سرامیک یا کاور بدنه برای خودرو مناسب است؟

 سرامیک یا کاور بدنه برای خودرو مناسب است؟

سرامیک ماشین

یکی از مهم‌ترین مراقبت هایی که بسیاری افراد از خودروی خود انجام می دهند، محافظت از رنگ آن است.

اگر شما یک ماشین باز حرفه‌ای باشید، به زیبایی و محافظت از بدنه آن توجه ویژه‌ای می‌کنید. شسشتوی منظم خودرو از جمله صفرشویی و گردگیری مداوم از جمله روش‌هایی است که افراد زیادی استفاده می‌کنند. روش‌های دیگری نیز این روزها وجود دارد که ماندگاری رنگ خودرو را نیز افزایش می‌دهد. از جمله این موارد نیز می‌توان به سرامیک کردن خودرو و کاور بدنه اشاره کرد.
سرامیک خودرو چیست؟
برای افرادی که به تمیز ماندن بدنه خودرو و زیبایی آن اهمیت ویژه‌ای دارند، سرامیک خودرو می‌تواند یک انتخاب درست باشد. درخشندگی رنگ خودرو، محافظت از بدنه و یک ظاهر خاص، از نتایجی است که سرامیک خودرو برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای اینکه درک خوبی از پوشش سرامیک خودرو داشته باشید، می‌توانید آن را مانند یک لایه روی بدنه و رنگ ماشین‌تان در نظر بگیرید. این لایه باعث می‌شود منافذ خالی رنگ خودروی شما پر شود و یک سطح یکپارچه بر روی بدنه خودرو شما قرار گیرد. بعد از سرامیک کردن خودرو این یکپارچگی روی رنگ خودرو را حتی با لمس دست می توانید درک کنید و البته ظاهر زیبای شیشه‌ای نیز خود را نشان می‌دهد.
کاور بدنه خودرو چیست؟
یکی از محبوب‌ترین محافظ‌های بدنه برای خودرو کارو بدنه است. کاور بدنه باعث افزایش استقامت خودرو شما و محافظت و نگهداری از آن می‌شود. کاور بدنه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد. همچنین یک رنگ در طیف‌های مختلف نیز وجود دارد. این طرح و رنگ‌های مختلف علاوه از محافظت از بدنه، باعث جذابیت ظاهری آن نیز می‌شود.

یکی از دلایل اصلی اینکه افراد از کاور بدنه استفاده می‌کنند تغییر رنگ خودرو است. این تغییر رنگ علاوه بر اینکه به خودرو زیبایی می‌دهد، از بدنه خودرو نیز محافظت می‌کند. کاور مانند یک لایه چسبنده همراه با حرارت روی بدنه چسبانده می‌شود. ماندگاری کاورهای بدنه معمولا بین ۳ تا ۵ سال است و هرچه کیفیت کاور بالاتر باشد، عمر آن نیز بیشتر می‌شود. همچنین در صورتی که در یک مرکز خوب این عمل صورت گیرد، می‌توانید بدون آسیب به رنگی اصلی، کاور بدنه را تغییر یا به صورت کلی حذف کنید.
تفاوت سرامیک خودرو و کاور بدنه

اکنون که هم با سرامیک خودرو آشنا شدید و هم کاور بدنه، باید در خصوص تفاوت‌های این دو نیز مباحثی را مطرح کنیم. نکته اولی که باید در این زمینه گفته شود این است که سرامیک خودرو خاصیت آبگیریزی دارد. اما کاور بدنه این ویژگی را ندارد و حتی ممکن است پس از گذشت مدت زمانی رنگ آن نیز تغییر کند.

تفاوت دیگری که بین این دو می‌توان اشاره کرد ضخامت آن‌هاست. کاور بدنه در مقایسه با سرامیک ضخامت بیشتر دارد. همچنین نکته‌ای که قبل از استفاده از آن‌ها باید در نظر داشته باشید آسیب پذیری آن‌هاست. باید بدانید کاور بدنه اگر دچار آسیب شود و آسیب دیدگی امکان تعمیر نداشته باشد، باید به صورت کلی آن را تغییر دهید. همچنین اگر از کاور بدنه با کیفیت استفاده نکنید، ممکن است در طول زمان به رنگ بدنه خودرو شما آسیب وارد شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در مقایسه این دو بحث قیمت است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد کاور بدنه قیمت بسیار بیشتری نسبت به سرامیکی کردن خودرو دارد.

یکی از تفاوت‌های دیگر این دو بحث ساییدگی آن‌هاست. کاور بدنه به دلیل ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن، در صورت ساییدگی می‌تواند خود را ترمیم کند اما در بسیاری از سرامیک‌های خودرو این امکان وجود ندارد (در برخی از سرامیک ها که توسط مجموعه مدوسا انجام می‌شود این قابلیت وجود دارد.)
جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم ابتدا شما را با دو نوع پوشش مراقبتی مهم برای بدنه خودرو آشنا کنیم؛ سرامیک خودرو و کاور بدنه. در ابتدا توضیح دادیم که سرامیک خودرو چیست و توضیح دادیم مانند یک لایه روی بدنه خودرو شما قرار می‌گیرد. سپس در خصوص کاور بدنه خودرو توضیح دادیم و بیان شد کاور بدنه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای زیبایی و مراقبت از بدنه خودرو انجام می‌شود. سپس به بیان چند تفاوت مهم بین این دو پرداختیم. در نهایت تصمیم با شماست. افراد با توجه به بودجه مالی و زمان و البته نوع استفاده‌ای که از خودرو دارند تصمیم می‌گیرند از کدامیک برای محافظت از بدنه خودرو استفاده کنند. تنها نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کنیم انتخاب مرکز مناسب برای انجام این امور است. در کنار تفاوت‌هایی که بیان کردیم، کیفیت پوششی که برای خودرو شما استفاده می‌شود (چه سرامیک چه کاور) اهمیت بالایی دارد. کیفیت در کنار نحوه انجام کار می‌تواند در محافظت یا آسیب رسانی به بدنه خودرو شما موثر باشد.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید