ترامپ و بایدن؛ نماینده عصر عجیب و غریب آمریکا

 ترامپ و بایدن؛ نماینده عصر عجیب و غریب آمریکا

ترامپ وبایدن

یک نویسنده و تحلیلگر آمریکایی طی مقاله‌ای به دوران عجیب و غریب ترامپ و بایدن می‌پردازد و می‌نویسد، بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند بگوید ترامپ «غیر طبیعی» است؛ اما یکی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه می‌تواند همین ایراد را به خود بایدن بگیرد و این مساله در دل خود احتمال انتقال از مرحله “دراماتیک و عجیب غریب” را دارد که مشخصه اصلی دوران “ترامپ – بایدن” است.

ریچ لوری، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی به فیلم ویدئویی که در آن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نامزدی خود را برای دومین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد، پرداخت و گفت، آنچه او در این فیلم گفته در چارچوب نبرد تعیین “عادی‌ترین” حزب در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

 

وی در مقاله‌ای که در مجله پولیتیکو منتشر شد، نوشت، بایدن بر تمایز خود از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تمرکز کرده است به این دلیل که ترامپ تهدیدی برای نهادها و هنجارهای سنتی است یا با آنها مخالف است.

 

لوری افزود، هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات هم تلاش می‌کنند مواضع خود را به عنوان سیاست “عادی” در مقابل سیاست “دیوانه” تنظیم کنند. نبرد نهایی برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ بر سر این خواهد بود که کدام حزب “عادی”‌تر است.

 

این نویسنده همچنین گفت: “بایدن و تیمش معتقدند که نبرد جدید با ترامپ آسان خواهد بود”. او ترامپ را “اخلالگر” توصیف کرد.

 

نویسنده معتقد است که ترامپ به رویکردهای معمول سیاسی علاقه نشان نمی‌دهد زیرا بر این باور است که سیاست‌های ناآشنا باید اعمال شوند. مکتبی که ترامپ نمایندگی می‌کند معتقد است که سیاست‌های «عادی» فاسد هستند و رویکرد «عادی» بی‌فایده است.

 

این نویسنده در ادامه اظهار داشت که ترامپ در سال ۲۰۱۶ همه قوانین را زیر پا گذاشت، زیرا مواضع جدیدی در مورد پرونده‌هایی مانند مهاجرت، تجارت و چین مطرح کرد و اکنون نیز می‌خواهد همه قوانین را زیر پا بگذارد تا از کسانی که به سرقت نتایج انتخابات ریاست جمهوری متهم می‌کند، انتقام بگیرد.

 

ریچ لوری می‌نویسد: «همه اینها به صلاح بایدن است» و افزود: ترامپ تلاش کرد تا معاونش، مایک پنس شمارش آرا را در سال ۲۰۲۰ مختل کند. او همچنین از کسانی که به ساختمان کنگره یورش بردند دفاع کرد و خواستار تعلیق قانون اساسی شد.

 

 

نویسنده به این نتیجه رسیده که همه این‌ها بایدن را در مقایسه، «عادی» می‌کند. لوری در این زمینه می‌نویسد نامزدی جمهوری خواه دیگری غیر از ترامپ معادله را برای بایدن وارونه می‌کند؛ نبرد با ترامپ، بایدن را از انتقادات ناشی از سن بالای او محافظت می‌کند چرا که ترامپ نیز مسن محسوب می‌شود؛ اما دیگر چهره‌های جمهوری خواه می‌توانند این موضوع را محوری کنند. نامزدی یک پیرمرد ۸۰ ساله برای یک دوره دوم غیرطبیعی، بی‌سابقه و شرم آور است. در مقابل، نامزدی چهره‌هایی مانند رونالد دیسانتیس ۴۴ ساله، فرماندار فلوریدا یا سناتور تیموتی یوجین اسکات ۵۷ ساله معمول و مورد انتظار است.

 

این نویسنده می‌افزاید: کارنامه دیسانتیس در مسیر عادی سیاست حزب جمهوری خواه است و با ترامپ بسیار متفاوت است. فرماندار فلوریدا هم سخنرانی‌هایی می‌کند که در چارچوب سخنرانی‌های سنتی معمول قرار دارد.

 

بر این اساس، نویسنده معتقد است که “دسانتیس یا هر جمهوری خواه دیگری غیر از ترامپ در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت تا رقابت ریاست جمهوری را حول محور بایدن قرار دهد.”

 

وی همچنین ادامه داد: بایدن متعهد شد که کاخ سفید را به “وضعیت عادی” برگرداند؛ اما خروج او از افغانستان و بی‌توجهی به پرونده‌هایی مانند مهاجران و مرزها، امیدها را درباره صلاحیت وی بر باد داد.

 

نویسنده همچنین به سطوح بسیار بالای توافق‌ها در دوران بایدن و اتخاذ سیاست‌هایی در راستای منافع اردوگاه چپ در حزبش پرداخت و در پایان به این نتیجه رسید که بایدن می‌تواند بگوید ترامپ «غیر طبیعی» است؛ اما یکی دیگر از چهره‌های جمهوری‌خواه می‌تواند همین ایراد را به خود بایدن بگیرد و این مساله در دل خود احتمال انتقال از مرحله “دراماتیک و عجیب غریب” دارد که مشخصه اصلی دوران “ترامپ – بایدن” است.

 

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید