پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال ۲۰۲۵

 پرواز اولین هواپیمای برقی بریتانیا در سال ۲۰۲۵

هواپیمای برقی

دیل وینس متولد نورفولک بنیانگذار و مالک شرکت انرژی مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر «اکوتریسیتی» (Ecotricity) با یک خلبان با تجربه به نام «برنت اسمیت» و تعدادی دیگر از متخصصان هوانوردی برای راه اندازی «اکوجت» شریک شده است.

شرکت هواپیمایی «اکوجت» قصد دارد از سال ۲۰۲۵ با هواپیماهای «هیدروژنی برقی» وارد عرصه رقابت هوایی شود.

 

اکوجت

 

دیل وینس، که در زمینه انرژی سبز، فعالیت دارد از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی اولین شرکت هواپیمایی برقی بریتانیا خبر داد. «اکوجت» هواپیماهای معمولی را برای پرواز با نیروی هیدروژن- برقی تغییر کاربری خواهد داد و پروازهای داخلی آن نیز از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

 

دیل وینس متولد نورفولک بنیانگذار و مالک شرکت انرژی مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر «اکوتریسیتی» (Ecotricity) با یک خلبان با تجربه به نام «برنت اسمیت» و تعدادی دیگر از متخصصان هوانوردی برای راه اندازی «اکوجت» شریک شده است.

«اکوجت» در نظر دارد تا خطوط هوایی خود را در اسرع وقت فعال کند، بنابراین اولین پروازهای آن بین ساوتهمپتون و ادینبورگ در سال آینده از هواپیماهای اصلاح نشده استفاده می کند که با سوخت مبتنی بر نفت سفید کار می کنند، در حالی که برای پیشرانه‌های هیدروژنی – برقی از هوانوردی غیرنظامی درخواست تائیدیه شده است.

وینس به گاردین گفت: این یک تناقض به نظر می رسد، اما در قلب این پروژه، چرخه هواپیماهای موجود و مقاوم سازی آن‌ها است. این رویکرد عمل‌گرایانه است، به این معنی که ما زمان را از دست نمی‌دهیم. ما زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کنیم، هواپیماها را به هوا می‌رسانیم و زمانی که موتورها در دسترس بودند آن‌ها را تعویض می‌کنیم.

پروازهایی به سرزمین اصلی اروپا نیز برنامه ریزی شده است این پروازها سپس در مناطق دورتر نیز گسترش خواهد یافت. بازسازی‌ها از سال ۲۰۲۵ در هواپیماهای ۱۹ و ۷۰ نفره اکوجت آغاز می شود. گاردین همچنین گزارش می دهد که مخازن هیدروژن هواپیما با هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی های تجدید پذیر پر می‌شود.

در بیانیه مطبوعاتی که «اکوجت» در این باره انتشار داده، آمده است: هواپیمای تبدیل شده، با همان توان خروجی قبلی، اما با کاهش صد درصدی انتشار دی اکسید کربن(CO۲) کار خواهد کرد. آب تولید شده به عنوان محصول جانبی این فرآیند در ارتفاعات پایین‌تر رها می‌شود.

برای کاهش بیشتر اثرات زیست‌محیطی «اکوجت»، این شرکت در نظر دارد فقط وعده‌های غذایی گیاهی را در طول پرواز به مشتریان ارائه دهد، این کمپانی متعهد شده است که از پلاستیک یکبار مصرف استفاده نکند و کارکنان خود را مجبور خواهد کرد که لباس‌های دوستدار محیط زیست بپوشند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما کمپانی‌های بزرگ هوایی که به دنبال هیدروژن برای سوخت هوانوردی سبزتر هستند عبارتند از ایرباس، زیروآویا و رولز رویس.

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید