اگر جهت‌یابی خوبی ندارید، احتمالا آلزایمر خواهید گرفت

 اگر جهت‌یابی خوبی ندارید، احتمالا آلزایمر خواهید گرفت

الزایمر

محققان توانسته‌اند با استفاده از نرم‌افزارهای واقعیت مجازی، دایره‌ی پیش‌بینی آلزایمر را گسترش دهند. با استفاده از نرم‌افزارهای جدید، پیش‌بینی امکان دچار شدن افراد به آلزایمر حتی دهه‌ها قبل از دچار شدن به بیماری فراهم شده است.

نتایج به‌دست آمده به بررسی عوامل بیماری آلزایمر و هم‌چنین دلایل گم شدن بیمارهایی که از آلزایمر رنج می‌برند کمک خواهند کرد.

نرم‌افزار واقعیت مجازی ساخته شده، توسط «لوکاس کونز» (Lukas Kunz) و تیم‌اش در مرکز بیماری‌های مخرب اعصاب در «بن»، توسعه یافته است. نرم‌افزار آن‌ها بیشتر شبیه یک بازی است و از هزارتویی تشکیل شده. محققان افرادی ۱۸ تا ۳۰ ساله را در این نرم‌افزار قرار داده و از آن‌ها خواسته بودند تا در هزارتو راه خود را پیدا کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بر اساس تحقیقات جدید، کسانی که جهت‌یابی خوبی ندارند، در معرض دچار شدن به آلزایمر قرار می‌گیرند

افرادی که در پیدا کردن راه خود به مشکل برخورده بودند، کارایی سلول‌های مغزی‌شان که در جهت‌یابی کمک‌شان می‌کند را از دست داده بودند. این تحقیقات جدید هم‌چنین می‌تواند در کشف دلایل گم شدن افرادی که به زوال عقل دچار هستند کمک کند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در نشریه‌ی Science، نتایج به‌دست آمده به بررسی عوامل بیماری آلزایمر و هم‌چنین دلایل گم شدن بیمارانی که از آلزایمر رنج می‌برند کمک خواهند کرد. البته محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که عامل اصلی بیماری‌هایی مثل آلزایمر یا زوال عقل،‌ ژنتیکی است.

انجام بازی‌های ویدیویی می‌تواند درصد دچار شدن افراد به زوال عقل یا آلزایمر را کاهش دهد

دکتر «لورا فیپس» از موسسه‌ی «تحقیقات آلزایمر» می‌گوید که مطالعات جدید، روی افراد جوان و سالمی متمرکز است که در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند، اما بیماری تا چند دهه‌ی دیگر به سراغ آن‌ها نخواهد آمد. او می‌گوید: «با اینکه نمی‌دانیم آیا کسانی که در این تحقیقات زیر نظر قرار داده شده‌اند، به آلزایمر دچار خواهند شد یا نه، اما می‌توانیم تغییرات مغزی آن‌ها را در کنار عوامل ژنتیکی قرار دهیم و دلایل دچار شدن افراد به این بیماری را بررسی کنیم.»

دکتر فیپس ادامه می‌هد: «عوامل متعددی در دچار شدن به آلزایمر موثر هستند، مثل سن، ژنتیک و سبک زندگی. تحقیقات به ما اجازه می‌دهد تا میزان و چگونگی تاثیر این فاکتورها را بررسی کنیم.»

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید