میوه پاییزی به،درمان خانگی یبوست و اسهال

 میوه پاییزی به،درمان خانگی یبوست و اسهال

افراد معمولا از این نوع میوه برای شربت و مربا استفاده می کنند. طبع این نوع میوه گرم و تر است.

میوه به حاوی ویتامین ها، مواد معدنی مانند ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن، ترکیبات فنلی، آنتی اکسیدان های کاتچین، اپیکاتچین، لیمونن و فیبر غذایی است. میوه به برای جلوگیری از سرطان، کاهش وزن، کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و پوست و مو مفید خواهد بود.

به دلیل وجود سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه به، این میوه می تواند موجب کاهش چین و چروک صورت شود. این نوع میوه همانند یک ضد آفتاب خوب در برابر اشعه نور خورشید عمل می کند. میوه به حاوی آهن، مس و روی بوده که با وجود این سه نوع  ماده معدنی و مقوی می تواند باعث  تقویت مو و افزایش رشد آن شود. میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 بوده و می تواند برای درمان تهوع و استفراغ در دوران بارداری مفید باشد. افراد می توانند با درست کردن معجون به و عسل به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده خود کمک کنند. مقادیر بالای فیبر موجود در میوه به برای درمان خانگی یبوست مفید می باشد. همچنین میوه به می تواند برای درمان اسهال هم استفاده شود..میوه به، به دلیل داشتن ترکیبی به نام «پکتین» که از کربوهیدرات های پیچیده است، خواص دارویی دارد و به درمان اسهال کمک می کند.

از نظر طب قدیم ایران بهِ شیرین، گرم و تر و بهِ ترش، سرد و خشک است. روغن به، سرد و تر و قابض و به دانه سرد و تر است. نرم کننده سینه است. مقوی معده و دستگاه هاضمه است. به تقویت کننده قلب است. ادرار آور است. قابض است.خونریزی از رحم را متوقف می کند. اثر مفید روی بواسیر درد. برای هضم غذا مفید است. بهِ ترش مسهل است. بهِ ترش برای تنگی نفس مفید است. بهِ ترش استفراغ را بند می آورد. اسهال های ساده و اسهال خونی را درمان می کند. به، بهترین و مفیدترین میوه برای مسلولین است.

m y

Related post

دیدگاهتان را بنویسید