چگونه پوست صاف و سالمی داشته باشیم؟

 چگونه پوست صاف و سالمی داشته باشیم؟

چگونه پوست صاف و سالمی داشته باشیم؟

یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین مسائل در رابطه با زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد موضوع پوست و سلامت پوست است که درگیری و دغدغه ی خیلی ها بخصوص خانم ها میباشد. اهمیت کیفیت پوست حتی میتواند روی کیفیت زندگی فرد تاثیر مثبت یا منفی بگذارد
یکی از مهمترین و تاثیرگزارترین مسائل در رابطه با زیبایی چهره و اعتماد به نفس افراد موضوع پوست و سلامت پوست است که درگیری و دغدغه ی خیلی ها بخصوص خانم ها میباشد. اهمیت کیفیت پوست حتی میتواند روی کیفیت زندگی فرد تاثیر مثبت یا منفی بگذارد
چگونه پوست صاف و سالمی داشته باشیم؟

۳۰ راز برای داشتن پوست سالم و صاف که متخصصان پوست به شما نمی‌گویند! – مجله‌ی دیجی‌استایل

از جمله عوامل مختلفی که باعث مراقبت از پوست و داشتن پوست سالم و زیبا میشود موارد زیر است:

شستشوی صحیح مناسب با نوع پوست و حذف درست آلودگی ها و چربی های پوست
خواب کافی و نوشیدن آب زیاد
مرطوب سازی و جلوگیری از خشک شدن یا تحریک پوست
استفاده ی مداوم از ضد آفتاب با کیفیت و اس پی اف مناسب حتی در خانه و یا در روز های ابری
لایه برداری صحیح پوست به منظور حذف سلول های مرده و تحریک پوست برای رشد سلول های جدید
استفاده از ماسک های صورت متناسب با نوع چرب یا خشک پوست
و مهمترین نکته که اتفاقا موضوع اصلی این مطلب است مساله ی تغذیه ی مناسب و استفاده از مواد غذایی مفید برای پوست میباشد.

تاثیر تغذیه بر سلامت پوست

مجموعه بهترین انشا در مورد تغذیه سالم – ستاره

پوست صورت در عین حال که بخش زیادی از زیبایی چهره به آن بستگی دارد، در معرض انواع آلودگی ها و نور خورشید و لوازم آرایشی شیمیایی است و به مرور دچار لک، کدری ، چروک و چال میشود و بهترین راه درمان آن بجای هرعمل زیبایی یا استفاده از مواد شیمیایی روشن کننده، استفاده از غذاها و خوراکی های مفید برای پوست است تا شفافیت پوست و سلامتی آن را بازگردانده و معجزه ی تغذیه مناسب برای بدن را ببینید.

اگر نقش تغذیه و مواد خوراکی مصرفیتان را در حفظ زیبایی و شادابی پوست نادیده بگیرید هر چقدر روتین و مراقبت پوستی برای پوست خود در نظر گرفته و انجام دهید باز هم نمیتوانید جلوی برخی مشکلات پوستی که مربوط به تغذیه و سبک غذایی است را بگیرید؛ بطور مثال کبد چرب که ارتباط مستقیم با تغذیه دارد میتواند لکه ها و کدری هایی روی پوست ایجاد کند که هیچ روتین پوستی قادر به درمان آن نیست و یا کمبود برخی ویتامین ها که با حالت چهره و رنگ پوست خود را نشان میدهند تنها با تغییرعادات غذایی غلط و جایگزینی مواد مفید برای سلامت پوست امکان پذیر است.
۱۰ نکته ی کلیدی تغذیه ای برای سلامت پوست

مصرف میوه و سبزیجات چگونه باعث سلامت پوست می شوند؟ • تصویربرداری پزشکی بهار

برخی از مواد غذایی و خوراکی های تاثیر گذار بر سلامت پوست را در ادامه برایتان آورده ایم تا با تاثیر تغدیه روی سلامت پوست به طور کامل آشنا شوید:

میوه ها و سبزیجات : میوه و سبزی با تامین آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی بدن، باعث ترمیم پوست و روشنی و سلامتی آن میشود.
چربی های سالم : پوست به چربی های سالم برای حفظ رطوبت و شادابی نیاز دارد این چربی ها را با مصرف آجیل و انواع دانه ها، آووکادو و روغن زیتون میتوانید به بدن برسانید.
غلات : مصرف مواد غذایی فیبر دار میتواند به زیبایی پوست شما کمک کند با موادی مانند کینوا، جو دوسر و برنج قهوه ای میتوانید فیبر مورد نیاز بدن را تامین کنید.
پروتئین های بدون چربی : مرغ، ماهی و حبوبات کمک کننده ی عالی برای بازسازی سلول های پوستی و ترمیم آسیب های پوستی است.
دمنوش های گیاهی : انواع دمنوش های گیاهی باعث دفع سموم بدن و سالم تر و زیباتر شدن پوست میشود.
ماهی های چرب : ماهی هایی مثل سالمون و ماکارل منبعی عالی برای اسیدهای چرب امگا۳ هستند و اگر التهاب پوست داشته باشید به خوبی به برطرف شدن آن کمک میکند.
ویتامین E و C : مواد غذایی حاوی ویتامین ای و سی از پوست شما در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و بافت های آسیب دیده ی آن را نیز ترمیم میکند .
آب : حفظ رطوبت پوست و عدم خشکی پوست از مهم ترین مسائل در سلامت پوست و پیشگیری از چروک شدن پوست میباشد و مصرف به اندازه ی آب باعث حفظ رطوبت و شادابی شده و به شدت از پیری پوست جلوگیری میکند .
لبنیات کم چرب یا بدون چربی : کلسیم و ویتامین D نقش مهمی در سلامتی پوست دارد که میتوان با محصولاتی لبنی بدون چربی و یا کم چرب آن را فراهم کرد.
سیر : همانطور که میدانید سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده است و مصرف آن شما را از شر چین و چروک صورت خلاص و پوستتان را جوان میسازد.

سخن پایانی

نکات ذکر شده دراین مطلب میتواند به شما کمک کند که پوستی سالم تر و شاداب تر داشته و درنتیجه ی آن چهره ی خوبی هم داشته باشید و با اعتماد بنفس و بدون نیاز به لوازم آرایشی در هر مکانی حضور یابید، همچنین شما را از عمل های زیبایی و پوستی با ریسک بالا و هزینه های زیاد بی نیاز میکند. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است با رعایت نکات تغذیه ای و مصرف مواد غذایی مفید برای پوست از مشکلات پوستی در آینده نیز میتوان به راحتی جلوگیری کرد پس حتما مواد غذایی ذکر شده را در برنامه غذایی خود و خانوادتان گنجانده و این اطلاعات را در اختیار عزیزانتان نیز قرار دهید.

Nic

Related post

دیدگاهتان را بنویسید