ترین مزایای استفاده از سایت‌های کاریابی برای کارجویان و نحوه استفاده از آن‌ها بپردازیم.

سایت کاریابی آنلاین چیست؟

خدمات کاریابی آنلاین به کارفرمایان و صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا موقعیت‌های شغلی خالی سازمان خود را به اطلاع افرادی که در جستجوی کار هستند، برسانند. آگهی‌های شغلی منتشرشده در این سایت‌ها شامل شرح شغل، نیازمندی‌ها، مزایا و تسهلات قابل ارائه و در برخی موارد حقوق پرداختی است. کارجویان از طریق سایت استخدامی می‌توانند رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنند.

برخی از سایت‌های کاریابی، عمومی بوده و طیف وسیعی از موقعیت‌های شغلی مربوط به حوزه‌های کاری مختلف را منتشر می‌کنند. در حالی که برخی دیگر از سایت‌ها تخصصی‌تر بوده و فقط موقعیت‌های شغلی مربوط به یک حوزه خاص را منتشر می‌کنند.

چرا باید سایت‌های کاریابی آنلاین را جدی بگیرید؟

مزایای بی‌شماری برای استفاده از راه‌حل‌های آنلاین کاریابی برای کارجویان وجود دارد. از جمله مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رقابت با کارجویان حرفه‌ای

طبق تحقیقات انجام‌شده بسیاری از کارجویان حرفه‌ای به کمک سایت‌های کاریابی آنلاین شغل دلخواه خود را به دست آورده‌اند. صنعت جذب و استخدام این روزها به‌شدت رقابتی شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این رقابت پیروز شوید، باید بتوانید از کوچک‌ترین فرصت‌ها نهایت بهره را ببرید.

فراهم شدن فرصت‌های بیشتر

افزایش تعداد سایت‌های استخدامی و گسترش استفاده از آن‌ها توسط کارجویان باعث شده است مدیران منابع انسانی سازمان‌ها بیشترین تلاش خود را برای جذب نیروی جدید روی سایت‌های کاریابی متمرکز کنند. این یعنی کارجویان هم فرصت‌های شغلی بیشتری را جهت بررسی در اختیار خواهند داشت.

اطلاع لحظه‌ای از جدیدترین فرصت‌های شغلی

در اکثر سایت‌های استخدامی معتبر امکان فعال‌سازی اطلاع‌رسانی‌های مربوط به آخرین فرصت‌های شغلی منتشرشده وجود دارد. کاربران سایت استخدامی می‌توانند با فعال‌سازی اطلاع‌رسانی‌های ایمیل یا پیامک، به محض انتشار موقعیت‌های شغلی مرتبط با حوزه تخصصی خود از آن‌ها مطلع شده و رزومه بفرستند.

ساخت رزومه به سبک حرفه‌ای‌ها

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سایت‌های کاریابی، سرویس ساخت رزومه است. رزومه نقش مهمی را در جلب توجه کارفرما و دعوت کارجو به مصاحبه ایفا می‌کند. با اینحال خیلی از کارجویان با نکات مهم ساخت رزومه آشنایی ندارند. سرویس‌های رزومه ساز آنلاین به کارجویان کمک می‌کنند تا با چند کلیک ساده و ورود اطلاعات مهم خود، رزومه‌ای حرفه‌ای و استاندارد بسازند.

جستجو به دنبال کار، هر زمان و هر مکان!

دیجیتالی شدن باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های کارجویان و کارفرماها شده است. به کمک سایت‌های کاریابی، شما می‌توانید تنها با یک گوشی موبایل و اتصال به اینترنت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رزومه خود را برای صدها کارفرما بفرستید.

از آنجا که فرهنگ دورکاری روز به روز بیشتر گسترش می‌یابد، به تعداد کارفرماهایی نیز که امکان دورکاری را برای کارجویان ساکن شهرستان ها فراهم می‌کنند افزوده می‌شود؛ بنابراین مکان جغرافیایی تبدیل به مسئله‌ای بی‌اهمیت در کاریابی شده است. دیگر زمانی که فقط کارجویان ساکن استان تهران می‌توانستند به موقعیت‌های شغلی شرکت های برتر ایران دسترسی داشته باشند گذشته است. شما می‌توانید از هر شهری که هستید، با فیلتر کردن نتایج جستجوی خود در کاریابی‌های آنلاین، موقعیت‌های شغلی دارای امکان دورکاری را مشاهده کنید.

جستجوی کارجویان توسط کارفرماها

بعضی از سایت‌های کاریابی امکان مفیدی به‌نام بانک رزومه را تعریف کرده‌اند. کارفرماها می‌توانند با خریداری بانک رزومه‌ها، به تعداد بسیار زیادی از رزومه‌های کارجویان دسترسی داشته باشند؛ بنابراین حتی اگر کارجویی به دنبال شغل نباشد، کارفرما می‌تواند با او تماس گرفته و به او پیشنهاد همکاری بدهد.

امکان تحقیق درباره سازمان‌های مختلف

اگر به کار کردن در یک سازمان خاص علاقه‌مند هستید، می‌توانید با مراجعه به صفحه مخصوص آن سازمان در سایت‌های کاریابی درباره چشم‌انداز و ماموریت آن، موقعیت‌های شغلی پرتقاضا، پیشنیازهای استخدام و زمینه کاری آن بیشتر آشنا شوید.

نکات پایانی و جمع‌بندی

در این مطلب به‌صورت خلاصه به بررسی مهم‌ترین مزایای سایت‌های استخدامی برای کارجو پرداختیم. با دیجیتالی‌شدن دنیا، استفاده از اینترنت در صنعت جذب و استخدام نیز جای خود را باز کرده است. سایت‌های کاریابی امکانات مختلفی را در اختیار کارفرما و کارجو قرار داده‌اند؛ به همین دلیل اکثر سازمان‌ها برای اطلاع‌رسانی موقعیت‌های شغلی جدید خود از این سایت‌ها استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، کارجویان زیادی هم در سال‌های اخیر موفق شده‌اند به کمک این سایت‌ها شغل دلخواه خود را به دست آورند.

از جمله مهم‌ترین مزایای سایت‌های کاریابی می‌توان به رقابت با بهترین کارجوها، امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی بیشتر، اطلاع از جدیدترین فرصت‌های شغلی به‌صورت لحظه‌ای، ساخت رزومه به کمک رزومه‌سازهای آنلاین، عدم وابستگی به محل زندگی برای جستجوی کار، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، دیده شدن رزومه توسط کارفرماها در بانک رزومه و امکان تحقیق درباره سازمان‌های معتبر اشاره کرد.

لازم به ذکر است برای استفاده بهتر از این سایت‌ها باید نکات مهمی را رعایت کرد. از جمله موارد مهم در استفاده از سایت‌های استخدامی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به‌روزرسانی مداوم رزومه
آپلود رزومه شخصی در کنار رزومه ساخته‌شده توسط رزومه‌ساز آنلاین
استفاده از سایت‌های کاریابی مختلف برای جستجوی موقعیت‌های شغلی
استفاده از کلمات کلیدی برای جستجوی بهتر موقعیت‌های شغلی
استفاده از فیلترهای مختلف جستجو نظیر شهر، سطح ارشدیت، نحوه همکاری، حقوق درخواستی، امکان دورکاری، امکان کارآموزی و … جهت تجربه جستجوی بهتر
فعال کردن اطلاع‌رسانی‌های ایمیل و پیامک جهت سریع‌تر مطلع شدن از آخرین فرصت‌های شغلی
فعال‌سازی امکان مشاهده رزومه توسط کارفرما در بانک رزومه
مطالعه مقالات تخصصی در حوزه کاریابی، مصاحبه شغلی و استخدامی
استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین برای گسترش شبکه ارتباطی

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید