اثرات زمان طولانی نشستن پای اینترنت

 اثرات زمان طولانی نشستن پای اینترنت

آیا تابحال توجه کرده اید همچنان که در حال مرور صفحات اینترنت و شبکه‌های مجازی هستید، چند ساعت از وقت خود را صرف می‌کنید. مطالعات محققان نشان می‌دهد نشستن پای اینترنت بیش از ۶ ساعت در روز خطر مرگ را به میزان ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه تورنتو حتی اگر مرتب هم ورزش کنید نشستن به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت یا بیشتر در روز منجر به بیماری‌های قلبی، سرطان و مرگ زودرس می‌شود. چه در دفتر کار و چه در خانه، مرور وب معمولاً همراه با کم تحرک بودن است. آنچه که درباره خطر نشستن بیش از حد در یافته‌های علمی تکان دهنده است، این است که حتی با صرف یک زمان کوتاه از روز خود در وبگردی‌های اینترنتی، صدمه‌ای بر بدن وارد می‌شود که ساعت‌ها رفتن به سالن ورزشی نمی‌تواند خسارت آن را خنثی کند.

میز ایستاده و میزهای تردمیل که در محل کار و هم در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله برخی از روش‌های جدید و مرسوم هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها تحرک خود را در طول روز افزایش دهید. اگر این امکان پذیر نیست، می‌توانید یک برنامه را بارگیری کنید یا از وب سایتی استفاده کنید که دارای تایمر باشد و به شما هشدار دهد تا از ادامه کار با اینترنت و رایانه خودداری کنید و حدوداً هر نیم ساعت به مدت دو دقیقه قدم بزنید. پرتوی نور آبی که از صفحه نمایش تلویزیون، رایانه و تلفن‌های هوشمند ساطع می‌شود، می‌تواند خواب شما را مختل کند. قرار گرفتن در معرض نور آبی، زیرا این پیام را به بدن شما می‌فرستد که هنوز روز است، بنابراین ملاتونین که هورمون خواب است را تحت تأثیر قرار داده و باعث اختلال خواب می‌شود.

کج کردن سر با زاویه‌های غیرطبیعی برای نگاه کردن به تلفن هوشمند، فشار بسیاری به گردن شما وارد می‌کند که می‌تواند به اندازه کافی شدید باشد تا باعث آسیب دائمی به آن شود. وزن متوسط ​​سر یک شخص که به طور طبیعی به صورت راست قرار دارد، ۱۰ تا ۱۲ پوند است، اما هنگامی که فرد سر خود را به اندازه ۶۰ درجه کج کرده باشد، آن فشار وزنی روی ستون فقرات به ۶۰ پوند افزایش می‌یابد. برای پیشگیری از آسیب فشار وارد شده بر گردن، سعی کنید هر چه به جای متن مکالمه تلفنی برقرار کنید، یا حداقل استراحت کنید و از گذراندن وقت زیاد برای کار با تلفن خود اجتناب کنید.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید