ایلان ماسک جا زد‍؛ جست‌وجو برای مدیرعامل جدید توییتر

 ایلان ماسک جا زد‍؛ جست‌وجو برای مدیرعامل جدید توییتر

ایلان ماسک

منابع آگاه از «جست‌وجوی فعالانه‌ی» ایلان ماسک برای مدیرعامل جدید توییتر خبر می‌دهند. ماسک پیش‌تر گفته بود مدیریت توییتر برایش شغلی موقتی است.

CNBC به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد ایلان ماسک، مالک توییتر، به‌شدت به‌دنبال مدیرعامل جدیدی برای این شبکه‌ی اجتماعی می‌گردد. ماسک که توییتر را چند ماه پیش در قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری ازآنِ خود کرد، پیش‌تر گفته است که رهبری توییتر برایش شغلی موقتی محسوب می‌شود.

ایلان ماسک که اکنون دومین فرد ثروتمند دنیا است، ماه گذشته در دادگاهی که با محوریت تسلا برگزار شد، گفت: «انتظار دارم که زمانم را در توییتر کاهش دهم و با گذشت زمان فرد دیگری را برای مدیریت این شبکه‌ی اجتماعی پیدا کنم.» البته یکشنبه‌ی این هفته ایلان ماسک در توییتی نوشته بود «هیچ جایگزینی وجود ندارد» تا به این طریق نشان دهد که حداقل فعلاً هیچ‌کس برای دراختیار گرفتن سِمَت مدیرعاملی توییتر انتخاب نشده است.

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر گفته که این شبکه‌ی اجتماعی در آستانه‌ی ورشکستگی است. او می‌گوید: «مسئله‌ی اصلی پیداکردن مدیرعامل نیست؛ بلکه پیدا کردن مدیرعاملی است که بتواند توییتر را زنده نگه دارد.»

مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا و اسپیس ایکس شنبه‌ی این هفته نظرسنجی جدیدی برگزار کرد تا دیدگاه کاربران را درباره‌ی کناره‌گیری او از مدیریت توییتر جویا شود. درنهایت، بیش‌ از ۱۷ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که اکثر آن‌ها با استعفای ماسک موافق بودند. در پی شروع نظرسنجی ایلان ماسک، ارزش سهام تسلا ۵ درصد رشد کرده بود.

ایلان ماسک در آن نظرسنجی گفت که به نتیجه‌ی آن پابند می‌ماند. تعداد لایک‌ها و رأی‌های نظرسنجی ایلان ماسک تفاوت زیادی داشت؛ به‌همین‌دلیل، این فرضیه مطرح شده است که بات‌ها در تعیین نتیجه‌ی نظرسنجی مؤثر بوده‌اند. منابع آگاه می‌گویند جست‌وجوی ایلان ماسک برای مدیرعامل جدید، پیش از برگزاری نظرسنجی روز شنبه شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، تحولات بزرگی در این شرکت اعمال کرده است. او در ابتدا مدیران عالی‌رتبه را اخراج و سپس بیش‌ از نیمی از کارکنان توییتر را تعدیل کرد. ایلان ماسک ادعا کرده است که میزان استفاده از توییتر به بیشترین حد در تاریخ رسیده و هم‌زمان میزان بازدید از محتواهای حاوی نفرت‌پراکنی کاهش یافته است.

ناگفته نماند که ایلان ماسک امسال برای تأمین هزینه‌ی خرید توییتر میلیاردها دلار از سهام تسلا را فروخته است. او برای سروسامان‌دادن به اوضاع توییتر از مهندسان تسلا و اسپیس ایکس استفاده کرد.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید