چه غذایی بیشتر از پرتغال ویتامین c دارند؟؟

 چه غذایی بیشتر از پرتغال ویتامین c دارند؟؟

هنگامی که نوبت به دست آوردن ویتامین C به میزان کافی رسید، پرتقال منبع برتر شناخته شد. وجود ۷۰ میلی­گرم ویتامین C در یک پرتقال متوسط، با مصرف یک عدد نیاز روزانه شما به ویتامین C تأمین می شود

ویتامین C برای سنتز کلاژن مهم است، به سالم ماندن سیستم ایمنی بدن کمک می کند، با رادیکال های آزاد در بدن شما مبارزه می­کند و جذب آهن را برای گیاه­خواران تقویت می­کند. مقدار روزانه ویتامین C برای خانم ها ۷۵ میلی گرم و برای آقایان ۹۰ میلی گرم است . در اینجا با شش ماده غذایی آشنا می­شوید که ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند.

  1. کلم بروکلی :

وقتی مردم به ویتامین C فکر می کنند، اولین چیزی که (احتمالاً) به ذهنشان خطور می کند میوه و مرکبات است. برخی از سبزیجات ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال دارند. یک فنجان کلم بروکلی خرد شده دارای ۸۱ میلی گرم ویتامین C است. و اگر به دنبال راه های خوشمزه ای برای لذت بردن از این سبزی هستید، کلم بروکلی را با سس بادام زمینی امتحان کنید که حتی آدم های بد غذا نیز آن را دوست خواهند داشت.

  1. کیوی :

یک عدد یا دو عدد کیوی ۱۳۷میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند که تقریباً دو برابر ویتامین C از پرتقال است

  1. فلفل دلمه:

فلفل دلمه ای بیش از اندازه ویتامین C برای تأمین نیازهای روزانه شما دارد. یک فلفل قرمز با اندازه متوسط ۱۵۲میلی گرم، یک فلفل سبز متوسط ​​به اندازه ۹۶ میلی گرم و یک فلفل زرد متوسط ​​دارای ۲۱۸میلی گرم ویتامین C است.

  1. گواوا :

با تنها ۳۷کالری، ۸ گرم کربوهیدرات و ۳گرم فیبر در هر میوه گواوا، شاید بخواهید آن را به سبد غذایی خود اضافه کنید. ناگفته نماند، این میوه واحد دارای ۱۲۶میلی گرم ویتامین C است. حتماً پوست آن را بخورید، زیرا در پوست این میوه ویتامین C بیشتری موجود می باشد.

  1. آناناس :

با داشتن ۷۹ میلی گرم ویتامینC، یک فنجان مکعبی آناناس دقیقاً همان چیزی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیاز دارید. آناناس همچنین به ساخت استخوان های قوی تر کمک می کند و دستگاه گوارش شما را فعال نگه می دارد. با تمام مزایای سلامتی فوق العاده آن ، لذت بردن از انواع مختلفی از جمله اسموتی توت فرنگی یا آناناس یا سالاد آناناس و آووکادو مناسب است .

  1.  پاپایا :

پاپایا  میوه ای است که از نظر بافت بسیار شبیه به انبه است، و یک فنجان یک وعده ای از آن دارای ۸۸ میلی گرم ویتامین C است. آن را با مقداری آب لیمو ترش تازه یا با دستور العمل های غذایی امتحان کنید.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید