ون‌های جدید رنو با نام‌های خاطره‌انگیز عرضه می‌شوند

 ون‌های جدید رنو با نام‌های خاطره‌انگیز عرضه می‌شوند

ون‌های جدید رنو با نام‌های خاطره‌انگیز عرضه می‌شوند

رنو از ون‌های جدید و مدرن خود با پیشرانه‌ی الکتریکی رونمایی کرد که یاد مدل‌های خاطره‌انگیز رنو را زنده نگه‌ داشته‌اند.

رنو سعی دارد تا با احیای مدل‌های قدیمی خود، فروش را افزایش دهد. پیش‌تر شاهد معرفی نسخه‌ی جدید خودرو خاطرانگیز رنو ۵ بودیم و نسخه‌ی جدید رنو ۴ نیز سال آینده وارد بازار خواهد شد. رنو قصد دارد نسخه‌ی جدید ون‌های استافت، ترافیک و وانت گوئلت را وارد بازار کند. این خودروها که بیشتر خودروهای محیط کار هستند، مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی خواهند بود.

نام استافِت به سری وانت‌هایی اشاره دارد که از اواخر دهه‌ی ۱۹۵۰ تا اواسط دهه‌ی ۱۹۸۰ به فروش می‌رسیدند؛ اما مدل جدید از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد. این خودرو از یک مدل مفهومی الهام گرفته شده است که در نمایشگاه IAA Transportation به نمایش درآمد.

این ون زیبا با یک در کشویی و یک در کرکره‌ای در قسمت عقب طراحی شده و همچنین دارای پله‌های جانبی و عقب برای دسترسی آسان است.
ون جدید و جمع‌وجور رنو ۵٫۲۷ متر طول، ۱٫۹۲ متر عرض و ۲٫۶۰ متر ارتفاع دارد. حتی اگر قد شما به ۱۹۰ سانتی‌متر برسد، بدون هیچ مشکلی می‌توانید بین قسمت بار و کابین حرکت کنید. همان‌طور که از یک وسیله‌ی نقلیه‌ی تجاری انتظار می‌رود، این مدل دارای یک شیشه‌ی جلوی بزرگ و شیشه‌های جانبی گسترده است که دید عالی به بیرون را فراهم می‌کند.

قدمت مدل گوئِلت تقریباً به قدمت استافِت می‌رسد و اکنون توسط رنو مجدداً به حیات برگشته است. رنو قصد دارد نسخه‌ی جدید این مدل را در سه نوع مختلف (شاسی خالی، اتاق‌دار و کمپرسی) به فروش برساند، اما بخش عقب آن بسته به نیازهای تجاری می‌تواند به روش‌های مختلفی سفارشی‌سازی شود.

مدل مذکور می‌تواند با یا بدون پله‌های جانبی عرضه شود و شیشه‌ی جلو به شکلی طراحی شده است که به رانندگان اجازه می‌دهد از طریق ستون‌های B دید واضحی داشته باشند.
رنو ترافیک از دهه‌ی ۱۹۸۰ تاکنون در بازار حضور داشته و برخلاف دو مدل دیگر، به‌طور مداوم به فروش رسیده و بیش از ۲٫۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رفته است. این خودرو با الهام از استافِت و گوئِلت، ظاهری مدرن به خود گرفته تا وانت‌ها را از حالت یکنواختی خارج کند. ارتفاع این خودرو کمتر از ۱٫۹ متر است؛ درنتیجه دسترسی به پارکینگ‌ها با توجه به سقف کوتاهشان نباید مشکلی برای خودرو مذکور باشد.
ازآنجاکه وانت‌ها برای به حداکثر رساندن فضای داخلی باید جعبه‌ای‌شکل باشند، آیرودینامیک‌ترین خودروها محسوب نمی‌شوند. اما رنو ترافیک جدید در عقب یک اسپویلر بالایی حجیم با دفلکتور طراحی کرده و دارای درهایی با لولای نامتقارن و محافظ‌های سیاه‌رنگ در قسمت پایینی بدنه است تا ظاهری خشن‌تر به آن بدهد.

هر سه مدل پسوند E-Tech را یدک می‌کشند، زیرا رنو قصد دارد آن‌ها را با پیشرانه‌ی تمام‌الکتریکی به فروش برساند. استافِت، گوئِلت و ترافیک جدید در فرانسه و در کارخانه‌ی ساندویل مونتاژ خواهند شد و در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه می‌شوند. این سه خودرو زیرنظر شرکت Flexis توسعه یافته‌اند؛ شرکتی که سال گذشته از سوی رنو با همکاری ولوو و CMA CGM Group تأسیس شد. رنو و ولوو هر کدام ۳۰۰ میلیون یورو در Flexis سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید