سلامت قلب و جسم با این آجیل تضمین میشود

 سلامت قلب و جسم با این آجیل تضمین میشود

گردو یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تقویت مغز می‌باشد این آجیل سالم و مقوی یکی از مغذی‌ترین مغزهاست.

بعضی ها به گمان این که گردو موجب افزایش وزن می شود، از خوردن آن امتناع می کنند. افرادی که روزانه سی گرم گردو می خورند لاغر می‌مانند و احتمال افزایش وزن در آنها به مراتب کمتر از آنهایی است گردو مصرف نمی‌کنند. گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری های ریوی ومسکن دل پیچه است.

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مس: این ماده‌ی معدنی موجب تقویت سلامت قلب می‌شود. کمک به عملکرد سیستم ایمنی بدن، استخوان‌ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده‌ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود. اسید فولیک وظایف زیستی (بیولوژیکی) بسیاری برعهده دارد. کمبود ویتامین B۹ در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می‌شود.

فسفر: نزدیک به ۱٪ بدن ما را فسفر تشکیل می‌دهد. این ماده‌ی معدنی به‌طور عمده در استخوان‌ها یافت می‌شود و وظایف بسیاری را در بدن برعهده دارد.

ویتامین B: این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می‌کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی می‌شود.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده‌ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

ویتامینE: گاما-توکوفرول مؤثرترین شکل ویتامین E در مبارزه با انواع سرطان است. گردو حاوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است.

گردو خواص و فواید دیگری را هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

دوستدار قلب: گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل برای سلامت قلب و عروق مناسب است. اگر شما از فشار خون بالا رنج می‌برید، مصرف چند عدد گردو به صورت منظم می‌تواند فشار خون‌تان را کاهش بدهد. اسیدهای چرب امگا ۳، کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهند و فرآیند تولید کلسترول خوب را در بدن آغاز می‌کند. گردو برای سلامت کلی قلب مفید است.

مفید در دوران بارداری: گردو غنی از مواد معدنی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم می باشد که برای رشد جنین و تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز زنان در دوران بارداری مفید می باشد. منگنز وجود در گردو یک ماده مهم برای رشد مغز، بافت ها و عضلات جنین می باشد

موثر در کاهش وزن: گردو می‌تواند خطر چاقی را کاهش دهد. همچنین، منگنز و مس موجود در آن با تقویت متابولیسم یا سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می‌کند. سوای آن، گردو پر از پروتئین و فیبر نیز هست، که باعث می‌شود کمتر بخورید و احساس گرسنگی کنید. گردو در فعال‌سازی منطقه‌ی بخصوصی از مغز که جلوی میل و اشتها را می‌گیرد مفید است.

کاهش سرطان: مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولی موجود در مغز گردو به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور را کاهش می‌دهد.

مصرف منظم گردو در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات و همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد.

تنظیم کلسترول: گردو سرشار از «استرول‌های گیاهی» است و برای همین می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد. استرول‌های گیاهی دارای یک بافت شیمیایی هستند که به کلسترول نزدیک است. برای همین می‌توانند در روده‌ها کلسترول بد را به خود جذب کنند و میزان آن را کاهش دهند. زمانی که کلسترول بد خون کاهش پیدا می‌کند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری نیز کاهش می‌یابد.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید