۷۰۰ ساعت زمان برای رنگ آمیزی؛ نهایت دقت و وسواس در تولید محصولات بوگاتی

 ۷۰۰ ساعت زمان برای رنگ آمیزی؛ نهایت دقت و وسواس در تولید محصولات بوگاتی

رنگ بوگاتی

دنیای امروز دنیای سرعت است و شرکت‌های مختلف از جمله خودروسازان، به‌دنبال تولید بیشترین محصولات در کمترین زمان ممکن هستند. اما در این بین شرکت‌هایی وجود دارند که تیراژ تولید برای آنها چندان مهم نیست، زیرا آنها تمرکز خود را صرف جزئیات و کیفیت ساخت می‌کنند. بوگاتی یکی از این شرکت‌هاست. این برند اشرافی فرانسوی آنقدر به کیفیت محصولات خود حساس است که فقط برای رنگ‌آمیزی هر دستگاه از تولیدات خود، چیزی بین ۶۰۰ الی ۷۰۰ ساعت زمان صرف می‌کند!

 

«سیمون وترلینگ» متخصص بدنه و رنگ بوگاتی در رابطه با این موضوع می‌گوید: «رنگ‌آمیزی ابرخودروهای بوگاتی، نه‌تنها به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد، بلکه تعهد و رعایت استاندارهای مربوط به کیفیت بالای برند، هفته به هفته و از خودرویی به خودروی دیگر، لازمه آن است.»

 

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم متخصصان بوگاتی هر یک از پنل‌های بدنه را قبل از شروع رنگ‌آمیزی به‌دقت بررسی می‌کنند. هدف از این مرحله کشف هر گونه نقطه، خط و خش یا سایر ایرادات احتمالی است. وقتی سلامت یک پنل توسط این متخصصان تایید شد، نوبت به متخصص آستر رنگ می‌رسد. این متخصص باید طوری وظیفه خود را انجام دهد که هیچ موج و برآمدگی روی پنل بدنه ایجاد نشود. بد نیست بدانید کار متخصص آستر به‌تنهایی ۱۰۰ ساعت زمان می‌برد.

 

بوگاتی و حساسیت بسیار بالا نسبت به کیفیت رنگ

پس از پایان کار متخصص آستر، پاشش اولین لایه از رنگ روی پنل شروع می‌شود. این کار نیز ممکن است ۱۰۰ ساعت دیگر طول بکشد. در مرحله بعدی یک لایه شفاف به روی لایه اول رنگ اضافه می‌شود و تکنسین‌ها آن را پولیش می‌زنند. این مرحله دو بار تکرار می‌شود تا رنگ غنا و جلای خاصی پیدا کند.

 

با اتمام کار رنگ‌آمیزی، برای حصول اطمینان از بی‌عیب و نقص بودن نتیجه، باز هم متخصصین پنل‌ها را به دقت بررسی می‌کنند. بوگاتی تأکید می‌کند حتی کوچک‌ترین عدم مطابقت و یکپارچگی رنگ، می‌تواند به بازگشت پنل به کارگاه رنگ منجر شود. این برند اشرافی می‌گوید همخوانی رنگ‌ها روی پنل‌های مختلف یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل ساخت است، چرا که برخی از پنل‌ها فلزی هستند و برخی دیگر جنسی از فیبرکربن دارند.

 

بعد از رنگ‌آمیزی بدنه مطابق با استانداردهای سخت‌گیرانه بوگاتی، کار هنوز تمام نمی‌شود، زیرا باید آنها را ۴ روز دیگر پولیش زد تا نتیجه نهایی کامل و بی‌عیب و نقص باشد. پس از پولیش چهار روزه، پنل‌ها به تونل نور منتقل می‌شوند تا متخصصین ۱۰ ساعت دیگر آنها را برای کشف هر گونه ایراد احتمالی بررسی کنند.

 

«کریستوف پیوشون» رئیس هیئت مدیره بوگاتی در رابطه با وسواس خاص این کمپانی می‌گوید: «اتوره بوگاتی در یک خانواده هنرمند بزرگ شد، اما تابلوی او مرتبط با اتومبیل بود، آن هم قبل از آنکه مردم تولیدات این شرکت را یک اثر هنری بدانند. ما این مفهوم را تا به امروز در شرکت بوگاتی حفظ کرده‌ایم و اطمینان حاصل پیدا می‌کنیم که هر یک از جنبه‌های طراحی و تولید ما بی‌عیب و نقص هستند.»

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید