برای آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل چه‌کار کنیم؟

 برای آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل چه‌کار کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی

 

۱. حسابی پرس‌وجو و تحقیق کنید

می‌خواهید آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل را شروع کنید؟ قبل از هر چیز حسابی درباره‌اش تحقیق کنید و تمام ابهام‌هایتان را از بین ببرید. ببینید آیا اصلا این روش یادگیری برای شما مناسب است و می‌تواند شما را به هدفتان برساند یا خیر. با کسانی که از روش یادگیری زبان انگلیسی در خانه استفاده کرده‌اند، مشورت کنید و درباره تجربه‌ها و راهکارهایشان بپرسید.

اگر زمان مشخصی برای یادگیری زبان انگلیسی ندارید یا به هر دلیلی نمی‌توانید در کلاس زبان شرکت کنید، آموزش زبان انگلیسی در منزل حتما به کارتان می‌آید. خانم‌های خانه‌دار و دانشجویان و دانش‌آموزان در فصل تابستان هم می‌توانند در منزل به‌صورت خودخوان زبان انگلیسی را یاد بگیرند.
۲. انگیزه‌تان از یادگیری زبان را مشخص کنید

ما برای آموزش زبان انگلیسی یا هر فعالیت دیگری که فکرش را بکنید به انگیزه نیاز داریم.
بنابراین خوب فکر کنید و فهرستی از انگیزه‌هایتان بنویسید. مثلا اگر عاشق فیلم و سریال یا انیمیشن هستید، تماشای بدون زیرنویس آنها انگیزه خوبی برای یادگیری زبان است. همچنین برای کسانی که عاشق مسافرت هستند، توانایی ارتباط برقرارکردن با آدم‌ها در سفر می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای یادگیری زبان انگلیسی ایجاد کند.
۳. هدف‌هایتان را فهرست کنید

اگر می‌خواهید آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل را شروع کنید، حتما هدف‌هایتان را دقیق و روشن روی کاغذ بنویسید و بازه‌های زمانی دقیق برای رسیدن به هدفتان تعیین کنید. مثلا بگویید «می‌خواهم ۶ ماه دیگر یک متن انگلیسی بدون غلط در حد متوسط بنویسم» یا «باید تا ۱ سال دیگر در آزمون آیلتس حداقل نمره ۷ بگیرم».
۴. فعالیت‌های روزانه‌تان را بنویسید

بهتر است قبل از شروع آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل، تمام فعالیت‌های روزانه و مدت‌زمانشان را یادداشت کنید. این‌طوری اوقات فراغت، زمان‌های مرده و ساعت‌هایی که به بیکاری می‌گذرانید، مشخص می‌شوند و می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، زمان‌های مشخصی از روز را برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه خالی کنید و ازشان حسابی بهره ببرید.
۵. تعیین کنید تا چه اندازه با زبان انگلیسی آشنا هستید

برای آموزش زبان انگلیسی در منزل باید قبل از هر اقدامی، سطح زبانتان معلوم شود. شما برای شروع یا ادامه مسیر یادگیری، به تعیین سطحی درست‌وحسابی نیاز دارید. با استفاده از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های استاندارد، میزان تسلط خود را مشخص کنید. این‌طوری تکلیفتان با خودتان، منابع موردنیاز و مدت‌زمان رسیدن به هدفتان مشخص‌تر می‌شود.
۱۲ روش برای یادگیری رایگان زبان انگلیسی در خانه
۱. برای یادگیری هر ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی برنامه داشته باشید

حتما می‌دانید که خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت‌کردن (Speaking) و شنیدن (Listening) مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی هستند. مباحث دیگری مثل واژگان، گرامر و تلفظ زیرمجموعه‌های همین مهارت‌ها محسوب می‌شوند.

ممکن است با توجه به هدف‌هایی که دارید، فکر کنید باید روی یکی‌دو تا از این مهارت‌ها متمرکز شوید. باید بهتان بگوییم سخت در اشتباهید! مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی مثل زنجیر به هم وصل‌اند و بهترین روش آموزش زبان انگلیسی در منزل روشی است که هر ۴ مهارت را به‌ یک اندازه تقویت کند. پس برنامه‌ای هفتگی برای خودتان بنویسید و سعی کنید برای یادگیری هر ۴ مهارت به‌میزان تقریبا مساوی وقت بگذارید.
۲. فیلم‌ و سریال و انیمیشن‌ را به منبع یادگیری زبان تبدیل کنید

هنگام تماشای فیلم واژه‌ها، اصطلاحات، ضرب‌المثل‌ها و کنایه‌های زیادی یاد می‌گیرید و به‌علاوه با چگونگی بیان احساسات و حالت‌ها به زبان انگلیسی آشنا می‌شوید. شما می‌توانید به ۲ روش از فیلم و سریال‌ها برای آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل استفاده کنید:

فیلم‌نامه یا متن فیلم را از اینترنت دانلود کنید، به تک‌تک کلمه‌های دیالوگ‌ها دقت کنید؛ واژه‌های جدید را بنویسید، نکته‌های گرامری را یادداشت کنید و زیروبم فیلم را دربیاورید.
اگر حوصله‌ این کارها را ندارید، می‌توانید فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید و فقط به مکالمه‌ها گوش دهید. به‌کمک این روش مهارت لیسنینگ یا شنیدنتان به‌مرور به‌خوبی تقویت می‌شود.

۳. از خلاصه‌نویسی غافل نشوید

بهتر است یک دفترچه‌یادداشت داشته باشید و در پایان روز همه نکته‌هایی را که یاد گرفته‌اید، در دفترچه‌تان بنویسید. این‌طوری هم مطالب بهتر در ذهنتان می‌مانند و هم برای مرور به دردتان می‌خورند.
۴. از ویدئوهای رایگان آموزشی استفاده کنید

شما می‌توانید ویدئوهای مدنظرتان را با توجه به سطح زبانتان رایگان مثلا در یوتیوب زبانشناس تماشا کنید. آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل که تا چند سال پیش اصلا قابل‌درک نبود، حالا کاملا دست‌یافتنی شده است.
۵. قبل از خواب و بعد از بیدارشدن زبان بخوانید

اگر می‌خواهید تجربه آموزش زبان انگلیسی در منزل خوب و موفقی داشته باشید، باید یادگیری را به فعالیتی روزمره تبدیل کنید. به‌علاوه اگر هر روز بعد از بیدارشدن و شب‌ها قبل از خواب زبان بخوانید، مغزتان فرایند یادگیری را جدی‌تر می‌گیرد و آموزشتان موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. پس بهتر است تا می‌توانید هر روز در ساعت‌های مشخصی زبان بخوانید.
۶. در دریای یادگیری زبان شیرجه بزنید

تا می‌توانید زبان انگلیسی را وارد زندگی روزمره‌تان کنید که بهترین نتیجه را در کمترین زمان بگیرید:

جدول انگلیسی حل کنید.
فهرست خریدتان را به انگلیسی بنویسید.
موقعیت‌های روزمره را برای خودتان به زبان انگلیسی توصیف کنید.
خاطره‌هایتان را به زبان انگلیسی بنویسید.
روبه‌روی آینه با خودتان به زبان انگلیسی حرف بزنید.

۷. از جعبه لایتنر استفاده کنید

اگر تصمیم قطعی‌تان برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه را گرفته‌اید، در اولین فرصت حتما یک جعبه لایتنر هم تهیه کنید. کلمه‌های جدیدی را که در منابعی مانند کتاب‌ها، سریال‌ها و پادکست‌ها به چشمتان می‌خورند یا می‌شنوید، به‌کمک جعبه لایتنر یاد بگیرید و به حافظه بلندمدت‌تان بسپارید. اپلیکیشن‌ زبانشناس نیز نوعی جعبه لایتنر جدید و کاربردی را در اختیارتان می‌گذارد.
۸. داستان و رمان انگلیسی بخوانید

در شروع کار و اول مسیر یادگیری رایگان زبان انگلیسی در خانه، می‌توانید از داستان‌های کوتاه ساده و کودکانه شروع کنید و به‌مرور زمان و به رمان‌های کلاسیک بلند برسید.
۹. آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید

اگر به موسیقی علاقه دارید، حتما مدتی از روز را به شنیدن آهنگ‌های انگلیسی اختصاص دهید. آهنگ‌های موجود در اپلیکیشن زبانشناس می‌توانند برایتان جذاب و آموزنده باشند.
۱۰. سری به وب‌سایت‌های رایگان آموزش زبان بزنید

خدمات خیلی از سایت‌ها برای آموزش زبان انگلیسی در منزل رایگان هستند. بیشتر این سایت‌ها امکاناتی مثل تعیین سطح، تمرین‌های متنوع، آزمون‌های آزمایشی و سرفصل‌های گرامری در اختیارتان می‌گذارند و واقعا مفید و کاربردی هستند.

learnenglish.britishcouncil: می‌توانید در این سایت انواع منابع ویدئویی و صوتی را در اختیار داشته باشید، واژه و گرامر یاد بگیرید، بازی کنید و همراه با سرگرمی زبان یاد بگیرید و با انجام تمرین‌های جذاب و مفید، از یادگیری رایگان زبان انگلیسی در خانه لذت ببرید.
learnenglish.de: در این سایت تمام منابع مفید برای یادگیری زبان را پیدا خواهید کرد. این سایت جامع و پرطر‌ف‌دار بهترین منابع و روش‌های متنوع یادگیری زبان را ارائه می‌دهد، از پادکست و آموزش لغت گرفته تا بازی و سرگرمی.
Newsinlevels: حتما بارها شنیده‌اید که بهتر است برای آموزش زبان انگلیسی هر روز به اخبار انگلیسی گوش دهید. شما باید به‌کمک سایتی مثل Newsinlevels اخباری متناسب با سطح زبان انگلیسی خودتان پیدا کنید. اخبار این سایت در ۳ سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته طبقه‌بندی شده‌اند و فایل صوتی و متنی‌شان در اختیارتان قرار می‌گیرد.
learnamericanenglishonline: درس‌های موجود در این سایت در ۷ سطح در دسترس زبان‌آموزان است. شما می‌توانید یادگیری گرامر و واژگان و اصطلاحات را از سطح مبتدی شروع کنید، بعد از پایان هر سطح آزمون بدهید و در نهایت با رسیدن به سطح هفتم مسیر یادگیری رایگان زبان انگلیسی در منزل را تکمیل کنید.

۱۱. حواستان به تمرین مکالمه باشد

از بین دوستان و همکلاسی‌ها، از طریق اپلیکیشن‌های رایگان یا به‌کمک سایت‌های آموزش زبان یک یا چند پارتنر برای تمرین مکالمه برای خودتان پیدا کنید. بهتر است سطح پارتنرتان از خودتان بالاتر باشد تا بتوانید واژه‌ها، نکته‌ها و اصطلاحات بیشتری از او یاد بگیرید.
۱۲. یادگیری گرامر را فراموش نکنید

یادگیری گرامر زبان انگلیسی از جایی شروع می‌شود، اما شاید هیچ‌وقت تمام نشود. خیلی حساس نشوید؛ حتی خود انگلیسی‌زبان‌ها هم با گرامر زبانشان تمام و کمال آشنا نیستند.

برای آموزش زبان انگلیسی در منزل رایگان می‌توانید از منابع خودخوانی مثل English Grammar in use استفاده کنید. به‌علاوه هنگام تمرین بقیه مهارت‌ها مثل ریدینگ و لیسنینگ، نکته‌های گرامری به‌مرور برایتان جا می‌افتند
سایت و اپلیکیشن زبانشناس؛ منبعی کاربردی برای آموزش رایگان زبان انگلیسی در منزل

در اپلیکیشن زبانشناس همه منابع آموزشی در دسترس‌اند؛ کتاب‌ها، ویدئوهای آموزشی، پادکست‌ها، رمان‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی. به‌محض ورود به زبانشناس، تعیین سطح می‌شوید و سپس منابعی متناسب با سطح زبان انگلیسی‌تان بهتان پیشنهاد می‌شود. می‌توانید بین منابع مختلف بگردید و هر چیزی را که برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به‌نظرتان جذاب‌تر و مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

منابع را دانلود کنید، از روی متنشان بخوانید، به فایل صوتی‌شان گوش دهید. کلمه‌های سختشان را علامت بزنید و وارد جعبه‌ی لایتنر پیشرفته کنید. این مسیر می‌تواند شما را چند پله در مسیر یادگیری زبان انگلیسی بالاتر ببرد و حسابی توانمندتان کند. خیلی‌ها این مسیر را رفته‌اند و نتیجه گرفته‌اند؛ خیلی‌های دیگر هم در میانه راه هستند و همچنان تلاش می‌کنند. اگر شما هم کمی همت کنید، زودتر از چیزی که فکر می‌کنید به‌کمک زبانشناس به هدفتان می‌رسید

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید