درمان فوری سردی معده در خانه

 درمان فوری سردی معده در خانه

سردی معده

سردی معده و از مشکلات رایج به خصوص در سنین بالاتر است. در نتیجه سردی معده سایر اختلالات گوارشی نیز ممکن است تجربه شود که برای پیشگیری و درمان آن می‌توان به مصرف داروهای گیاهی و طب سنتی مراجعه کرد. در این مطلب از آلامتو به روش های درمان فوری سردی معده در خانه با عسل، اسپند، سیاه دانه و بارهنگ اشاره می‌کنیم.

سردی معده چیست؟

سردی معده از مشکلات مشکلاتی است که افراد بسیاری از آن گله دارند. این عارضه می‌تواند ناشی از خوردن یا نوشیدن بعضی از مواد غذایی و خوراکی‌ها باشد. البته سردی معده ممکن است در پی بروز برخی از بیماری‌ها، به شکل علامت جانبی ظاهر شود. بسیاری از موارد سردی معده دارای علائمی مشابه با درد معده است. همین باعث می‌شود که افراد به دنبال مصرف داروهایی برای کاهش درد معده خود باشند، در حالیکه این درد نیاز به تشخیص و درمان متناسب با علت آن دارد.

عوارض سردی معده

عوارض سردی معده به شکل نشانه های بالینی مشاهده می‌شود که عبارتند از:
۱٫ عوارض سردی معده: درد معده همراه با سرما و سوزن سوزن شدن

از شایعترین عوارض سردی معده و روده احساس دردی شدید است که همراه با احساس سرما یا سوزن سوزن شدن آن است. این درد با مصرف غذاهایی که طبع سرد دارند بیشتر خود را نشان می‌دهد. این درد در بیشتر موارد با مصرف غذای گرم که دمای معده را افزایش می‌دهد، بهبود می‌یابد. به همین علت خوردن غذاهایی با طبع گرم به درمان درد ناشی از سردی معده کمک می‌کند.
۲٫ عوارض سردی معده: احساس لرز

افرادی که دچار سردی معده هستند، دائماً احساس سرما و لرز در بدن خود دارند. چنین افرادی اغلب به دنبال نوشیدنی های گرم هستند و با خوردن آن احساس گرمای درونی می‌کنند.
۳٫ عوارض سردی معده: بی مزه بودن دهان

بی مزه بودن یا تلخی دهان از دیگر عوارض سردی معده است. افرادی بی مزگی یا تلخی دهان را تجربه می‌کنند، باید برای بررسی احتمال سردی معده و درمان آن به پزشک مراجعه کنند.
۴٫ عوارض سردی معده: اسهال

افراد مبتلا به سردی معده، معمولاً اسهال و شل بودن مدفوع را تجربه می‌کنند. البته فراموش نکنید که علل بسیاری برای اسهال وجود دارد.

درمان سردی معده در خانه با عسل

درمان سردی معده در خانه با عسل پس از مصرف غذاهایی که طبع سرد دارند توصیه می‌شوند. به این منظور پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از عسل طبیعی را میل کنید. همچنین می‌توانید آن را به انواع دمنوش ها و چای هایی که طبع گرم دارند، اضافه کنید.
درمان سردی معده با اسپند

درمان سردی معده با اسپند به خاطر طبع گرم آن است. به خاطر وجود آلکالوئیدها در ترکیب اسپند بهتر است پیش از مصرف، دانه های اسپند را ۶ مرتبه با آب سرد و یک مرتبه با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن آن را مصرف کنید. یک قاشق مربا خوری عسل و اسپند را شب هنگام با کمک آب میل کنید.

درمان سردی معده با سیاه دانه

درمان سردی معده با سیاهدانه باعث تقویت معده و درمان درد آن می‌شود. سیاه دانه دارای طبیعی گرم است که به راحتی سردی معده را برطف کرده و با تسکین عصب های معده از ترشح بیش از اندازه اسید معده پیشگیری می‌کند.

درمان سردی معده با بارهنگ

 

درمان سردی معده با بارهنگ توصیه نمی‌شود زیرا بارهنگ دارای طبع سرد و خشک است. اما برای بهره بردن از خواص درمانی بارهنگ باید آن را عرق نعنا ترکیب کرد، زیرا نعناع طبع گرم و خشک دارد.

درمان سردی معده با داروی گیاهی

درمان سردی معده با داروی گیاهی مانند دانه رازیانه و ادویه جاتی مثل هل، زعفران و میخک نیز موثر است.
زنجبیل یکی دیگر از ادویه ها برای درمان سردی معده با داروی گیاهی است. برای گرم کردن معده باید دمنوش زنجبیل را تهیه کرده و پس از ترکیب آن با عسل آن را برای کنترل و کاهش درمان دردهای گوارشی میل کنید.

دمنوش برای سردی معده

بابونه یک دمنوش برای سردی معده است که موجب برطرف کردن التهاب و سردی معده می‌شود. بهتر است این دمنوش همراه با نبات تهیه شود.

اضافه کردن هل به دمنوش برای سردی معده باعث اضافه شدن طبع گرم به آن ماده غذایی خواهد شد و با کنترل سردی معده به رفع درد آن کمک می‌کند.

درمان سردی معده با طب سنتی

برای درمان سردی معده با طب سنتی، آویشن توصیه می‌شود. به این منظور باید برگ های این گیاه را بجوید یا آن را دم کرده و مصرف کنید.
نعناع یکی دیگری از روش های طب سنتی برای درمان سردی معده است. در این درمان نعناع پودر شده را در غذا یا ماست و نوشیدنی ها ریخته یا چای و دمنوش از برگ های خشک شده آن تهیه کنید.
درمان سردی معده با سرکه انگور نیز در طب سنتی پیشنهاد شده است. برای رفع التهاب و سردی معده مقداری سرکه انگور را در آب حل کنید و آن را در طول روز مصرف کنید.

 

برای سردی معده قرص بلغم نیاک توصیه می‌شود. این محصول کاملا گیاهی است و با برطرف کردن سردی و رطوبت معده به کاهش درد و سایر تاثیرات منفی آن کمک می‌کند. این قرص که دارای خاصیت بادشکنی است موجب بالا رفتن حرارت معده شده و با کمک به هضم بهتر غذا در رفع نفخ و ورم آن نیز موثر است.

 

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید