ربات انسان‌نمای چینی درام می‌نوازد

 ربات انسان‌نمای چینی درام می‌نوازد

ربات انسان‌نمای چینی

شرکت شیائومی برای نمایش قابلیت‌های روبات انسان‌نمای خود به نام سایبر وان‏، به آن مهارت‌ نواختن درام آموزش داد.

در اوت ۲۰۲۱، شیائومی از روبات بیونیک انسان‌نمای کامل خود، سایبروان (CyberOne) رونمایی کرد. این روبات با قد ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن ۵۲ کیلوگرم، به دلیل توانایی‌هایش برای تقلید رفتار انسانی، مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت شیائومی برای نشان داده قابلیت‌های محصول پیشرفته خود، به این ربات یاد داده است که چطور درام بنوازد. روبات انسان‌نمای شیائومی، توانست عملکردش در نواختن درام را در سه مرحله کامل کند. ابتدا به طور خودکار ضرب‌ها را از یک فایل دیجیتال موسیقی تجزیه کرد، تا بتواند یک ملودی بلند هارمونیک تولید کند.

سپس در مرحله بعد با استفاده از یک کتابخانه آفلاین از حرکات مختلف و کالیبراسیون آنلاین، یک برنامه حرکتی هماهنگ با ملودی هارمونیک تولید شد. در نهایت، بدن روبات برای تکمیل جزء به جزء حرکات در حین نواختن درام، از طریق کنترل‌کننده کلی بدن ربات، تصحیح شد

طبق گزارش‌ها، سخت‌ترین بخش اجرای درام توسط سایبروان، نواختن سکانس‌های طولانی از ریتم‌های درام بود، زیرا نیاز بود حرکاتش پیوسته و ریتمیک و بدون تصادم باشد. برای حل این مشکل، تیم آزمایشگاه روباتیک شیائومی، بیت‌ اصلی را استخراج کرد و سپس با ساخت یک کتابخانه آفلاین، حرکات ربات را بهینه‌سازی کرد. این به سایبروان کمک کرد تا بتواند آهنگی پیوسته بنوازد که با هر ضربه به درام، هماهنگ باشد.

توانایی سایبروان در نواختن درام، تاییدی بر توانایی این روبات در هماهنگی کل بدن و انجام حرکات سریع و دقیق است. با وجود این، مهارت‌های درام‌نواز روبات هنوز به پای درام‌نوازان حرفه‌ای نمی‌رسد. تیم شیائومی در حال کار روی بهبود توانایی‌های حرکتی نسل دوم روبات‌هایش، یعنی سایبروان است.

البته روباتی که درام می‌نوازد چیز جدید نیست. در واقع، یک گروه تمام روباتیک آلمانی به نام «Compressorhead» وجود دارد که درامرش روباتی با چهار بازوی حرکتی است. با این حال، سایبروان، اولین روبات بیونیک انسان‌نما در اندازه یک انسان معمولی است که توانسته این مهارت را بیاموزد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید