گفت وگوی رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر کانادا درباره همکاری‌های نظامی

 گفت وگوی رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر کانادا درباره همکاری‌های نظامی

رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر کانادا

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیر کانادا تلفنی درباره همکاری‌های نظامی گفت وگو کردند.

از خبرگزاری فرانسه، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا درباره همکاری‌های نظامی بلندمدت بین دو کشور گفت‌ وگو کرد.

 

بر اساس این گزارش، ترودو پس از این تماس تلفنی با زلنسکی در توئیتر نوشت که کشورش از اوکراین حمایت خواهد کرد.

 

نخست‌وزیر کانادا افزود: اُتاوا از طریق کمک‌های نظامی، بشردوستانه و مالی به حضور خود در کی‌یف ادامه خواهد داد.

 

همچنین زلنسکی نیز پس از این تماس در توئیتی نوشت که او و ترودو در مورد برنامه همکاری دفاعی بلندمدت بین دو کشور گفت وگو کردند.

 

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

 

اُتاوا طی سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کمک نظامی از جمله خودروهای زرهی، موشک‌های زمین به هوا، توپ‌های هویتزر و مهمات و همچنین تانک‌های لئوپارد به اوکراین اختصاص داد.

 

 

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

 

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 

 

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید