بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

 بهترین پاک کننده صورت برای انواع پوست

صورت

احتمالا شما هم موافق هستید که بعد از گذراندن روزی طولانی و پر از تنش، هیچ چیز به اندازه پاکسازی پوست نمی‌تواند به سرحال شدن‌مان کمک کند. از بین بردن آلودگی‌های سطحی، ذرات عرق و مواد آرایشی به پوست اجازه تنفس می‌دهد و باعث افزایش قدرت ترمیم و تکثیر سلول‌های پوستی می‌شود. به علاوه، پاکسازی اصولی پوست، زمینه را برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی نیز فراهم می‌کند.
چرا باید از پاک کننده‌های صورت استفاده کنیم؟

پاکسازی، اولین و مهم‌ترین بخش هر روتین مراقبتی ساده است. اما نکته مهمی که برای شروع پاکسازی وجود دارد، انتخاب شوینده مناسب است. برای درک اهمیت این موضوع، بهتر است در نظر داشته باشید که نوع شوینده‌ مورد استفاده شما، تاثیر بسیاری بر سلامت و زیبایی پوستتان دارد.

برخلاف تصور بسیاری از ما، نقش پاک کننده‌های پوست، بسیار فراتر از پاکسازی و تمیز کردن آلودگی‌های پوستی است. شوینده‌ها، به شرطی که درست انتخاب شوند و به نحو صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند مزایای بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشند:

سبوم اضافی را از بین می‌برند و با کنترل فعالیت غدد سباسه، مانع از ایجاد آکنه‌های جدید می‌شوند.
با پاکسازی عمقی منافذ پوست، از مسدودیت منافذ و اختلال در تنفس سلولی جلوگیری می‌نمایند.
آب و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و پوستتان را از کم آبی و دهیدراتاسیون نجات می‌دهند.
بستر مناسبی برای افزایش قدرت عمل دیگر محصولات بهداشتی پوست مانند: سرم، ماسک، روغن تقویت کننده و … فراهم می‌کنند.

انتخاب پاک کننده صورت مناسب

هدف اولیه پاکسازی، از بین بردن باقی مانده لوازم آرایشی، آلودگی و چربی اضافی پوست است. نکته مهمی که در انتخاب و خریداری پاک کننده‌های پوست باید به آن توجه شود، جنس پوست هر فرد است. شوینده‌های پوست در انواع مختلفی تولید می‌شوند و تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. تفاوت عمده این شوینده‌ها در قدرت پاکسازی و بافت آنها است و هر کدام از آنها مناسب با نیازهای مختلف انواع پوست فرموله شده‌اند.

پاک کننده صورت

فرمولاسیون ایده آل پاک کننده پوست صورت، برای هر فرد با توجه به جنس پوست، شرایط محیطی، نوسانات هورمونی و … متفاوت است. با این وجود، هنگام انتخاب شوینده مناسب، ممکن است با گستره وسیعی از انواع محصولات روبرو شوید. اما اگر با جنس پوست و نیازهای اساسی آن آشنا باشید، بهتر می‌توانید، پاک کننده مناسب را انتخاب نمایید.
آشنایی با یکسری اصول کلی درباره انواع پوست و نیازهای اختصاصی هرکدام از آنها، می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح به شما کمک کند:

پوست معمولی

این مدل پوست با مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد یا تولید سبوم اضافی روبرو نمی‌شود. افرادی که پوست معمولی دارند، به طور عمده معضلاتی مانند منافذ باز، حساسیت و آکنه را تجربه نمی‌کنند.

پوست خشک

زمانی که پوست شما قادر به تولید مقدار کافی چربی طبیعی نیست و نمی‌تواند آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را تامین نماید، به عنوان پوست خشک تلقی می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن، چین و چروک قابل مشاهده، افزایش حساسیت و التهاب روبرو شوند.

انواع پوست

پوست چرب

غدد سباسه پوست چرب، فعالیت بیش از اندازه‌ای دارند و سبوم زیادی تولید می‌کنند. به همین خاطر است که پوست‌های چرب با معضلاتی مانند منافذ باز و بزرگ، جوش سرسیاه و زیر پوستی و براقیت بیش از حد مواجه می‌شوند.

پوست مختلط

این نوع پوست، دارای نواحی چرب و خشک است و به همین خاطر مختلط نامیده می‌شود. وجود تیرگی و لک‌های پوستی، منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه از جمله مشکلات رایج پوست‌های مختلط است.

پوست حساس

پوست‌های حساس، اغلب با قرارگیری در معرض کوچکترین محرک‌های داخلی و محیطی مانند: تغییرات اقلیمی، اختلال هورمونی و آلرژن‌ها واکنش نشان می‌دهند. این علائم می‌توانند شامل سوزش، التهاب و قرمزی پوست باشند.
با انواع پاک کننده‌های مناسب پوست آشنا شوید
ژل های پاک کننده

این پاک کننده‌ها، بافت با قوام و شفافی دارند و به راحتی روی سطح پوست پخش می‌شوند. شوینده‌های ژله‌ای در مقایسه با دیگر انواع شوینده‌ها، برای شستشوی پوست و تکمیل عملکرد خود به آب فراوانی احتیاج دارند. ژل پاک کننده برای پوست‌های معمولی، چرب، مختلط و مستعد آکنه انتخابی ایده آل و مناسب به شمار می‌آید.
از بارزترین مزایای ژل پاک کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به واسطه وجود مواد پاک کننده مانند سالیسیلیک اسید، ژل‌ها قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند و لایه‌های عمقی پوست را از انواع آلودگی‌ها تمیز می‌کنند.
تولید سبوم را کنترل می‌نمایند و چربی اضافی پوست را از بین می‌برند.
با کنترل فعالیت باکتری‌ها و مختل کردن چرخه تکثیر آنها، مانع از ایجاد آکنه‌های جدید می‌شوند.
فرمولاسیون این محصولات، اغلب حاوی هیالورونیک اسید است. به همین خاطر، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی عالی دارند و طراوت و شادابی بینظیری به پوستتان می‌دهند.
ژل پاک کننده، برای پاکسازی عمقی و کامل مواد آرایشی، محصولی عالی است.

 

یکی از بهترین پاک کننده صورت با پوست چرب، ژل سی بی است. این محصول، پاک کننده قدرتمندی است که منافذ پوستی را به صورت عمقی تمیز می‌کند. به علاوه، با کنترل تولید و ترشح چربی طبیعی، مانع از براق شدن پوست می‌شود. نکته مهم اینکه، ژل سی بی فاقد هرگونه ماده صابونی است و باعث خشکی پوست و اختلال PH آن نمی‌شود.

ژل پاک کننده پوست مختلط تا چرب سی بی

پاک کننده کرمی

پاک کننده‌های کرمی، بافت بسیار لطیف و غنی دارند و خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای دارند. این پاک کننده‌ها، کف زیادی تولید نمی‌کنند و چربی طبیعی پوست را ازبین نمی‌برند.
اگر پوست خشک و حساسی دارید، شوینده‌های کرمی با توجه به دلایل زیر، انتخاب خوبی برای شما به شمار می‌روند:

ترشح سبوم پوستی را کنترل می‌کنند.
بقایای چسبناک مواد آرایشی را به خوبی پاکسازی می‌نمایند.
برخی از شوینده‌های کرمی حاوی موادی مانند بنزوئیل اکسید هستند و در کنترل و کاهش آکنه‌های پوستی نقش دارند.
حاوی مقدار قابل توجهی هیالورونیک اسید هستند و با تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست، مانع خشکی و حساسیت آن می‌شوند.
فرمولاسیون ملایم شوینده‌های کرمی، حساسیت، التهاب و قرمزی پوست را التیام می‌دهند.

 

ورونیک، پاک کننده کرمی بسیار مرغوب با فرمولاسیون لابراتورهای آرایشی فرانسوی است. این محصول، ساختاری بسیار مغذی دارد و سلول‌های پوستی را به خوبی تغذیه می‌کند. همچنین، با تامین آب و رطوبت مورد نیاز پوست، لطافت و نرمی را به آن هدیه می‌دهد. وجود عامل جوان کننده SYMFINITY در ساختار ورونیک، آن را به یکی از بهترین پاک کننده صورت برای پوست خشک تبدیل کرده است.

کرم پاک کننده پوست نرمال تا خشک ورونیک

پاک کننده های فومی

شوینده‌های فومی به دو شکل کرم و ژل عرضه می‌شوند. این شوینده‌ها، هنگام خروج از محفظه خود به شکل فوم درمی‌آیند و به خوبی با آب مخلوط می‌شوند. فوم‌ها کف زیادی تولید می‌کنند و به عنوان یکی از قدرتمندترین انواع شوینده پوستی شناخته می‌شوند. این نوع پاک کننده، با پوست‌های چرب و مختلط سازگاری عالی دارند.

فوم‌ها به دلیل بافت منحصر به فرد خود، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند و می‌توانند عمیق‌ترین لایه‌های پوست را پاکسازی نمایند.
اگر از لایه‌های متعدد مواد آرایشی برای میکاپ خود استفاده می‌کنید، فوم‌ها بهترین پاک کننده برای شما هستند.
اگرچه قدرت کف سازی فوم‌ها تا حد بسیاری با فرمولاسیون خاص آنها مرتبط است، اما عنصر اصلی که باعث ایجاد کف می‌شود، سدیم لوریل سولفات است. به همین خاطر هم معمولا استفاده از فوم‌ها به کسانی که پوست خشک و حساس دارند توصیه نمی‌شود.

 

فوم ژوت، فرمولاسیونی ارگانیک دارد و حاوی عصاره آلوئه ورا، جوانه گندم و روغن کالندولا است. این فوم، منافذ پوستی را به صورت عمقی تمیز می‌کند و با اثر لایه برداری خود، سلول‌های مرده سطح پوست را نیز از بین می‌برد.
ژوت، ساختار التیام بخش و ضد التهابی دارد و قرمزی، حساسیت و سوزش پوست را تسکین می‌دهد. قدرت پاک کنندگی ملایم فوم ژوت، آن را به پاک کننده مناسبی برای استفاده در ناحیه حساس دور چشم تبدیل کرده است. با استفاده از این فوم، انواع آلودگی و مواد آرایشی پاکسازی شده و پوست با طراوت خواهد شد.

فوم شستشو پوست چرب ژوت

میسلار واتر

میسلارها جز سبک‌ترین انواع پاک کننده‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و غلظت و بافتی مشابه با آب معمولی دارند. این شوینده‌ها با فناوری میسل ساخته می‌شوند؛ میسل‌ها مولکول‌های روغنی بسیار ریزی هستند که ذرات آلودگی و چربی را به راحتی از بین می‌برند.

میسلار ها معمولا با پدهای پنبه‌ای استریل و مخصوص استفاده می‌شوند و نیاز به آبکشی ندارند. این محصول برای استفاده انواع پوست مناسب است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه پاکسازی دارد.

میسلار ها، محصولاتی چند منظوره هستند که علاوه بر پاکسازی پوست، به طور اختصاصی برای تمیز کردن مواد آرایشی نیز کاربرد دارند.
اگر پوست خشک و بسیار حساسی دارید، فرمولاسیون ملایم میسلار ها برای پوستتان عالی هستند.
می توانید از انواع میسلار برای پاکسازی پوست حساس دور چشم استفاده کنید.
میسلار ها با انواع سرامیدهای بازگرداننده و نیاسینامید فرموله شده‌اند و در تسکین التهابات پوستی و کاهش اندازه منافذ نقش دارند.

 

میسلار دیپ سنس، محصولی بی‌همتا است که مناسب پوست چرب طراحی شده است. این میسلار، فرمولاسیون ملایمی بر پایه عصاره بامبو و روغن‌های آملا و درخت چای دارد.

ساختار دیپ سنس برای استفاده در نواحی حساس پوست صورت( پوست لب و پوست دور چشم) مناسب است و نیاز به آبکشی ندارد. همچنین، فاقد هرگونه مواد شیمیایی حساسیت زا مانند پارابن، الکل و صابون است و باعث ایجاد خشکی پوست، احساس کشیدگی و واکنش آلرژیک نمی‌شود.

میسلار واتر بامبو پوست چرب دیپ سنس

پن های صابونی

صابون‌های معمولی که برای شستشوی پوست بدن استفاده می‌کنیم، اغلب فرمولاسیون ph خشنی دارند و می‌توانند پوست حساس ناحیه صورت را با مشکل مواجه کنند. پن‌ها، شوینده‌های صابونی هستند که مخصوص پوست صورت فرموله شده‌اند و ساختار بسیار ملایمی دارند و بهترین شوینده برای پوست‌های چرب و مختلط به شمار می‌روند.

پن شوینده با کنترل غدد سباسه پوست، سبوم و چربی اضافی را از بین می‌برد و از براق شدن پوست‌های چرب جلوگیری می‌نماید.
اگر پوست خشک، حساس و دهیدراته‌ای دارید، بهتر است از پن‌ها استفاده نکنید.

 

پن ژیل بوته، محصولی فرانسوی است که مخصوص پوست‌های چرب طراحی و تولید شده است. این پن، فاقد مواد صابونی است. ژیل بوته، به دلیل فرمولاسیون بسیار ملایم با PH پوست صورت سازگار است. وجود گل دریای مرده در ساختار این محصول، خاصیت لایه برداری خوبی به آن می‌دهد.

پن ژیل بوته، فرمولاسیونی هیپوآلرژنیک و غیر کمدون زا دارد و مانع از ایجاد واکنش‌های آلرژیک و آکنه‌های پوستی می‌شود.

پن پوست چرب ژیل بوته

پاک کننده های روغنی

برخی از انواع پاک کننده‌ها، ساختاری بر پایه مواد روغنی و فرمولاسیون بسیار ملایمی دارند. برخی از انواع این شوینده‌ها ضد آب هستند و برای تغذیه اختصاصی پوست و جلوگیری از خشکی آن تولید شده‌اند. استفاده از پاک کننده‌های روغنی، برای پوست‌های معمولی، خشک و حساس پیشنهاد می‌شود.

این محصولات، قدرت پاک کنندگی عمیقی ندارند و بیشتر به عنوان پاک کننده آرایشی به کار برده می شوند.
توصیه می‌شود بعد از استفاده از پاک کننده روغنی، با شوینده مناسبی پوستتان را پاکسازی کنید.

انواع بالم شوینده

بالم‌های پاک کننده، خواصی مشابه با روغن‌های پاک کننده دارند. اما همانطور که از اسم آنها پیدا است، بالم‌ها غلظت و انسجام بیشتری دارند. این مدل شوینده، با فرمولی بسیار غنی و کرمی به دو شکل بدون نیاز به شستشو و نیازمند شستشو تولید می‌شود. انواع بدون نیاز به شستشوی بالم‌ها، گزینه خوبی برای استفاده در مسافرت و مواقع اورژانسی هستند. در نظر داشته باشید که بالم‌ها، می‌توانند پاک کننده مناسبی برای پوست‌های خشک و معمولی باشند.

ماهیت چرب بالم‌ها، به راحتی با مواد آرایشی ترکیب می‌شود و آنها را از روی پوستتان تمیز می‌کند.

فرمولاسیون غنی بالم‌، نیازهای تغذیه‌ای سلول‌های پوستی را تامین می‌نماید.
این شوینده‌ها، مکمل مناسبی برای تکمیل روتین‌های مراقبتی تغذیه‌ کننده پوست محسوب می‌شوند.

پاک کننده خاک رس

پاک کننده خاک رس

همان طور که از اسم آن پیداست پاک کننده‌ها، حاوی خاک رس هستند و از غلظت بالایی برخوردارند؛ عملکردی مشابه با اسکراب‌های خاک رس از خود نشان می‌دهند و انتخابی ایده آل برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه هستند.

خواص مات کننده دارند و مانع از براق شدن پوست در اثر افزایش تولید چربی طبیعی می‌شوند.
قدرت سم زدایی دارند و چرخه تکثیر باکتری‌های پوستی را کنترل می‌کنند.
آلودگی سطحی پوست را از بین می‌برند و روغن اضافی و ناخالصی‌ها را از منافذ پوستی خارج می‌نمایند.
در برخی موارد به دلیل جذب بیش از حد چربی طبیعی پوست، ممکن است باعث ایجاد آکنه شوند.
اما، گزینه مناسبی برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست نیستند.

پاک کننده های پودری

پاک کننده‌های پودری، نسل جدیدی از انواع شوینده‌های پوست هستند. این شوینده‌ها در اثر تماس با آب، بافت کفی یا کرمی ایجاد می‌کنند و شما می‌توانید با تنظیم میزان آبی که استفاده می‌کنید، قوام این شوینده را کنترل نمایید. این پودرها از نظر اندازه دانه‌ها و قدرت کف سازی با یکدیگر تفاوت دارند. اگر پوست چرب، مختلط یا حساسی دارید، شوینده‌های پودری می‌توانند نیازهای پوست شما را به خوبی برطرف نمایند.

پودرهای شوینده، با توجه به اندازه دانه‌های خود، قدرت لایه برداری دارند و می‌توانند جایگزین خوبی برای اسکراب‌های لایه بردار روتین شما باشند.
به مرور زمان، منجر به رفع تیرگی و روشن شدن پوست می‌شوند.
این پودرها، قدرت پاک کنندگی متمرکز و قدرتمندی دارند و منافذ پوستی را به خوبی تمیز می‌کنند.
پودرهای پاک کننده، به راحتی با مواد آرایشی ترکیب می‌شوند و بقایای آنها را از بین می‌برند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید