برنامه جاهطلبانه خالق پابجی برای انتشار چند بازی جدید
خالق بازی محبوب پابجی، در نظر دارد تا بهزودی چندین بازی متفاوت و هیجانانگیز را منتشر کند.
بنابر گزارش ورج، برندان گرین، چهرهی سرشناس صنعت بازیهای ویدیویی و خالق بازی محبوب پابجی، با ارائهی برنامههای بلندپروازانهای برای آیندهی بازیهایش، بار دیگر توجهات را به سمت خود جلب کرد. استودیوی PlayerUnknown Productions تحت مدیریت گرین، درحال کار روی چندین بازی جدید است که همگی به سمت یک هدف نهایی، یعنی ایجاد یک تجربهی عظیم گروهی حرکت میکنند.
اولین بازی این مجموعه، Prologue: Go Wayback نام دارد. این بازی بهعنوان یک بازی جهانباز تکنفره در ژانر بقا توصیف شده و تمرکز آن روی فناوری تولید بینهایت زمینهای بازی بهصورت خودکار و با استفاده از یادگیری ماشین است. این فناوری به بازی اجازه میدهد تا میلیونها نقشه را بهصورت آنی ایجاد کند.
Prologue قرار است در سال ۲۰۲۵ و پس از چندین مرحلهی تست، بهصورت دسترسی زودهنگام در استیم عرضه شود. برای نمایش تواناییهای این فناوری، استودیو یک نسخهی نمایشی رایگان بهنام Preface: Undiscovered World را در استیم منتشر کرد.
این بازیها تنها بخشی از پازل بزرگ گرین هستند؛ چراکه پروژهی نهایی او Artemis نام دارد که درواقع یک بازی عظیم چندنفره محسوب میشود که بازیکنان را در یک دنیای بینهایت غرق میکند. گرین پیشازاین، در سال ۲۰۲۲ به پروژهی آرتمیس اشاره کرده بود، اما در آن زمان روی پشتیبانی از توکنهای غیر متمرکز (NFT) تاکید داشت. با این حال، در اعلامیهی اخیر، هیچ اشارهای به NFT نشده و بهنظر میرسد که این فناوری مبتنیبر بلاکچین، در بازی چندبعدی آرتمیس نقشی نداشته باشد.
مقالههای مرتبط
بازی خاطرهانگیز «مار» نوکیا، در قالب ویجت وارد گوشیهای ناتینگ شد
سونی بهمناسبت ۳۰ سالگی پلیاستیشن، صفحه بوت خاطرهانگیز PS1 را به PS5 اضافه کرد [تماشا کنید]
بازی No Man’s Sky پس از ۸ سال رتبه «بسیار مثبت» را در استیم دریافت کرد
گرین دربارهی چشمانداز خود برای آرتمیس میگوید: «دیدگاه من برای آرتمیس چالشبرانگیز است، اما ما قصد داریم قدمبهقدم پیش برویم و این سه بازی به ما یک پایهی فنی محکم برای مقیاسبندی بیشتر میدهند. پس از Prologue، دو بازی دیگر نیز برای انتشار در سالهای آینده برنامهریزی شده است که هرکدام به چالشهای فنی مهمی میپردازند که استودیو را به محصول نهایی نزدیکتر میکنند.»
باتوجهبه سابقهی موفقیتآمیز گرین در خلق پابجی، انتظار میرود که پروژههای جدید او نیز با استقبال گستردهای روبهرو شوند. فناوری تولید خودکار بینهایت زمین بازی، پتانسیل ایجاد تجربهی بازی بسیار متنوع و پویا را فراهم میکند و میتواند بهعنوان یک استاندارد جدید در صنعت بازیسازی مطرح شود.