خشم وزیر فرانسه از توهین‌های بازیکنان و مردم آرژانتین

 خشم وزیر فرانسه از توهین‌های بازیکنان و مردم آرژانتین

تیم ارژانتین

مقامات سیاسی فرانسه از رفتارهای آرژانتینی‌ها عصبانی هستند.

رفتارهای عجیب چند بازیکن آرژانتین و هواداران این کشور پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ صدای مقامات سیاسی کشور فرانسه را هم در آورده است.

امیلیانو مارتینز، دورازه‌بان تیم ملی آرژانتین که نقش مهمی در قهرمانی کشورش داشت یکی از کسانی است که در چند مورد برای کیلیان امباپه کری خوانده و باعث ناراحتی فرانسوی‌ها شده است. او یک بار در جریان جشن آرژانتینی‌ها در رختکن ورزشگاه لوسیل خواستار یک دقیقه سکوت برای امباپه شد که ویدیوی آن در فضای مجازی هم واکنش‌های زیادی را در پی داشت. مارتینز هم‌چنین در جشن قهرمانی آرژانتین یک عروسک لاکپشت با صورت امباپه را به دست داشت.

مهاجم ۲۴ ساله پاری‌سن‌ژرمن و هم‌تیمی‌های او در فرانسه نیز پس از بازی در شبکه‌های اجتماعی مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفتند.

برونو له‌مر، وزیر اقتصاد، دارایی و بازیابی فرانسه، رفتار مارتینز و هم‌چنین رفتارهای جنجالی علیه امباپه در جشن‌های آرژانتینی‌ها را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

له‌مر که به شدت از این موضوع عصبانی بود از فیفا درخواست کرده رفتارهای مارتینز و دیگر آرژانتینی‌ها را مورد بررسی قرار دهد. او در صحبت با رادیو سود گفت: “فیفا چه کار می‌کند؟ ورزش باید جوانمردانه باشد. این نشان دادن احترام به دیگران است. این نشان دادن احترام به کسانی است که باختند.»

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید