درختان هوشمند خورشیدی در دبی

 درختان هوشمند خورشیدی در دبی

درختان هوشمند خورشیدی در دبی

تکنولوژی درختان هوشمند خورشیدی

بزرگ ترین کلان شهرهای دنیا برای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ نخل‌هاي هوشمند با بهرهگیری از تکنولوژی روز و انرژی پاک، درختان نخل هوشمند خورشیدی در شهر دوبی کشور امارات، اضافه بر در اختیار گذاشتن سایه برای مردم، اینترنت وای فای موردنیاز آن ها را نیز فراهم سازی میکنند.

 

به گزارش تالاب: این درختان هوشمند خورشیدی به‌شکل نخل در کنار سواحل ومکانهای عمومی نصب شده هست. این درختان، در واقع ایستگاه فراهم سازی برق اینترنت وای فای در سطح شهر تلقی میشوند. این امکانات، گامی هست بسوی این که دوبی برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین کلان شهرهای دنیا برای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ آماده شود.
پروژه نصب درختان نخل خورشیدی، به شش علت بوده هست: اولیه آنکه برای افرادی که در نزدیکی آن قرار می‌گیرند، اینترنت وای فای رایگان فراهم سازی میکند. دومین عملکرد آن فراهم سازی امنیت و مسائل اورژانسی هست، بگونه اي که هر کدام از انها دارای دوربین مداربسته مادون قرمز ۳۶۰ درجه میباشند و به یک دکمه شرایط اورژانسی مجهز شده اند. سومین عملکرد آن پنل هاي خورشیدی هست که میتواند برق موردنیاز خود را فراهم سازی کند.

 

چهارمین عملکرد آن این هست که دارای یک صفحه نمایش لمسی بوده که در آن مردم میتوانند به برنامه ها و اپلیکیشن هاي گوشی و وب‌سایت هاي گوناگون دسترسی یابند. دیگر آن که یک صفحه نمایش دیجیتال خارجی دارد که از طریق آن آگهی هاي بازرگانی و پیغام هاي دولتی میتواند به گوش مردم برسد. و به عنوان اخرین عملکرد، این درختان نخل خورشیدی قادر به فراهم سازی برق و شارژ وسایل الکترونیکی به میزان ۲٫۵ برابر اکثر از ایستگاههای معمولی میباشند و درضمن، زیر آن صندلی هایي برای استراحت مردم تعبیه شده هست.

 

شهروندان و جهانگردان میتوانند از اینترنت وای فای رایگان و امکانات دیگرِ این فناوری اخیر بهرهگیری کرده و لذت ببرند. پنل هاي خورشیدی که در بالای این درختان نخل مصنوعی تعبیه شده، در شب هنگام نیز با نور سبز قابل توجهی روشن شده و می درخشند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید