اعلام برخی اعداد مهم بودجه/ قیمت دلار در بودجه ١۴٠٢ چقدر است؟

 اعلام برخی اعداد مهم بودجه/ قیمت دلار در بودجه ١۴٠٢ چقدر است؟

بودجه1402

ز درون لایحه بودجه سال آینده تاکنون چه گزارش‌ها و اعداد و ارقامی به بیرون درز کرده است؟ برخی گزارش‌های غیررسمی و صحبت‌های درگوشی از نفت ۸۶ دلاری و دلار ۲۶ هزار تومانی حکایت دارد.

مریم فکری: با وجود گذشت ۵ روز از مهلت دولت برای ارسال لایحه بودجه به مجلس، اما همچنان زمان دقیقی برای ارائه بودجه اعلام نشده است. براساس آخرین خبری که سخنگوی دولت اعلام کرده، قرار است که امروز جلسات فوق‌العاده دولت برای جمع‌بندی اصلاح لایحه بودجه برگزار شود. علی بهادری‌جهرمی دیروز در توییتی نوشت: پس از بررسی تفصیلی بودجه در کمیسیون خاص، هیات دولت در هفته گذشته، در سه نوبت صبح، ظهر و شب، ۸ جلسه فوق‌العاده برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار کرد و متن نهایی اصلاحات در اختیار اعضا قرار گرفت.

لایحه بوجه ۱۴۰۲ سه‌دوازدهم می‌شود؟

اما در حالی باید پانزدهم آذرماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس می‌رفت که رییس سازمان برنامه و بودجه چهارم آذرماه در مورد تحویل بودجه ۱۴۰۲ به مجلس اعلام کرد: اول آبان باید بودجه شرکت‌ها را تحویل می‌دادیم که این کار انجام شد. تبصره‌ها هم اخیرا به دولت تحویل داده شد که دستگاه‌ها کارشان را شروع کنند.

البته به گفته مسعود میرکاظمی، همزمان کار بر روی برنامه بودجه هم انجام می‌شود و امیداوریم تا آخر آذر آن را نیز تحویل مجلس دهیم.

اما در واکنش به این اظهارنظر رییس سازمان برنامه و بودجه، حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس نهم آذرماه در تذکر شفاهی در مجلس گفت که اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد، باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

اگرچه در همان زمان رییس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی عنوان کرد: از آنجایی که امسال سال پایانی برنامه ششم است و بر اساس آیین‌نامه، لایحه برنامه بر بودجه تقدم دارد، ابتدا باید برنامه هفتم تصویب شود و سپس براساس آن بودجه ۱۴۰۲ تصویب شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی هم متذکر شد: دولت برای این‌که بتواند برنامه هفتم توسعه را به صورت جامع به مجلس ارائه کند، نیازمند زمان بیشتری است و اگر مجلس اصرار کند تا دولت زودتر برنامه هفتم را ارائه کند، از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید