۷ ویژگی که یک ریمل خوب و باکیفیت باید داشته باشد

 ۷ ویژگی که یک ریمل خوب و باکیفیت باید داشته باشد

ریمل

آرایش چشم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در میکاپ صورت است و در آرایش چشم ریمل یکی از مهم‌ترین وظایف را دارد؛ جذاب تر کردن چشم‌ها و حالت دادن به آن‌ها. از آن‌جایی که چشم‌ها اعضای بسیار حساسی هستند، به همان میزان هم انتخاب یک ریمل با کیفیت و استاندارد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. زمانی که می‌خواهید بهترین ریمل را انتخاب کنید علاوه بر کارکرد آرایشی، فرمولاسیون استاندارد و بی خطر هم اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. در این مطلب شما را راهنمایی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین ریمل را برای آرایش چشمان‌تان پیدا کنید. با ما همراه باشید.
آنچه در این مطلب می‌خوانید:

انواع ریمل
ویژگی‌های بهترین ریمل برای آرایش چشم‌ها
بهترین مارک ریمل
جمع بندی
انواع ریمل

انواع ریمل را می‌توانیم بر حسب رنگ، نوع کارکرد آرایشی و همچنین ترکیبات آن بررسی کنیم. ریمل‌های مشکی رایج‌ترین نوع ریمل‌ها هستند چرا که به هر نوع چشم و رنگ پوست و مویی می‌آیند. ریمل‌های قهوه‌ای مناسب کسانی است که بور هستند، موها و مژه‌های روشن دارند و می‌خواهند آرایش‌شان طبیعی به نظر برسد. ریمل‌هایی با رنگ‌های فانتزی و گلیتری برای افرادی که به آرایش‌های فانتزی و یا مجلسی خاص علاقه‌مندند توصیه می‌شود.

ریمل‌ها از نظر نوع ترکیباتشان هم به ریمل‌های محلول در آب و ریمل‌های ضدآب تقسیم‌بندی می‌شوند. ریمل‌های محلول در آب به راحتی با آب شسته می‌شوند، اما ریمل‌های ضدآب یا استخری به صورت یک نوع ماسک روغنی دور مژه را می‌گیرند و با آب شسته نمی‌شوند. اگر فعالیت خاصی انجام می‌دهید و یا چشم‌هایتان زیاد اشک می‌آید ریمل‌های ضدآب برای شما بهتر هستند.
ریمل‌های بلند کننده

این ریمل‌ها مخصوص کسانی هستند که مژه‌های کوتاهی دارند. ریمل‌های بلند کننده اغلب یک برس بلند و نازک و دارند و با دارا بودن موادی الیاف مانند باعث می‌شوند مژه‌ها بلند‌تر دیده بشوند. البته برس‌های مخروطی هم که برای داشتن چشمانی گربه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، برای بلند کردن مژه مناسب هستند و برس‌های S شکل علاوه بر خاصیت بلند‌ کنندگی باعث حجم دادن به مژه هم می‌شوند.
ریمل‌های فر کننده یا حالت دهنده‌ی مژه

این ریمل‌ها یک برس منحنی دارند و با فرمولاسیونی تشکیل شده از مواد حالت دهنده مانند پلیمر و رزین می‌توانند به مژه‌ها حالت دهند و آن‌ها را فر کنند. البته برس‌های ساعت شنی و مارپیچی علاوه بر حالت دادن باعث حجیم کردن مژه‌ها هم می‌شوند.
ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت کننده

این نوع ریمل‌ها برس‌ها ضخیم و گرد با موهای فشرده دارند و فرمولاسیون آن‌ها حاوی مواد حجم‌دهنده‌ای مانند سیلیکون و موم است. ریمل‌های حجم دهنده مخصوص کسانی است که مژه‌های ظریف و کم‌پشت دارند.

برس ضخیم بهترین برس مورد استفاده برای این ریمل‌های حجم دهنده و پرپشت کننده است، اما برس‌های S شکل، ساعت شنی و مارپیچی هم برای حجم دادن مناسب هستند. البته این برس‌ها علاوه بر حجم دادن، به حالت دادن مژه یا بلند کردن آن هم کمک می‌کنند.

 

ویژگی‌های بهترین ریمل برای آرایش چشم‌ها

یک ریمل خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در این بخش از مطلب ویژگی های بهترین ریمل‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

ریمل خوب ریملی است که سبک باشد و روی پلک هایتان احساس سنگینی نکنید. سنگینی در پلک‌ها منجر به خستگی چشم‌ها و سردرد خواهد شد.
پخش نشدن ریمل بر روی مژه‌ها و زیر چشم یکی دیگر از مشخصه های اصلی ریمل‌های خوب است. پخش شدن ریمل باعث می‌شود ریمل وارد چشمان‌تان شود و تاثیری خطرناک داشته باشد.
اگر مژه‌هایتان هم کوتاه است و هم نازک و کم حجم، باید ریملی خریداری کنید که خاصیت حجم دهندگی و بلند کنندگی را با هم داشته باشد. یعنی هم بلندکننده و هم حجم‌دهنده باشد. به ریمل‌هایی که این دو خاصیت را دارند، ریمل دوکاره گفته می‌شود. پس برای مژه‌های کوتاه و نازک، ریمل دو کاره بهترین گزینه است.
اگر مژه‌های بلند اما کم پشتی دارید، از ریمل‌های حجم دهنده استفاده کنید تا مژه‌های پرپشت‌تر به نظر آیند. شما می‌توانید از ریمل‌های رنگی هم استفاده کنید و ظاهری خاص به مژه‌های خود دهید.
اگر مژه‌های بی‌حالت و صافی دارید باید از ریمل‌های بلند کننده و حالت‌ دهنده استفاده کنید. برای مژه‌های صاف و بی‌حالت به دنبال ریمل حجم دهنده نباشید، چون استفاده از ریمل حجم دهنده برای مژه‌های کوتاه و صاف باعث می‌شود مژه‌ها حالت مصنوعی به خود گرفته و سنگین شوند. سنگینی بیش از حد مژه هم سبب می‌شود چشم خسته شده و دچار قرمزی ‌شود. نکته‌ی مهم دیگری که این افراد باید رعایت کنند این است که ابتدا مژه‌های صاف خود را به کمک فرمژه کمی حالت داده و بعد با استفاده از ریمل دوکاره بلند کننده و حالت دهنده، مژه‌هایشان را زیباتر کنند.
اگر مژه‌های بلند و پرپشتی دارید، از ریمل‌هایی با برس درشت استفاده کنید تا مژه‌های شما را به خوبی مرتب کند و آن‌ها را به هم نچسباند.
اگر لنز می‌گذارید و یا چشمان حساسی دارید باید از ریمل‌هایی استفاده کنید که برچسب ضدحساسیت دارند.

بهترین مارک ریمل

با توجه به تنوع بسیار برندها و مدل‌ها در بازار ممکن است برای پیدا کردن بهترین ریمل کمی گیج‌ شوید. با توجه به اهمیت و حساسیت ریمل در آرایش چشم برای بسیاری از خانم‌ها پیدا کردن بهترین مارک ریمل خارجی یا بهترین برند ایرانی ریمل اهمیت زیادی دارد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید این است که برای پیدا کردن بهترین برند ریمل نیازهای شما و نوع مژه‌هایتان هم بسیار مهم است. ممکن است یک مدل ریمل در بازار جهانی بسیار محبوب و پرفروش باشد و در لیست‌های متعددی به عنوان بهترین بهترین برند ریمل مطرح شده باشد اما نتواند نیازهای به‌خصوص شما را برآورده کند.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید